liefde voor later..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mavi derya, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik heb zelf mijn moeder verloren aan kanker op 9 jarige leeftijd en twijfelde om het programma te kijken. Ik heb hem halverwege over gezet, te confronterend....maar wat een mooi initiatief. Mijn moeder heeft weinig herinneringen achter kunnen laten omdat ze te ziek was en er te laat aan is begonnen. Dit programma draagt er, denk ik, toe bij dat het ongeneeslijk zieke ouders op ideeën brengt om iets bijzonders achter te laten voor hun kinderen. Vooral de korte filmpjes met allerdaagse tafereeltjes vond ik zo mooi!

2. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het zo'n heftig programma :(

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zit echt te janken hier.. wat een vreselijke nachtmerrie!

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wat een mooi programma en wat een mooi idee om zo'n herinneringsdoos te maken/na te laten. En wat moeilijk moet het zijn om je kinderen ongewild achter te moeten laten.

Als ik dit soort programma's kijk, besef ik weer hoe bijzonder het leven is en knuffel ik mijn kleine mannetje nog eens extra.

Fijn dat die kinderen zo'n vader hebben die zo met ze begaan is en de herinnering aan hun moeder levend houdt.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Gisteren ook gekeken, echt heftig. Vooral dat gezin met die jonge kinderen, mijn kinderen zitten ook in die leeftijd. Lijkt me verschrikkelijk om die niet meer te zien opgroeien.,

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb gisteravond op uitzendinggemist gekeken.
    Idd erg heftig... Ik word al gek als ik er alleen al aan denk dat ik afscheid zou moeten nemen van mijn meisje en mijn man:( Dat je kinderen opgroeien zonder moeder en je niet weet hoe het met ze zal gaan...

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Kan je dit nog ergens terug kijken...?

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    vreselijk, heb mij even bij elkaar geraapt...

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb het net gekeken, gewoon op tv, ging over een vrouw met 2 adoptiekinderen en 4 pleegkinderen, daarnaast die vrouw met hele jonge kindjes.
    Volgens mij wordt het dus herhaald als ik het goed begrijp.

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Adoptiekinderen? dat is denk ik een nieuwe?
    Ik had het bij google ingetypt en kreeg een link naar de aflevering.

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Een hele goeie vriend van ons komt de 22ste met zijn verhaal over zijn gezin en zijn ziekte ALS. Slopende ziekte, maar mooi programma

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Uitzendinggemist.nl

Ik heb echt keihard zitten janken. Moet er niet aan denken om afscheid te moeten nemen van mijn dochtertje. Het zet je wel aan het nadenken. Hoewel je het wel weet dat dit leven tijdelijk is.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mmmh zal zo s kijken op uitzendinggemist.. Weet t ook niet dan!
    Vond t wel heel mooi om te zien, erg verdrietig, en ik hoop dat ik mn dochter wel 70 mag zien worden!

14. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Teruggekeken via programma gemist van de tv. Helemaal met die moeder(vader ook hoor) en 4 kids. Ik zag de jongste en boem, hallo waterlanders. Ergste nachtmerrie van de meeste ouders denk ik wel, je kind(eren) zo jong al achter moeten laten, daarin geen keuze hebben.

15. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik begrijp heel goed dat iedereen het met die jonge kindjes te doen heeft. (ik ben zelf mijn vader verloren toen ik nog maar 4 was)
    Maar dat gevoel drukt echt een stempel op de jeugd van kinderen die jong een ouder verliezen.
    Je wordt vaak zielig gevonden, er wordt meewarig naar je gekeken, mensen weten niet hoe ze moeten reageren met vader/moederdag.
    Aan de ene kant heel begrijpelijk van de omstanders, aan de andere kant heel beladen voor de kinderen.
    Die hebben vaak al 'genoeg' aan hun verdriet, het gebroken gezin enz. En als je dan nog een soort uitzonderingspositie krijgt door de reacties van anderen kan dat wel eens te veel zijn. Dan wil je ook eindelijk wel eens 'normaal' zijn en niet altijd het kind van die overleden vader/moeder.
    Moeilijk hoor.....

16. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Vanavond ook weer zitten brullen.... Pfff wat een heftig programma.
    En dan die vrouw (bernardine),
    Het ging ineens zo snel.. 'S woensdags werd ze ziek, en zondag overleden..
    Ik blijf het wel mooi vinden dat ze voor de kinderen zo'n herinneringsdoos maken. Dat ze toch altijd, als de behoefte er is, naar de spulletjes kunnen kijken.

Ben benieuwd naar de volgende aflevering, want met het voorstukje lieten ze al zien dat het met die Eric ook erg slecht gaat.. :(
    Wat kan het toch oneerlijk zijn..

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Herkenning!!
    Mijn vader overleed toen ik 11 jaar was en mijn moeder bleef achter met 3 kinderen.
    Hier ook altijd de stempel van zielig en tragisch en een uitzonderingspositie.
    Mensen bedoelen het goed maar kan ook weleens benauwend werken omdat je inderdaad "gewoon"kind wil zijn.

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Poeh, wat blijft het toch een heftig programma. Wat moet het ontzettend moeilijk zijn om je partner zo jong te verliezen, je vader zo jong te verliezen.

Wat is het leven dan toch oneerlijk.

19. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Iedere keer neem ik me voor niet te gaan huilen op het eind. Maar dit is me weer niet gelukt. Je denkt er nooit over na dat dit je kan gebeuren en andere overkomt.

Het is een mooi programma. Diep respect voor alle gezinnen die hier aan mee werken.

20. Ik hou het ook niet droog... Wat.erg ook voor die man dat hij zooo bang was :(

Deel Deze Pagina