I know...wachten tot de vaatchirurg morgen belt is beter, maar ik ben nou eenmaal erg nieuwsgierig aangelegd Iemand die mij kan vertellen wat deze "conclusie" betekent? Aanwijzingen voor veneuze compressie vena poplitea, rechts meer dan links, maar alleen arteriele compressie arterie poplitea rechts bij plantairflexie ( provocatie houding met tenen naar beneden). Beeld kan passen bij popliteal entrapment aan de rechterzijde, echter klachten met name links. Gaarne correlatie met kliniek.
Ik heb geen idee maar t klinkt wel chique Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Hopelijk niet iets ernstigs
Ja. Rechts en links wordt bedrukking van de venen (aders) gezien, alleen de arterie (slagader) als je de rechter voet strekt. Ze twijfelen alleen hoe het strookt met je klachten omdat ze rechts meer verdrukking zien dan links, terwijl jouw klachten meer links lijken te zijn? Dus dat gaan ze checken bij jou (correlatie kliniek)
Aanwijzingen voor veneuze compressie vena poplitea, rechts meer dan links, maar alleen arteriele compressie arterie poplitea rechts bij plantairflexie ( provocatie houding met tenen naar beneden). Beeld kan passen bij popliteal entrapment aan de rechterzijde, echter klachten met name links. Gaarne correlatie met kliniek. Veneus is ader, compressie is druk , vena poplitea is ader van de knie, arteriële is slagader, plantairflexie is je voet naar beneden richten. Popliteal entrapment betekend dat je bij het naar beneden richten van de voet, in de knie een verdrukking van je bloedvat (slagader) krijgt . Maar rechts dus terwijl de klachten meer links aanwezig zijn.
ik kan je niet helpen, maar ik heb even gegoogled op: Popliteal entrapment. klinkt als een intressante diagnose waarbij je kuitspier drukt op je aderen in je knieholte.
Ja de mri scan was om PAES uit te sluiten, maar dat lijkt het dus wel te zijn blijkbaar, echter gek genoeg meer rechts terwijl mijn pijnklachten meer links zit. Tnx iedereen, dan weet ik waar ik een beetje op moet rekenen morgen al ze belt
Links meer klachten kan, als je onbewust rechts aan het ontzien bent door net effe anders te bewegen. Zien we bv ook vaak bij heupklachten.
Net gebeld door de vaatchirurg. De radioloog kan nog geen zekerheid geven wat het ziektebeeld nu is. De radioloog wilt mijn casus nu gaan bespreken in het groot overleg as maandag. Ik heb dan dinsdag weer een tel.afspraak met de vaatchirurg. Wel is duidelijk dat mijn aderen (niet slagader) worden dichtgedrukt van buitenaf, maar ze durven nog niet definitief aan te geven dat het komt door PAES.