Vast contract vermijden door overheveling andere locatie, mag dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paris91, 2 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Wij werken op 1 vestiging, onze baas heeft nog 8 vestigingen van eenzelfde soort bedrijf.
    niemand krijgt een vast contract, maar word elke keer na 3 contracten op papier overgezet naar een andere vestiging (zonder daadwerkelijk op die vestiging te werken), en zo gaat dit door.
    Moreel verwerpelijk, maar mijn vraag is: is dit legaal?
     
  2. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Denk het niet.

    Bij mijn werk was dat eerst ook maar moest je ook daadwerkelijk naar de andere locatie voor 6 maanden.
    Tegenwoordig doen ze dat niet meer en hebben we vaste contracten.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  3. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat het niet legaal is en in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt zou ik gewoon zeggen ik wil een vast contract.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  4. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Zeker niet legaal. Je kunt, als je wil, een vast contract afdwingen via de rechter. Een wijziging van locatie binnen hetzelfde bedrijf is geen contractwijziging. Jullie hebben dus allemaal recht op een vast contract.
     
    Paris91 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Novi

    Novi Niet meer actief

    Is zeker niet rechtsgeldig. Je kunt dit aankaarten of het zo laten. Als hij ooit je contract niet wil verlengen dan kun je dit alsnog oppaken en dan heeft hij geen poot om op te staan.
     
    Paris91 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.383
    113
    Dan is er volgens mij sprake van opvolgend werkgeverschap daar je kunt aantonen dat je feitelijk nog steeds dezelfde werkzaamheden verricht. In de praktijk betekent het dat je nu een vast dienstverband kunt claimen indien je de 3 jaar of 3 contracten bent overschreden.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik vermoed van niet.

    Maar zelfs al zou je wél verhuizen naar een andere locatie, ipv. alleen op papier: je blijft nog altijd werkzaam bij hetzelfde bedrijf dus je contract loopt dan gewoon door vanaf dag 1 dat je werkzaam bent voor dit bedrijf.
     
    Paris91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina