Wie kijkt? Gaat over mensen die er alles voor over hebben om met hun buitenlandse partner een leven op te bouwen Nu over Dieuwertje. Ze heeft een Pakistaanse vriend die in Pakistan woont en ze in totaal 4x 1 week heeft gezien en nu mee gaat trouwen Ook gaat ze zich nu bekeren tot moslima om met hem te mogen trouwen
Vind het maar raar.. Vriend woont in Pakistan. In totaal maar 4x 1 week lang gezien en nu al bekeren tot moslima en trouwen en daar gaan wonen Jongen woont in een sloppewijk bij zijn moeder, en heeft geen werk, niks Het zou je dochter zijn
Ik zit ook te kijken, vind het wel erg heftig zeg die verhalen van haar. Kan haar dan ook niet begrijpen, snap het echt niet.
Het word steeds erger Nu moet ze haar naam veranderen, geloof, hoofddoek, geen make up, mag haar man en andere mannen niet aankijken, leeft in 1 vd gevaarlijkste landen ter wereld, vriend kent ze 4 weken en nu al trouwen, vriend leeft bij zijn ouders in een sloppenwijk, hennatattoes laten zetten, ouders hebben vriend nog nooit gezien Nee, die ouders die zijn ook kapot van verdriet, dit is echt een nachtmerrie van elke ouder
Vreselijk! Vraag me af hoe dat in de toekomst gaat eindigen. Volgend week een nieuw stel begreep ik? Kende dit programma niet, maar vind het wel leuk om naar te kijken, zo'n ver van mijn bed show....
Ik heb het ook voor een klein deel zitten kijken, maar ga het nog even terugkijken. Heb het niet goed gezien. Ik vind het sowieso al stom als iemand bekeerd voor een ander. Dat kan niet. Of je gelooft, of niet. Maar moslima worden en er verder niet in geloven strookt niet. Het lijkt me verder wel een leuk programma!
inderdaad! en als je ziet als zij en haar pakistaanse vriend hier in NL zijn, hup hoofddoek af, wijntje erbij, etc. ze vind het zelf allemaal maar ''stom'' wat er in Pakistan gebeurd, komt het over, en niet of ze serieus 5x per dag naar mekka gaat bidden/naar de moskee gaat nu ze weer in Nederland is. ze deed het volgens mij alleen zodat ze dan samen met hem mocht zijn en niet omdat ze serieus de Islam wil aanhangen
Dat vind ik dus gewoon hypocriet (als het echt zo is). En van zo'n jongen snap ik het ook niet, want schijnbaar neem je je geloof dan ook niet zo heel serieus
Ik vond het een mooi programma! Beetje een dubbel gevoel bij het verhaal. Ik vond het wel een heel lief stel en zie het nog best goed komen. Dat bekeren slaat natuurlijk nergens op, want ze gelooft echt niet ineens in Allah, maar van de andere kant is het dus de enige mogelijkheid om bij elkaar te zijn... En ze gaan in Nederland wonen, niet in Pakistan! Hij heeft nu een verblijfsvergunning, hopelijk vindt hij hier snel werk en kunnen ze samen een leven opbouwen. Ach, waarom ook niet? Ze wagen de sprong in het diepe en misschien worden ze wel ontzettend gelukkig! Of is dat de romanticus in mij
Ik denk dat het vn haar kant daar in Pakistan allemaal show was. En die jongen was volgens mij ook best aardig, en ze gaat daar ook niet wonen toch?
Ik dacht de eerste 10 minuten ook dat mens is compleet gek geworden maar na het programma begreep ik haar wel wat beter. het lijkt me een leuk stel samen, hoop dat ze hier een gelukkig leven kunnen opbouwen
Valt nog wel mee toch? Ze hoefde haar naam niet te veranderen hoor, ze heeft haar eigen wel kunnen behouden. Het was geen verplichting. Geen make-up was meer voor de religieuze bedoeling vanwege de bekering, met de trouwerij had ze flink wat make-up op. Ze woont niet in Pakistan, ze wonen nu beide bijna samen in Nederland waar hij een MVV heeft gekregen. Update Dieuwertje en Ali: Bijna bij elkaar! Na 3 maanden en 3 dagen kregen we eindelijk nieuws van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). We hebben positief advies gekregen op de aanvraag van Machtiging tot voorlopig verblijf (MVV). Het was een lange en moeilijke periode. Geduld is een schone zaak maar lastig als het lang duurt voordat je een antwoord krijgt. Gelukkig is alles goed gekomen! Eind augustus komt Ali naar Nederland en kunnen we eindelijk samen zijn. Ik hoop dat Ali zich hier zich thuis gaat voelen en dat we samen een goede toekomst kunnen opbouwen. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om je familie en land achter te laten. Ik ben hem daarom heel erg dankbaar dat hij dit voor mij over heeft. Ik kan niet wachten tot hij hier is en kijk er heel erg naar uit om hem ons nieuwe appartement te laten zien en de rest van Nederland!
Inderdaad, maar het is zijn taak om haar op een goede manier in de islaam te introduceren. Zij weet niet beter dan dat ze zich effe moet bekeren en zich effe moet aanpassen en dat zij dan lang en gelukkig kunnen leven. Vind het wel een leuke meid, ze komt wat naief over maarja ze is gewoon tot over haar oren verliefd.
Sluit me aan bij Luffy. Ik schrok ook wel van haar keuze en sprong in het diepe. En nu zie, ze heeft iedereen geshockeerd, heeft doorgezet, achteraf zag ze zelf ook wel hoe raar het overkwam voor andere, maar is nu mooi wel gelukkig. Vind haar ook wel naief overkomen, en denk idd dat haar bekering niet geheel 'oprecht' was in de zin van, dat ze moslima geworden is uit eigen overtuiging en daarin nu aansluiting vind bij haar vriend. Eerder voor het totaalplaatje en te kunnen trouwen tegenover haar schoonfamilie en in Pakistan.
Voor haar is het inderdaad puur gedaan zodat ze daar bij hem kan zijn, maar dat snap ik wel, want zij gelooft niet in de islam. wat ik dan wel apart vind, is dat hij als hij in nederland is opeens wel loopt te knuffelen/zoenen/drinken (champagne volgens mij) hoe zit dat dan opeens met die islam als hij hier is....?
Tsja zijn eigen keuzes, ze heeft hem ook ontmoet in Spanje. Hij werkte daar in de horeca, dus dan kiest hij al een bepaald pad in zijn leven, die dus niet aansluit op het geloof waarmee hij is groot gebracht (werk in een bar). Hij zal zich hoogstwaarschijnlijk wel moslim voelen in zijn hart en vast dingen hebben die hij daarin ook praktiseerd, maar verder misschien andere keuzes maken die niet aansluiten bij de Islaam. Maar dit niet openlijk kunnen in Pakistan vanwege een taboe of familie, en in Nederland dus wel gewoon zijn gang kunnen gaan.
Wie heeft er gister gekeken? Heb het zojuist teruggekeken en vond het een hele mooie ontroerende aflevering. Vorige aflevering spatte de naïviteit er vanaf, en deze aflevering vond ik dus dat ze het echt goed hadden doordacht en voorbereid hadden en ze niet zo in het diepe sprong
Ik vond het ook een schattig kindje, maar....... Ik vind het absoluut niet goed doordacht. Ze zijn nog heel jong, dus waarom al zo snel aan kinderen beginnen terwijl je ze geen stabiele basis kunt bieden? Meisje heeft nog geen vaste baan en kan niet aan inkomenseis voldoen, jongen wil op zijn 23e een profvoetballer worden in NL? Ik vind het sneu voor ze dat ze niet bij elkaar kunnen zijn (waarom gaan ze niet met z'n 3-tjes in Ghana wonen?), maar ze hebben het wel aan zichzelf te danken.