Ja sneu dat die familie wel geld heeft voor een jruk, maar niet voor zijn zusje, lieve mama had hij inderdaad, ben benieuwd (overigens van alle deze stellen) hoeveel het echt gaan uithouden met elkaar wat een heerlijke gluren bij de buren serie weer!
wie heeft er vanavond gekeken? Wat een superlieve leuke slimme sociale jongen, vond het echt een super stel, hét voorbeeld dat het ook goed kan gaan met andere afleveringen had ik dat gevoel niet echt, hier voelde ik echt de liefde voor elkaar eraf spatten. Denk dat de jongen van vanavond hier in NL zo aan een baan komt, hij straalt gewoon wilskracht en positiviteit uit terwijl de mannen van andere afleveringen een beetje lui zaten te wezen of profvoetballer wilde worden
Gisterenavond heb ik ook gezien. Het is wel prachtig en mooi stelletje.. Kan je toevoegen: https://www.facebook.com/pages/KROs-Liefs-Uit/312543195509080 dan kan je dit altijd meelezen over stelletje..
wat goed dat hij is geslaagd voor zijn inburgeringscursus en zo snel deze jongen toont echt inzet en wilskracht, geweldig om te zien hoop dat zijn aanvraag goedgekeurd word en ze met kerst samen zijn!
Vanavond komt 'n nieuwe aflevering: In 2007 ontmoeten de Nijmeegse Jelske (24) en de Ghanese Tawfiq (29) elkaar. Voor hem is het meteen duidelijk: Jelske is de liefde van zijn leven. Jelske is ook gek op Tawfiq maar ze heeft toch ook haar twijfels over een lange afstandsrelatie. Twee jaar lang zien ze elkaar niet maar hebben ze veel en vaak telefonisch contact. Uiteindelijk weten ze het zeker: ze horen bij elkaar. Ze zetten de visumprocedure in werking en begin dit jaar trekt Tawfiq in bij Jelske met wie hij dan inmiddels is getrouwd. Zonder zijn Ghanese vrienden, zonder werk en zonder inkomen, valt de overgang van het warme Ghana naar het koude Nederland hem rauw op zijn dak.
Ik heb het gisteren gezien en ik betwijfel of deze jongen het volhoudt in Nederland. Iedereen denkt inderdaad dat alle Afrikanen Nederland als "het paradijs" zien, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Deze jongen houdt van zijn land en cultuur en je kon echt merken dat hij zich hier nog echt niet op zijn gemak voelde.
ik denk ook dat hij uiteindelijk terug gaat las op FB dat hij nog steeds geen werk heeft en nog steeds maar enkele woorden NL spreekt.. ik denk dat dit een geval is waarbij het dadelijk toch mis gaat de aflevering van vorige week daarentegen vond ik echt geweldig, die 2 gaan het ver schoppen denk ik
Ze moeten gewoon lekker samen teruggaan naar Ghana, die man is hier niet in zijn element en vind dat gewoon triest (begrijp ik ook wel voor zo'n man, Nederland is wat dat betreft nogal 'saai').
Die man kan zich hier niet ontplooien zoals hij dat wel kan in zijn eigen land ( waar hij heel erg van houdt zag ik...) Intelligente man die hier als minder intelligent wordt behandeld... tenminste dat gevoel kreeg ik toen hij bij het uitzendbureau zat. Maar waarom leerde hij geen Nederlands? Of heb ik dat gedeelte gemist
ik heb het net terug gekeken. Ik vond het ook een beetje raar dat hij geen NL leert. Hij zegt dat hij het wel graag wil, maar ook tegen zijn vriendin en haar familie hoor ik alleen Engels. Dat vind ik wel jammer. Het is hier zeker geen paradijs. Die jongen houdt van zijn land. Maar door de taal goed te leren en hopelijk meer kans te maken op een baan kan hij misschien wel beter wennen. In de periode dat hij werkte leek het namelijk wel beter te gaan.
Misschien was het gebrek aan interesse in onze taal wel onbewust het tegenhouden van echt hier willen blijven.
Ik heb het ook gekeken. Ik heb mijn twijfels of hij het hier gaat volhouden. De aflevering van vorige week vond ik echt mooi. Zoals al eerder gezegd spatte de liefde bij dat stel er vanaf. Echt een leuk stel samen.
dit staat trouwens nog op de site over die jongen uit Ecuador In de uitzending van 6 september jl. vertellen wij het verhaal over de komst van de Ecuadoriaanse Julio naar zijn Nederlandse Elvira. Voor hun huwelijk in mei van dit jaar komen zijn ouders over uit Ecuador. We merken dat er veel vragen leven over de reden waarom er geen ticket is gekocht om ook het kleine zusje van Julio over te laten komen, het meisje dat hij zo mist. Financiele afwegingen zijn een privé- en productionele aangelegenheid. De KRO vindt het echter in dit geval belangrijk te laten weten dat ten onrechte het beeld is ontstaan dat de ouders van Elvira dit ticket niet wilden betalen. In volledige samenspraak met de ouders van Julio is besloten om hen over te laten komen. Hun dochtertje en andere zoontje bleven bij famillie in Ecuador. De ervaring leert dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zeer terughoudend is in de toekenning van visa aan buitenlandse ouders die samen met hun kinderen naar Nederland willen reizen. De IND kan het vermoeden hebben dat er sprake is van zogenaamd vestigingsgevaar, dus dat het gezin niet meer terugkeert naar Ecuador. Dat is vaak reden om de visa voor het gezin niet toe te kennen. De kans dat Julios ouders met hun kinderen over hadden kunnen komen was dus klein. In de uitzending is geen ruimte om zo uitgebreid hierop in te gaan, omdat Liefs Uit... gaat over de liefde tussen Elvira en Julio. De KRO is verheugd dat de visa voor Julios ouders zijn toegekend en zij het huwelijk van hun zoon hebben kunnen bijwonen