Hoi dames .. Om maar ff met de deur in huis te vallen Ik ben op .. Ik kan niet meer ... Voor een paar weken terug opende ik een topic dat we het vermoeden hadden dat onze zoon (5jr ) hoog gevoelig is of ADHD had.. Ik heb een gesprek gehad op school en ook de juffrouw dacht dat onze zoon hgk is want ze merkte het ook op in de klas .. Ok prima aan de slag met hand vaten van de juf tips vn internet ... Maar ik kan er maar geen grip / vat op krijgen .. De " woede " uit barstingen worden alleen maar erger en heftiger ik kom op dat moment ook totaal niet bij hem binnen... Ik voel me zo machteloos en alleen .. Mijn man werkt 6 dagen in de week en die ene dag wil hij uitslapen en van alles doen. Daarbij komt ook dat ik nog een peuter van 3.5 rond heb rennen die echt toe aan school is thuis zich enorm verveelt terwijl we speel Goed knutsel spul etc genoeg is huis hebben En nog een dreumes van 1.5 die alles Doet wat niet mag .. We hebben de afgelopen jaren veel mee gemaakt en mijn batterij is daardoor zo leeg zo op Ik heb het vermoeden dat onZe oudste dat aanvoel als ik Op ben en dan ook extra vervelend gaat worden ( klinkt dat heel raar ) We hebben ook niet veel oppas ruimte en echt iets voor mezelf Doen kan ik niet want daar is geen geld voor ... Pffff het lucht wel al enorm op om dit hier neer te zetten ...
kun je geen hulp krijgen van bv een vrijwilligergs organisatie? Hier in de omgeving heb je bv homestart - dat zit in diverse gemeentes... even 2 stukjes van de site - van de ervaringen: Mijn oudste zoontje vraagt altijd meer dan 100% aandacht en had het moeilijk, op de crèche en thuis. En mijn pasgeboren dochtertje huilde erg veel. De leidster van de crèche vertelde me over Home-Start. Inmiddels is de vrijwilligster van Home-Start een vertrouwd gezicht in ons gezin. Ze is veel met mijn zoon bezig, zodat ik tijd heb voor mijn dochtertje. En voor mijzelf heeft ze altijd een luisterend oor. We hebben grote vooruitgang geboekt: problemen met mijn zoon op de crèche zijn er niet meer en thuis kan ik veel beter met hem omgaan. Na de geboorte van mijn tweede kindje voelde ik me een tijdlang eenzaam. Het consultatiebureau wees me op Home-Start. Door de wekelijkse bezoeken van vrijwilligster Jantine had ik meer tijd om bijvoorbeeld even te douchen. Zulke kleine dingen geven lucht. En onderwijl zette Jantine een kopje thee en gaf ze de kinderen een plakje ontbijtkoek. Even gezelligheid in huis. Zelf kon ik mijn ei bij haar kwijt. Inmiddels heb ik mn draai weer gevonden en ben ik ook vrijwilliger geworden. site: www.home-start.nl misschien kunnen ze jou een beetje ondersteunen - hoewel ik zou denken dat dat eigenlijk ook een beetje van uit je partner moet komen. Is er geen optie voor tijdelijk verlof? Of kan hij eens vrij nemen? Zodat jij éven wat kan doen met één van de kinderen of gewoon voor jezelf?
Ik dacht, net als Athína, direct aan homestart. Ik heb er goede ervaringen mee. Sterkte, het lijkt me echt niet makkelijk voor je.
Ik dacht ook aan home start. Je zou ook eens kunnen vragen bij de huisarts welke hulp er mogelijk is. Verder vind ik dat je man ook mag meehelpen/denken. Het is dan wel zijn vrije dag maar dat wil nog niet zeggen dat je dan van alles moet plannen. Misschien juist wel niet om de rust te bewaren. Maar daar kan ik geen uitspraken verder over doen.
Bedankt voor de tips dames Home start ik zal het onthouden .. Ik krijg ook niet echt de kans om de batterij van mijnop Te laden .. Er gebeurt altijd wat ! Heb een boek gehuurd bij de bieb over hoog gevoelige kinderen ... Hopelijk heb ik daar ook wat aan ..
Hoi, ikzelf ben hoogsensitief en mijn 2 kinderen ook, dus ik heb er wel een beetje verstand van Wat mij meteen opviel in jouw post is dat je probeert contact te krijgen met een kind dat een "woede uitbarsting" heeft. Vooral niet doen bij hsk's ajb Kind is op zo'n moment overprikkeld en als het dan ook nog nieuwe emoties moet verwerken gaat het helemaal mis. Bij een uitbarsting vooral met rust laten en het liefst in een eigen kamer. Kind wordt heus vanzelf stil.
IK haal veel info van de site Hooggevoelig kind Je kan haar ook altijd mailen of op twitter volgen. Sterkte!