3e keer ziek in 3 weken..Hij

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door yaro, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

    yaro Niet meer actief

    Zoon begon 3 weken terug te kwakkelen. Buikpijn en koorts. Paar dagen thuis geweest, maar oogde verder niet echt ziek dus zodra hij geen koorts meer had weer naar school. Na een dag of 4-5 waarin het helemaal prima ging kon ik hem weer ophalen uit school. Buikpijn en koorts. Soms ineens hoofdpijn omdat de koorts dan heel snel opliep. Hoogste meting met oorthermometer 41,3 graden. Dat was Savonds laat en hij wilde slapen. Volgende dag (24e) huisartsenpost geweest en toen was hij zowaar wat opgeknapt. Thuis had hij nog buikpijn, maar daar zei hij dat het weg was (is bij hem niet betrouwbaar) en buik was soepel. Koorts was met nurofen weg (37,7 op de hap).
    Griep was op zijn retour en verder nog lekker uitzieken.

    En dat ging prima. Griep verdween, hij werd weer de oude alleen eten gaat slecht sindsdien. Maar helaas heeft het bij hem altijd een lange nasleep met eten. Duurt lang voordat hij weer normaal eet.

    En vandaag, precies 7 dagen nadat we bij de hap zijn geweest kwam hij snachts bij ons in bed met extreme hoofdpijn. Hij kermde het een uur uit van de pijn. Nurofen gegeven op het eerste moment en na dat uur begon hij te spugen. 1 malig gelukkig en daarna heeft hij nog wat geslapen. Hij was wel warm, niet gemeten want hoge koorts had hij zeker niet.
    Vandaag hoofdpijn met nurofen redelijk weg kunnen houden tot begin van de avond en toen had hij ook weer gelijk 40 graden koorts. Snel weer nurofen gegeven (was het weer tijd voor) en zoals we hem hadden beloofd in bad gedaan en hop naar bed.

    We zijn ook nog eens op vakantie (wel binnen nl).

    Hoe erg is de steeds terugkerende koorts? De vorige keer konden ze zo niks geks vinden. De griep heerst in het hele huis.. iedereen kwakkelt lang na dit keer voor ze zich echt weer fijn voelen. Maar de rest heeft niet steeds weer koorts.

    Hij was voor wij op vakantie gingen al 2kg afgevallen en we hadden net reserves opgebouwd bij hem, omdat hij altijd te licht is. Maar volgens mij blijft hij afvallen. Geen weegschaal bij ons, maar afvallen is natuurlijk ook niet vreemd nu hij nauwelijks eet.

    Wat zouden jullie doen?

    Is de rondgaande griep zo vervelend dat die dit veroorzaakt? Of moeten we door de terugkerende koorts toch maar nog maals hier in de regio een huisarts gaan opzoeken? Met nurofen is hij echt op veel momenten vrolijk en levendig en ook koortsvrij. Hij is dus niet ‘doodziek’.
     
  2. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Sowieso zou ik de HA bellen wanneer je het niet vertrouwd.

    Maar mijn zoontje heeft nu voor het 2e jaar op een rij hetzelfde. Vorig jaar is hij 6 weken op deze manier aan het kwakkelen geweest; veel buikpijn, soms koorts en ongeveer 1 tot 2 keer per week heel erg spugen. Daarbij af en aan heel slecht eten en vermoeid. Volgens de huisarts is hij heel erg gevoelig voor het buikvirus, zijn lichaam vecht tegen het virus, en daarom is hij zo aan het kwakkelen.... Hij is al licht qua gewicht, dus hij kan wat dat betreft ook niet heel veel hebben. We hebben de afspraak dat wanneer het erger wordt of wanneer we het niet vertrouwen we even bij de HA binnenlopen.

    Met andere woorden het zou dus zomaar het griepvirus kunnen zijn waar hij veel last van heeft.
     
  3. yaro

    yaro Niet meer actief

    Ja ik denk het ook. Maar hij is verder eigenlijk nooit echt ziek, ja hij heeft astma, maar griep slaat hij meestal over en als hij het al krijgt heeft hij altijd een lichte versie. Daarom valt dit nu zo op.

    Vanmorgen iets koorts gehad, verder wel hoofdpijn maar met nurofen voelde hij zich goed. Nu ook (nog) geen koorts.
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Die steeds terugkerende en soms zelfs zeer heftige hoofdpijn (zoals ik dat lees) zou mij eerlijk gezegd wel een beetje zorgen baren.
    (Maar dat komt vast doordat beide kinderen hier eigenlijk nog nooit hoofdpijn hebben gehad.)

    Ik zou die hoofdpijn dus wel in de gaten houden in combinatie met die koorts telkens.
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Die hoofdpijn zou mij ook zorgen baren, vooral i.c.m. met spugen, ik zou de HAP bellen het het voorleggen.
     
  6. yaro

    yaro Niet meer actief

    Hij slaapt nu. Vandaag is de hoofdpijn gelukkig alleen op de achtergrond aanwezig geweest. De momenten dat hij druk was of ging springen ofzo. Sochtends is hij echt heel actief nog. Tegen 3 uur wordt hij rustiger. Vanavond wel lichte koorts toen hij naar bed ging, straks nog eens meten. Zoals wij nu zien is hij toch weer wat aan het opknappen. Nu hopen dat dat echt zo is en zodra hij weer achteruit gaat gaan we direct naar de huisarts.

    Hij heeft overigens ook nooit hoofdpijn. Maar kan zijn hoofd goed alle kanten op bewegen enzo.
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Ten eerste, bij terugkerende koorts na een koortsvrije periode is het altijd een indicatie om langs de huisarts te gaan. Vaak is er dan namelijk sprake van een bacteriële infectie.

    Maar waarom geef je hem direct neurofen? Dit onderdrukt de koorts terwijl koorts juist een natuurlijk afweermeganisme is van het lichaam om een infectie tegen te gaan. Daarnaast heb je nu geen reële waarde van de lichaamstemperatuur.

    Daarnaast is hoofdpijn in combinatie met koorts bij kinderen een zogenaamd alarmsymptoom en zeker een reden om direct een huisarts te bellen!

    Dus als dit morgen nog zo is zou ik als ik jou was op plek van bestemming een huisarts zoeken.

    Beterschap voor je zoontje!
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  8. Chocolatecookie

    23 jul 2012
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou naar de huisarts gaan en vragen of ze bloed willen laten prikken om ontstekingswaarde te laten meten.
    Dat de buik soepel voelt zegt niks, weet ik helaas uit ervaring. Ik wil verder niet een diagnose proberen te stellen omdat ik dat simpelweg niet kan, maar atypische symptomen kunnen voorkomen bij bepaalde dingen.
    Daarbij, kinderen kunnen vaak slecht aangeven wat ze precies mankeren.

    Laat je morgen nog even weten hoe het met je zoontje gaat?
     
  9. yaro

    yaro Niet meer actief

    Wij zijn op vakantie, anders had ik al bij de huisarts gezeten.

    Wij geven nurofen (bij hoge koorts of pijn, zoals de hoofdpijn) omdat dat het enige is wat wij erin krijgen bij hem.

    We zijn pas net wakker maar hij is erg levendig en heeft nu geen koorts of pijn. Al is dat laatste lastig te zeggen, hij geeft dat niet makkelijk toe.
     
  10. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik denk dat we ook moeten denken aan dat hij drukke schooltijd achter de rug heeft, en nu eindelijk niets hoeft, vaak komt het er dan nog eens extra uit zeg maar.
     
  11. yaro

    yaro Niet meer actief

    Ja dat zou misschien ook kunnen.

    Hij lijkt nu weer fit. Dus dan zou hij nu ook wel fit moeten blijven en niet weer ziek moeten worden.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    Misschien even de assistent bellen van jouw vaste huisarts om advies te vragen?
     

Deel Deze Pagina