liegen jullie wel eens over jullie inkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik wel.

Tijdens een sollicitatiegesprek. Ik vroeg een bepaald bedrag en toen vroegen ze of ik dat op dat moment ook verdiende. Ik kreeg toen maar minimum loon en ik was niet van plan om weer voor dat bedrag te werken :p

Verder heb ik net een nieuwe baan, met een volgens mij redelijk goed salaris. Ik zal er dan ook niet over liegen.

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Dat heb ik ook wel eens gedaan! :) ik verdiende ineens stukken meer ;)

3. sim

sim Niet meer actief

dat is wel een goede reden, maar dat noem ik een leugentje om bestwil, verder hoef ik niet te liegen om mijn inkomen, want ik praat er nooit over..

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik ben ook docent, dus zit aan een vast salaris wat iedereen zo kan opzoeken.
    Ik heb het er eigenlijk niet vaak over, maar mijn man is er heel open over naar familie en vrienden. Vind ik soms wat minder leuk, omdat hij echt een idioot salaris heeft voor iemand van zijn leeftijd (vind ik) en vind het dan altijd zo 'opschepperig' staan...

5. Hier nog een docent dus liegen heeft geen zin! Wel heb ik eens een collega gehad die zei meer te krijgen want dat had hij vast laten leggen bij z'n sollicitatiegesprek, volgens mij kan dat helemaal niet in het onderwijs!

Verder lieg ik nooit over wat ik verdien en ook niet over wat mijn partner verdient.....ik weet het gewoon niet, tenminste, ik onthoud het niet.
    Ik vind het niet echt belangrijk, als ik het maar naar mijn zin heb! (Niet dat ik voor niets zou gaan werken hoor! dat ook weer niet)

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb geen salris, maar ik lieg niet over dat van mijn man. Waarom zou ik?

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Een collega van mij heeft dat ook gedaan; heeft LD geeist (ze was toen 27 ofzo). Ze wist dat de school heel erg omhoog zat.... en heeft het dus ook gekregen.

8. Niet meer actief

Mensen die zonder te vragen gaan vermelden wat ze verdienen, daaarvan denk ik altijd dat die liegen, immers ik vraag er toch niet om wat je verdiend, en je gaat me wel een hoog bedrag opnoemen.
    Nee dan denk ik toch altijd die persoon zuigt wat uit zn duim om op te vallen.

9. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Als ik zou moeten liegen over mijn inkomen ben ik blijkbaar niet tevreden... Op het moment dat ik niet meer tevreden ben over mijn inkomen ga ik met mijn baas praten :) Nee, ik lieg niet over mijn inkomen. Het mag altijd meer, maar voor een 21 jarige doe ik het niet slecht.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wel over dat van mijn man. Hij werkt voor mijn ouders en verdient eigenlijk best heel goed voor zijn opleidingsniveau. Hij werkt er ook heel hard voor, dus ik vind het verdient, maar we krijgen er best vaak vragen over.

Probeer het wel altijd vaag te houden, dat we veel sparen blablabla en dat ik zelf ook een heel goed inkomen heb. Ik vind het vervelend als mensen denken dat mijn ouders hem voortrekken. Hij krijgt goed betaald omdat hij een goede kracht is en niet omdat het familie is.

11. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Nope want het word er toch niet meer van... ;)

12. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wat is liegen? Ik ben er ook niet echt open over, trouwens, wat is er zo boeiend aan wat iemand verdiend?
    Er zijn wel eens mensen die ernaar vissen, nieuwsgierig zeker. we leven er goed van, maar is vind het verder gewoon privezaken.

13. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    ik lieg er ook niet over....
    ik zou niet weten waarom!

14. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Nee nooit, zie er het nut van in, waarom zou je jezelf uit je portemonnee lullen?
    Dat mensen naar je opkijken? Nee dank je.

Ik verdien niet goed, maar ook niet slecht, zeker niet voor mijn leeftijd,
    we kunnen doen en laten wat we willen in een zekere mate, en redden ons prima zo,

Nee, ik hoef me niet beter voor te doen dan ik ben.

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nee iedereen mag het weten tenminste me vrienden enzo dan he niet heel het internet ;) waarom zou je er over liegen? mijn man had een vriend die altijd opschepte wat hij verdiende hij vertelde dat ie iets van 2500 verdiende naderhand ging ie een hypotheek proberen te pakken maar hij kreeg maar iets van 80.000 wat met die loon dus eigenlijk veel hoger moest zijn want wij kregen wel een hogere dus hij zat gewoon wat bij elkaar te liegen en uiteindelijk kon ie dus toch geen huis kopen hahaha.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga daar niet over liegen hoor. we zijn hier een stuk gekelderd naar dat ik gestopt ben met werken maar rondkomen kunnen we nog steeds. wat je verdient heeft niks te maken met wat je te besteden hebt. wij hebben bij geen schulden of leningen afgesloten en daarom alsnog veel te besteden terwijl iemand die misschien wel 3000 per maand verdient niks overhoudt omdat hij een dure auto etc wil rijden

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik lieg er ook niet over, heb wel ooit een vriendin gehad die nogal opschepperig was. ze zei dat ze als beginnende kracht (ze zat in het laatste jaar van de HBO zorgopleiding) 4500 bruto zou gaan verdienen. :confused:
    ik heb de cao erbij gepakt en het toch maar even weerlegd..

18. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wat schiet je daar nou mee op? Waarom zou ik daar over liegen?

19. Niet meer actief

Ik lieg er niet over, maar heb ook niet de behoefte om aan wildvreemden te vertellen hoeveel mijn man verdient (ik heb zelf geen inkomen helaas). Hij verdient goed en als ik er al over praat, heb ik zelfs eerder de neiging om het naar beneden te praten dan omhoog, alsof ik me schaam dat hij zo goed verdient ofzo, kweetniet..stom he..

Deel Deze Pagina