Opmerkingen peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ushi1982, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even van me afschrijven!
    Mijn zoon gaat sinds begin September naar de psz bij ons hier in het dorp twee keer in de week op maandag en donderdag. Hij vind het heel leuk, het afscheid nemen van papa en/of mama vind hij nog lastig maar dat gaat steeds beter. Echter elke keer als ik hem ga ophalen krijg ik opmerkingen van 1 van de leidsters. Dit gebeurd altijd in bijzijn van andere ouders. De eerste keer zei ze dat ze zich zo verbaasde dat hij alle kleuren al wist op te noemen en aan te wijzen! Ik voelde me trots toen ze dat zei! Gelijk daar achteraan kwam de opmerking; en dat terwijl hij zo'n slechte motoriek heeft! Nou daar ging mn trots! Slechte motoriek?? Hij loopt, rent, klimt en springt! Het enige wat hij doet is in zn enthousiasme fladderen met zn armen! En hij kan niet goed van een fietsje of trekker afkomen. Ik dacht ik laat het maar zo. De volgende keer haal ik hem weer op en kwam de opmerking dat ze hem zo slecht konden verstaan. Hij praat volgens hen nog niet goed, want S uit de groep is evenoud en praat al met hele zinnen! Maar moest me er niet druk om makem want haar kleinzoon zei nog geen woord. Ik heb toen gezegd dat mijn zoon zich al redelijk verstaanbaar kan maken. Dat is ook zo, soms zijn de woorden nog niet helemaal goed maar de meeste moeders zullen het wel herkennen.
    Vanmiddag haal ik hem weer op en nu was het dat hij nog niet goed kan knutselen en na 20 minuten het wel gezien heeft aan tafel. Dat is toch best lang voor een jochie van twee?

Hoort dit zo na 1 maand peuterspeelzaal? Loopt mijn zoon dan achter met anderen? Ik begin nou toch wel een beetje te twijfelen! En dat geeft geen fijn gevoel! Ik vind het nl ook weleens leuk om te horen wat hij wel allemaal goed kan en doet en bovenal vind ik het belangrijk dat hij plezier heeft!

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Jeetje wat ontzettend vervelend en naar om te horen ook!

Nee meis je zoontje doet het prima.
    Ik zou een keer een gesprek met de leidsters aangaan ( wel even zorgen dat er nog een andere leidster bij is is mijn gevoel hoor )
    En zeggen wat je dwars zit!!

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Vreemd. Hier is het brengen nog steeds drama maar is de leidster heel aardig. Dan zegt ze bijv dat hij het toch goed gedaan heeft of soms zegt ze dat hij een paar keer heeft gehuild (negatief iets dus) maar zegt ze er meteen achteraan dat het erder wel goed ging en dat het goed komt en dat hij het de volgende keer vast beter zal doen enz.

Wat ik zou doen als ik jou was is een afspraak inplannen om dit mrt de betreffende leidster te bespreken. Als je geen afspraak maakt dan zul je altijd anderen om je heen hebben.

En volgens mij is 20 min heel lang want de leidster zei de vorige keer no dat een paar kindjes na een paar minuten al niet meer konden blijven zitten.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik denk ook dat je zoontje het ok doet, hij is nog maar een paar maanden twee. Maar soms denk ik dat ze het ook gewoon niet zo tactisch brengen allemaal.

Mijn zoontje gaat 3 ochtenden vanwegen een taalachterstand en toen hij met 2 jaar daar een paar weken was zei een van de leidsters: zegt hij thuis wel 'Goede morgen??' Toen dacht ik ook:

1) nee want goede morgen is nou niet het meest makkelijke woord
    2) waarom vraag je dit eigenlijk, het zegt toch sowieso nog niet zo veel en daarom is hij bij jullie?

Ik zou het anders gewoon nog even navragen. Het ene kind is het andere niet. Ons zoontje doet daar verlegen en praat dus minder terwijl ik thuis heel veel ontwikkeling hoor en hem wel versta. Niet te veel zorgen maken. Jij weet het beste.

Met 2 1/2 zul je merken dat hij weer meer gegroeid is en dat er weer een sprong gemaakt is.

Charlie

ps. mijn zoontje vind knutselen en tekenen ook niet spannend hoor. Hij wil gewoon spelen met auto's....het komt allemaal wel en 20 minuten is heeeeel lang voor een kleintje..

5. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor jullie reacties! Ik ga maandag ook direct even een gesprek aan! Ik kon het mij ook al niet voorstellen maar ik ging toch twijfelen! Hij is ook pas vier maanden twee en kinderen kun je niet vergelijken. En dat gebeurd nu wel. Het is ook maar 1 leidster die het zegt. Ze zei vandaag ook dat de leeftijd zo is veranderd. Eerder gingen kinderen met ruim 2,5 naar de psz en nu mogen ze al vanaf twee en dat waren volgens haar dan nog baby's. Ja tuurlijk zit er een verschil in, maar om dat zo te zeggen vind ik niet netjes. Ze moeten al zoveel tegenwoordig! Ze zijn nog maar zo klein!

6. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Vind t ook wel een beetje apart dat ze alleen maar de 'negatieve' dingen bespreekt. Mijn zoontje zit zelfs op een peuterspeelzaal (V.VE) met extra aandacht voor taal. Nog nooit iets zo plat negatief gehoord. Kinderen zijn zo ontzettend verschillend, en helemaal op deze leeftijd. Ik krijg eigenlijk altijd te horen dat hij het zo leuk heeft gehad, zo lekker had gegeten, zo mooi had geknutseld of lekker buiten had gespeeld. OF ineens flink aan het kletsen was gegaan. Specifieke dingen komen wel in een apart voortgangsgesprek, maar zelfs daar hoorde ik geen nieuwe dingen, omdat eigenlijk alles al weleens bij het ophalen aan de orde was gekomen.

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier ook sinds kort op de peuterspeelzaal, maar nooit zo negatief gehoord. Soms weleens iets in de trant van, nou, hij heeft weinig zitvlees, klopt dat? En pas moest hij heel erg huilen, en toen zei ze naderhand ook dat hij wel eventjes had doorgehuild toen ik weg ging, en dat er een sterk willetje in het mannetje zit... Nou ja, dat klopt inderdaad...

Zou ook even een gesprek aangaan...

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje wat stom dat ze zo doet?! En zeker omdat ze het best even rustig aan je kan vertellen onder 4 ogen? Al is het allemaal zo dat je zoontje dingen nog niet zo goed kan, moet ze toch zo professioneel zijn om je dat in privé te vertellen.

Zou me eerder daarnaar storen en me niet zo druk maken over wat mijn kind allemaal zou moeten kunnen

Ja ze zijn er ook om dingen op te merken maar dit komt wel hee
    Erg gek over hoe die mevrouw doet

Deel Deze Pagina