liegen om leeftijd ivm entree

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Liegen lukt hiet (helaas) niet... mijn zoon ziet er nl uit als 3 jaar ipv 2,5 jaar. Vaak is het tm 2 jaar gratis en als ik dan zeg dat mijn zoon 2 jaar is geloven ze mij niet en moet ik het bewijzen via ziekenfondspas of legitimatie ;)

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze oudste is 3 jr en 2 maanden maar kan ook nog door voor net 2 jaar , qua lengte dan , zodra hij gaat praten zouden we door de mand vallen aangezien hij voor zijn leeftijd weer erg goed praat.

afgelopen zomer met zijn verjaardag naar dolfinarium geweest.
    netjes aangegeven dat hij die dag 3 was geworden, was ook echt zo!
    maar hij mocht als soort van verjaardagskadootje gratis naar binnen.
    was ook erg leuk!!

of ik er om zou liegen, ik weet het niet, maar dit was wel erg lief ,

joyce

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter is kwa grote en wel een 3 jarige (1meter nog wat) maar praten is erg onduidelijk en echt niet zoals een 3 jarige normaal praat. ze kan het hele woordenboek en ook prima zinnen maar te praat snel en slaat vervangt letters voor andere letters. ze is nu bijna 2 maanden 3 dus zo hard liegen doe ik nu ook weer niet. als ze der zien denken ze die liegt maar als ze der dan horen praten dan denken ze vast o nee toch nie. Op zich kunnen ze niet meer dan op woord van de ouders vertrouwen. bedoel een legitimatie op die leeftijd is niet verplicht. wat ik al eerder zij voelt het wel als diefstal en zal het ook niet meer doen. als ze nu een kop kleiner was oke maar ze is een echte 3 jarige om te zien (kan zelfs zo met 4 jarige mee lopen :))

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Heb het wel eens gedaan bij een soort ballorig, dochtertje was net 1 jaar geworden en toen heb ik dus niet betaald. Ging maar een uurtje heen en vond het zo zonde om daarvoor 6 euro te betalen, komt nog wel bij dat ik eerst nog 15 minuten heb moeten wachten voor er uberhaupt iemand bij de kassa kwam.

Ook wel eens andersom meegemaakt, dat ze niet geloofden dat mijn zoontje toen nog geen 3 was. Was bij apeheul geloof ik, heb toen zijn id laten zien, scheelt toch 15 euro ofzo.

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik lieg wel om mijn dochter d'r leeftijd, maar niet voor de entree. Ik laat haar bij de IKEA in de ballenbak gaan en schrijf dan op het formulier dat ze 3 is (mogen ze vanaf 3 in) :)

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Zou ik niet kunnen. Ben veel te bang dat ze om legitimatie vragen of dat mijn dochtertje wat zegt. Of ik krijg wel een rooie kop.

7. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

doet me denken aan bloemencorso met mn oppaskinderen, onder de 4 was het gratis, de oudste was 5.

"Schat, jij bent 4 jaar als ze het vragen"
    "waarom dan?"
    "Omdat je dan gratis bent"
    "oh dat moet ik van mn moeder ook altijd doen :D" zei ze toen

hahahahahaha heb nog nooit zo gelachen!

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik doe het hier ook hoor. Wij hebben een abbo voor de dierentuin hier in de buurt. Vanaf drie moet je betalen voor de kids. Laatst vroegen ze me ook zijn de kindjes nog geen drie? Nee nog net niet zei ik toen. Ja eind aug drie geworden maar das jammer. Koop volgend seizoen wel voor hem een abbo, nu nog even gratis mee die drie keer dat we nog gaan. En bij de Efteling hoop ik m nog heel lang gratis mee te nemen want dat is al duur genoeg maar vrees dat ze daar niet in gaan trappen aangezien hij vrij groot is....ach ja...

9. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kind leren dat liegen oké is en een succesje als het je lukt anderen te duperen met fraude lijkt me niet heel handig...

10. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ik heb het bij de efteling gedaan, of ja ze deden het eigenlijk zelf. Sam was 2 weekjes 4. En ze zat in de buggy, en daarbij komt dat ze erg klein is.(nogsteeds geen 1meter) Ze zeiden zelf 2 volwassen en een onder de 4!!!!! tja dan ga ik niet zeggen nee hoor ze is net 4 geworden.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    entree lieg ik ook wel eens hoor. Mijn oudste ziet eruit als een 2 jarige. Bijvoorbeeld bij een atractiepark mag ie daarom ook bijna nergens in. Dus vind het onzin om dan de volle pond te moeten betalen.

Wij hebben ook een abbo op de dierentuin en dan lieg ik niet. Ten eerste omdat het toch om een abbo gaat en ten tweede omdat de dierentuinen het al financieel zo moeilijk hebben ;)

Moet trouwens wel zeggen dat als ik lieg over zijn leeftijd hijzelf er NOOIT bij staat!
    Dan zeg ik tegen mijn man : ik koop de kaartjes wel, ga jij met de kindjes even beetje appart staan.

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

De efteling is tot en met 4 jaar gratis hoor.

Ik heb wel bewijs mee moeten nemen omdat ze het van mijn zoontje niet geloofden dat hij in Juli nog geen 3 was,ze zeiden hij lijkt 5 dus bewijs het maar haha.

En tja dat deed ik dus ook,eind augustus was hij pas jarig,ze stonden raar te kijken en zeiden nou knul je krijgt vast veel pokon want je bent erg groot,
    waarop mijn binkie antwoorde ja ik ben al bijna 3;)

Ik heb dan ook overal bewijs bij me dat mijn ventje dan ook echt 3 is.
    Dus bij de efteling nog een jaar gratis;)

13. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik heb het ook weleens gedaan, maar ik voel me dan wel erg ongemakkelijk ;)

Ik kan me nog wel een heel leuk verhaal van vroeger herinneren, we waren in centerparcs, en we hadden een uiteten arrangement, kinderen tot 4 jaar mochten gratis mee eten, dus mijn ouders hadden gezegt dat mijn zusje drie was ipv 4.

En ook tegen mijn zusje gezegt als de ober vraagt hoe oud je bent dan zeg je drie jaar!
    Maar de ober vroeg niets, alleen mijn zusje moest wel even tegen de ober zeggen, ik ben drie jaar maar als ik jarig ben wordt ik vijf :$
    Mijn ouders konden wel door de grond zakken, en zijn dit nooit meer vergeten:p

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    ik doe dat nooit, maar begrijp het wel hoor als je het wel doet.
    Mijn moder deed het vroeger ook altijd bij mijn broer en zusje die waren klein, bij kon het niet omdat ze het dan toch nooit geloofde.

15. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik heb het ook wel eens gedaan hoor. is ook afhankelijk waar je dat doet hoor. Er is hier ook een speeltuin in de buurt dat als je kind in de buggy zit dan betaal je niet loopt je kind dan betaal je wel. maar loopt je kind en ze zit in de buggy hoef je ook niet te betalen :| zo krom

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik doe het niet, voel me dan helemaal rood en schuldig worden haha

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen, aan je kindje leer je dat ie eerlijk moet zijn en niet mag liegen en dan zelf wel liegen???

Wij hebben net een abonnement bij Blijdorp gekocht en toen ook gevraagd of we voor Thijmen een abonnement moeten kopen als hij 3 wordt. Maar dat hoefde gelukkig pas als ons abonnement weer verlengd moet worden (we wilden een gezinsabonnement). Ben het eens met een van mijn voorgangers: eerlijk duurt het langst! En bovendien: die dierentuinen etc kunnen het geld goed gebruiken!

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij Rosao: je moet toch het goede voorbeeld geven aan je kind? Ik vind het dus echt niet kunnen en ik zou het ook niet doen. Genoeg gratis uitjes die M minstens zo leuk vindt zoals de kinderboerderij of fietsen in het park.

19. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Het is mij van de zomer ook gebeurt bij Plopsa indoor. Daar moeten kinderen betalen vanaf het moment dat ze 86 of 87cm zijn. Mijn zoontje zat in de buggy bij de kassa en dat meisje bij de kassa is er denk ik vanuit gegaan dat hij kleiner was dan 86cm. Ok bij het afscheuren van de kaartjes is er niet naar gevraagd. Eenmaal binnen moeten de kindjes langs een meetlat staan als ze ergens in willen en toen mocht mijn zoontje in alle atracties waarvoor je langer dan 86 of 87cm moet zijn. Zag toen pas dat we anders €9 hadden moeten betalen. Hebben we geluk gehad.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    jahoor ook wel eens gedaan maar dan echt als het niet veel scheelt meer als een paar mnd over datum doen we niet haha.

heb het ook wel bij cp gehad want daaar betaal je je scheel aan bijv eten terwijl ze niks eet dus was ze toen nog gewoon 2

nu als we ergens heen gaan waar ze betalen moeten voor lengte oid dan zeg ik gewoon dat ze niks eet en ik dus ook neit voor dr wil betalen en eigenlijk snappen de mensen het altidj wel.
    ze is nu 4,5 maar eet dus echt niks nog minder als de kleine van 1 en vind het dan echt zonde om voor haar bijv een buffet prijs van 12 euro te batalen voor een half broodje of 5 patatjes dat word vaak ook weggegooid door anderen.

dus bij zulke dingen doe ik het nog altijd e ene keer zeg ik niks de nadere keer dan vraag ik gewoon vriendelijk of ze voor nisk mag. mmaar dasdus in restaurants ...

Deel Deze Pagina