liegen om leeftijd ivm entree

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou reageerde niet op jouw bericht hoor.
    Ik zeg alleen dat ik het niet normaal vind om geen entree te betalen. Dus in het algemeen. Zie ook nergens quotejes.
    En zou ook graag willen snappen, waarom geen entree en dan het proberen goed te maken met een drankje. Lijkt mij toch dat het je niet lekker zit dan.

Ik ben overigens wel iemand die altijd zegt als ik teveel terug krijg bij de kassa. ( weer die erlijkheid duurt het langst)
    Heb ooit weleens 2 pakken babyvoeding onder de wagen gegooid, nog meer op de wagen :) en gewoon straal vergeten die voeding te betalen. Nou geloof maar dat ik terug ben gegaan. Anders steel je naar mijn idee. Je komt er toch achter en je weet dat je ervoor moet betalen, dus dien je dat ook te doen.
    Man ik zou me daar anders echt nooit meer durven te vertonen.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen. Sterker nog, zou niet eens op mijn gemak binnen kunnen zitten, zeker voor 8 euro! Als we het die maand niet breed hebben, dan gaan we toch niet? Dan maar naar het park of het strand oid. Als je het die maand dan van die 8 euro moet hebben???? Je praat het goed door te zeggen dat je van dat geld toch iets gekocht hebt en dat het geld toch bij hen terecht is gekomen. In ruil voor dat geld hebben ze je wel koffie en wat lekkers voor de kinderen gegeven dus.....dat vind ik onzin!

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    jeetje zeg als het kan gewoon doen toch! ja hoor zeg ik heel eerlijk, als ik geld kan besparen dan doe ik dat. Het leven is al duur genoeg!!

Het is toch ook bespottelijk dat alles zo duur moet zijn dan is het toch "logisch" dat mensen dat doen om toch nog een uitje te kunnen maken. Ik keek gister bijv nog op de site van ballorig assen en zag dat je nu vanaf 0 jaar al moet betalen. Ik vind het echt onzin dat je dan 6,50 moet betalen voor in mijn geval een kindje van 11 maand dat nog niet eens loopt..

Helaas is het voor mij niet weggelegd want ik heb juist kinderen die ouder lijken haha

en las even vluchtig iets over normen en waarden en stelen.. nou jeetje zeg hoe moeilijk kun je doen?? ik vind dit heel iets anders dan stelen hoor en je bent heus geen slecht mens als je zegt dat je kind wat jonger is.. kom op zeg

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En als je iets koopt bij de Hema van 15 euro, maar je vindt het te duur, zeg je dan ook 'nee hoor, het is te duur dus ik betaal maar 10 euro?' Als het te duur is, dan koop je het niet (neem dan maar even aan dat men het niet zomaar meejat). Dus als de entree voor een uitje te duur is, dan ga je niet.

Mijn dochter wordt maandag 3, dus ik ben gisteren nog met haar naar de dierentuin geweest want nu is ze nog gratis. Ik ga dus liever nu dan over 2 weken waarbij ik wel moet betalen. Maar ik zou er dus echt niet over liegen hoor! Vind ik ook beetje hypocriet aangezien ik haar leer dat ze niet mag liegen dus moet ik t zelf ook niet doen.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

bizarder. In mijn optiek geef je je kinderen een ongelofelijk slecht voorbeeld en dat vind ik toevallig belangrijk. Maar goed, jij neemt het er niet zo nauw mee en vindt dat oneerlijk gewin wel moet kunnen. Wat ben je wel als je liegt? Een goed mens? Niet bepaald lijkt me...

Het is de disucssie niet waard inderdaad. Ik vind dit ook vallen onder een gebrek aan waarden en normen. Dat wil niet zeggen dat iemand die dit bewust doet GEEN waarden en normen heeft maar in ieder geval is het setje niet compleet!

Als je iets duur vindt dan ga je er niet heen! En zo simpel is het!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vind jij...

Ik kijk er nou eenmaal anders tegenaan.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik veroordeel je niet, maar ik wil nu wel eens uitleg van iemand. Waarom betaal je geen entree en koop je dan maar wel wat binnen. Zo hebben ze toch hun geld. Dan kan je toch net zo goed entree kopen? En dan een flesje drinken meenemen?
    Snap ik nou iets niet???

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Omdat je voer van thuis, ook thuis altijd eet.
    Gezellig patatjes halen en die aan een picknicktafel in een park opeten is net ff dat beetje anders:)
    Maargoed, dat is mijn mening...

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik vind het zelf inderdaad ook een rare conclusie als je zegt dat alles tegenwoordig zo duur is dat het dan logisch is dat mensen dit doen...

Raar! Dat is helemaal niet logisch! Dat is bewust fout doen. Inderdaad: als je iets te duur vindt, moet je het niet doen/kopen. Dat is logisch.

Ik begrijp echter ook niet dat we mensen tegenwoordig geen meevallers gunnen. Enne, ik heb het financieel heel goed hoor, ik heb geen meevaller nodig om de maand door te komen.
    Maar ook ik heb normen en waarden hoog in het vaandel en ik vind dat je daarbij ook solidair kunt zijn met mensen die eens een voordeeltje krijgen.

Da's ook een stukje geluk aan een ander gunnen. En daar word ik zo op aangevallen. Raar!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#130 Cygnet2, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2010
    Duidelijk... ik ben blij dat ik "Meneer Efteling" niet ben

of Albert Heijn
    of het café op de hoek
    of het Kruidvat
    of de Blokker
    of... maakt eigenlijk niet uit... want jouw redenering gaat op voor ieder commercieel bedrijf...

Ik hoop trouwens dat je zelf niet voor zo'n organisatie werkt of je partner.. zou op z'n minst raar zijn.

Trouwens.. ik vind nog wel dat er een verschil zit tussen iets opzettelijk verzwijgen of liegen of een aanname niet corrigeren. Zelf ben ik het type die de caissiere of serveerster wijst op fouten omdat ik dat netjes vind om te doen. Iemand die dat niet doet, zal ik niet veroordelen maar hooguit niet erg beleefd vinden.
    Maar wordt je iets gevraagd en je durft glashard een onwaarheid te verkondigen zodat je gewin hebt dan ben je in mijn ogen niets waard. En zeker niet als je dat doet waar je kinderen bij staan.

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik vind gewoon onzin dat mensen hier worden aangevallen op het feit dat ze liegen om die paar maandjes waar het meestal om gaat.. je bent gelijk een slecht mens en voorbeeld en bla bla bla

Ik heb het zelf nog nooit gedaan omdat mijn kinderen ouder lijken en ik een schijtbak ben maar ik vind niet dat iemand dan gelijk een slecht mens is die dat doet.

En als ik door deze gedachten alleen al een slecht mens zou zijn.. het zal wel!!

ik weet dat ik een goede moeder ben en zorg dat mijn kinderen goed zullen zijn voor anderen en zichzelf:D

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind er inderdaad ook wel een nuance tussen zitten of je echt bewust zegt 'mijn kind is 2' (terwijl ze 3 is) of dat een medewerker er vanuit gaat dat ze 2 is. Als de kassiere ernaar vraagt, hoor je gewoon eerlijk te zijn.

Allebei is het niet eerlijk, maar ik vind de een iets minder niet-eerlijk dan de ander..eigenlijk meten met 2 maten dus..hmm

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja snap ik mams136, maar als jet het nu niet kan betalen, dan neem je toch eten mee? Je weet trouwnes van tevoren toch ook niet dat ze je kindje voor minder rekenen, dus dan heb je toch brood bij je.
    Voer :) Ben geen dier, maar goed ts had het toch over de dierentuin, dus blijven we in voer.

Juud meevaller kan ook anders he: kortingsbonnen.nl, MP enz enz. En heeft de ene dierentuin geen kortingsbon, dan vaak een ander weer wel of op een ander tijdstip enz enz.
    Of bedoelde je dat niet?

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb nergens gelezen dat iemand 'een slecht mens' wordt genoemd hoor. Volgens mij wordt het gedrag 'veroordeeld' en niet de persoon, dat is wel heeeel wat anders.

Een goeie vriendin van mij maakt soms hele foute keuzes. Ik veroordeel haar keuzes, vind dat dom gedrag. Maar ik veroordeel haar als persoon niet, anders was ze mn vriendin niet :)

Dus conclusies trekken dat je een slecht mens zou zijn, doe je dan toch echt zelf vrees ik.

En dat je er een slecht voorbeeld mee geeft aan een kind...dat lijkt me toch vanzelfsprekend? Ik denk dat iedereen dat wel kan bedenken. Alleen tilt de een er wat zwaarder aan dan de ander.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wijffie ben ik ergens wel met je eens. Zelf zou ik het dan wel eerlijk zeggen. Gewoon schijterd dat ze er alsnog achter komen. Hoe?? Geen idee, maar ik loop niet op mijn gemak in zo'n park dan.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik weet ook niet wat ik zou doen, ik vermoed eigenlijk ook wel dat ik t gewoon eerlijk zou toegeven. Ik betaal liever een paar euro meer voor een schoon geweten denk ik :)

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja als ik dit zo lees dan vat ik dat zo op.. maar goed ik vind het juist heel goed als je dat soort dingen niet doet.. begrijp me niet verkeerd:D vind het alleen jammer dat anderen gelijk weer een slecht voorbeeld zijn en bla bla .. bedoel je liegt toch ook over sinterklaas maar dat mag dan weer terwijl je hiermee hun ook een leuk dagje bezorgt..

maar goed dit blijft toch een oneindige discussie;)

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Van die meevallers maak ik zeker altijd dankbaar gebruik!

Maar ik doelde gewoon op het feit dat je kind inderdaad jonger geschat wordt, en je krijgt een goedkopere prijs. Of dat je per ongeluk niet voor je komkommer hebt betaald of zo. Dat mag toch gewoon? Ik heb het eerlijk gezegd eens nagevraagd om mij heen, en iedereen vond het kunnen. Niet logisch of normaal, maar niet kwalijk.

Zolang je niet met voorbedachte rade gaat liegen over de leeftijd van je kind of een komkommer onder je jas stopt, vind ik je echt geen slecht mens als je er niets van zegt.

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Liegen om sinterklaas doe je niet om er zelf beter van te worden maar om je kind een leuke traditie mee te geven.

Liegen bij de kassa doe je om geld uit te sparen en er zelf beter van te worden, ten koste van een ander (het park).

Vind ik toch wel een groot verschil hoor :D

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Das precies de nuance die ik ook bedoelde. Doe je het met opzet of 'overkomt' het je. En men is natuurlijk sowieso geen slecht mens, voor daar weer over gevallen wordt ;)

Deel Deze Pagina