liegen om leeftijd ivm entree

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ga niet alles teruglezen, maar er wordt wel degelijk gezegd dat je dan geen normen en waarden hebt of dat daar iets aan mankeert. En door mijn uitlating werd de conclusie getrokken dat ik het normaal vind om te stelen en inbreken.

Misschien is slecht mens niet als zodanig gezegd, maar de toon en felheid van de reacties maakt het niet echt gezelliger. En ik vind het ook logisch dat je dat toch op jezelf betrekt. Dat mag je je ook bedenken voor je iets post.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Daarom probeer ik t ook allemaal beetje te nuanceren, t leven is nou eenmaal niet zwart wit maar met allemaal verschillende kleurtjes :)

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Laten we inderdaad slechte mensen schrappen uit dit topic ;)

Maar eh, ik verdedig mezelf hier, omdat ik ook op die nuance heel scherp werd aangevallen (en ik niet alleen).

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Daar ben ik blij om en ik doe met je mee, maar helaas is dit topic mij al weer veel feller geworden dan me lief is.

Dames, ik stap eruit!

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Financieel benadeeld worden is ook niet echt gezellig

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hoe bedoel je dat, Luckybird?

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Juud, ja het zou kunnen. Is natuurlijk de fout van het park, supermarkt enz. ( alleen ik ben dus de schijterd ;) )

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #148 luckybird, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Financieel bewust benadeeld worden is ook niet echt gezellig.

Vanwege de opmerkingen naar anderen hier over het zogenaamd niet gezellig zijn als je een andere mening hebt

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Denk dat ze doelt op het feit dat niemand het leuk vind als hij bedonderd wordt, jij niet, maar het park ook niet

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    O nu snap ik hem ook niet meer ( is ook al laat :))

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    @Luckybird, bedoel je benadeeld worden als pretpark/dierentuin zijnde? Of iets anders?

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Belastingdienst, zorgverzekeraars enz enz ( al waar we van vinden dat we er teveel aan betalen) ;)

13. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Laatste opmerking dan:

Ik wilde alleen even aangeven dat we hier op zsp altijd zo snel met best felle oordelen komen. Misschien niet altijd op de persoon maar op gedrag, maar ik zei gewoon dat ik het begrijp als mensen dat toch als aanval op de persoon voelen. En ik vind die felle toon niet altijd even gezellig.

Dat mag toch? Ik vind het ook niet leuk als mensen bewust een bedrijf financieel gaan benadelen. Maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat een bedrijf onderuit gaat, als er dagelijks enkele klanten een ietsje te weinig betaald hebben, door onoplettendheid of een missertje.

Nu ben ik echt weg.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ligt aan de grote van het bedrijf. Maar goed ik ben ook weg ( voor nu of altijd)

16. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #156 luckybird, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Nee ze gaan niet onderuit,maar daar gaat het ook niet om vind ik. ( meeste opvoeders gaan ook niet failliet als ze een paar euro wel entree moeten betalen).

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38

18. sylvia

sylvia Lid

8 nov 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    geweldig onderwerp wat aan mijn jonge jaren doet denken
    mijn vader is een ras amsterdammer en houd van afdingen
    toen ik 16 was kwam ik zelfs nog binnen als 12 jarige
    scheeld ook weer dat ik er jong uitzie
    maar nu moet ik het niet meer proberen haha

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Sylvia: afdingen is als je aan de kassa zou zeggen ik wil het niet voor 50 euro maar voor 40. Dit is liegen...
    Met afdingen heb ik echt geen problemen, probeer ik heel vaak. Maar dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn en wat ze afspreken.

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik lieg er absoluut niet om, en niet omdat ik het niet durf. Maar onze kinderen zijn 3 en 5 en beseffen heel goed hoe oud ze zijn en wat liegen is. Ik zou het vréselijk vinden als zij horen dat hun papa of ik liegen over hun leeftijd om korting te krijgen. Daarmee geef je ze namelijk als voorbeeld dat het ok is om te liegen als je daar wat mee wint. En dat vind ik geen goed voorbeeld. Hun moeder heeft laatst gedaan alsof de oudste jarig was, omdat ze op die manier goedkoper ergens binnen konden. En de oudste ging dat ook echt verantwoorden naar ons toe, zo van 'ja, want anders moesten we heel veel centjes betalen'... Nou, daar zakt mij de broek van af.. Die paar euro's extra, afgezet tegen de normen en waarden die je aan je kind meegeeft... Die keuze is snel gemaakt.

Belangrijke nuance: Ik vind absoluut NIET dat je zelf geen normen en waarden hebt als je een paar euro korting voor elkaar krijgt op deze manier. Maar voor (jonge) kinderen liggen dit soort dingen heel anders. Als je ze leert dat dit soort kleine leugentjes kunnen, is het daarna m.i. heel moeilijk om het onderscheid tussen kleine en grote leugens te maken...

Deel Deze Pagina