liegen om leeftijd ivm entree

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn kinderen zijn heel groot voor hun leeftijd en ik moet nu af en toe al moeite doen om uit te leggen dat mijn zoontje écht nog geen drie is. Ik heb er niet echt een mening over. Op de één of andere manier voelt het als de conducteur me niet controleerd alsof ik net zo goed geen kaartje had kunnen kopen haha. Mijn man moet me er dan altijd even aan herinneren dat ik geen kaartje koop voor de conducteur maar voor het feit dat ik van a naar b ga ;) En daarbij heb ik heeeeel vaak in Amsterdam zwart gereden met de tram. Ik weet niet of ik zou liegen om de leeftijd, ik denk het niet. Maar ik ben dus ook geen heilige...

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    even iets anders; Jezus is echt niet aan het kruis gehangen omdat hij zich niet aan de 10 geboden kon houden. Dat niemand anders daarover gevallen is...

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Huh? Dat heb ik ook helemaal niet gezegd.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    heb het nagezocht en idd, ik heb het verkeerd gelezen.
    Maarrr dan nog is het een aanname dat Jezus om de zonden van alle andere mensen aan het kruis ging. In principe is hij aan het kruis gegaan omdat niet gepikt werd dat hij zichzelf als de koning van de Joden uitriep.

Ben verder niet gelovig hoor, maar vind het wel interessant.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik moet er even bij zeggen dat ik niet al te serieus was hoor, ik ergerde me een beetje en wou duidelijk maken dat geen mens zonder zonde is.
    Het verhaal zoals ik hem ken van Jezus kwam toen opeens naar boven ;)

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Onder de 12 jaar is id niet eens verplicht ;) dan zeg je gewoon dat je dus geen id hebt ;)

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    nope, ik zou het niet doen!!! ik wil ook niet dat mijn kinderen zouden liegen en al helemaal niet over zulke dingen.
    En waar leg je de grens? Mogen ze wel jokken om ergens binnen te komen en mogen ze niet jokken als ze een rol snoep in hun jaszak hebben gestoken? ("nee hoor meneer, die had ik van thuis meegenomen en niet hier uit het rek gepikt)
    Tja, dan maar het braafste jongetje van de klas spelen, maar we gaan hier dus niet om jokken.
    Blijf ik liever thuis.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    oh, heb even verder teruggelezen. ik lieg dus ook niet over sinterklaas... *kruipt nu heel ver in een holletje om alle reacties van "ontaarde moeder" en "je gunt je kind niks" te kunnen afweren;))

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @taliaa: hoe doe je dat dan? Ik wil op zich wel sinterklaas vieren, maar voel me eigenlijk ook niet goed bij het 'liegen' daarover. Maar heb soms ook het gevoel dat je er bijna niet omheen kunt! Overal zie je sinterklaas en komt ie langs, je hebt het op televisie en zelfs het journaal en de kranten doen alsof het echt is... Ik probeer het nu in het midden te laten allemaal. Wil ook niet dat Thijmen het jongetje is wat sinterklaas aan zijn baard trekt om de andere kindjes te bewijzen dat ie niet echt is...

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    ik doe het zoals mijn ouders ook deden. We spelen het spel mee, maar vertellen wel dat het een spel is. En dat sommige kindjes dat nog niet weten en dat we dus ook met hun het "spel" meespelen.
    Dus wel schoen zetten, cadeautjes op 5 dec. een zak voor de deur, gedichtjes etc etc. maar ze zal dadelijk wel gewoon weten dat ze de cadeautjes van ons / familie krijgt.
    Maar als ze dr schoen wil zetten zal ze toch echt liedjes moeten zingen en als we strooien dan doen we natuurlijk wel een zwarte handschoen aan. En zeker weten dat zij (net als ik vroeger) dan zwarte piet ziet wegrennen hoor!!!

Bij dingen die je geheim wilt houden (zoals hoe die zak toch voor de deur komt, of hoe er gestrooid kon worden als papa én mama in de woonkamer zitten) zeg je:" dat is het geheim van sinterklaastijd" . Heerlijk toch?
    Ik geniet echt van deze tijd, maar ik ga er dus niet om liegen. Want waarom mag ik daarom liegen en mag zij niet liegen??
    (het heeft dus niks te maken met de hele discussie omtrend "zwarte" pieten en slavernij etc etc)

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Talia, volgens mij heb je je vergist in het topic ;)

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    @caitlin, nope was een (vreselijk offtopic) reactie op rosao!

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha oke :)

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    #174 Rosao, 20 nov 2010
    Laatst bewerkt: 20 nov 2010
  15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wist niet dat dit topic zoveel ophef zou geven zeg, was maar een vraag en ja of nee was genoeg geweest hoor.

wij hebben een leuke dag gehad en de kids waren veel te druk met van alles bekijken toen ik bij de kassa stond en heeft echt niet op mijn gelet hoor. dus het is niet zo dat ik sta te liegen en de kids dit horen. zou niet durven want alicia zou me verbeteren.

dat mensen hier an akunnen zien of iemand wel of geen goede ouder is dan zou die gene is moeten gaan soliciteren bij de jeugdzorg. misschien dat die dan is de juiste mensen aanpakt :D. scheeld heel wat gezinsdrama's.

maak me niet druk om wat andere zeggen of doen. was gewoon een vraag. ik voelde me er achteraf ook niet lekker bij en zou het niet meer doen. heb nu kaartjes liggen voor safaripark beekse bergen en ja ook mijn dochter heeft een betaalde ticket :D.

ik lieg trouwens wel tegen me kinderen hoor, alicia vroeg vandaag wanneer sinterklaas weer naar spanje gaat. had eigenlijk moeten zeggen dat hij niet bestond maar heb gelogen. heb verteld dat volgende weekend pakjesavond is en de sint weer met de boot naar spanje vertrekt.

Deel Deze Pagina