Liegen tegen je kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yanna, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens. Niemand die mij wijsmaakt dat hij of zij nooit een leugentje vertelt. Die discussie is al eens geweest maar sorry, dat bestaat gewoon niet. Iedereen zegt wel eens iets wat niet helemaal waar is.

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik lieg over het autootje bij de AH buiten dat ie kapot is :p:D

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Whahahaha ik hou van die man serieus!
    En dit voorbeeld slaat de spijker op zijn kop hahaha

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier liegen we ook. over sint, over winkels die al dicht zijn ( ga geen 6 km autorijden omdat iemand iets bedacht heeft ), etc.

Colin weet dan wel dat de tandenfee niet bestaat word daar was hij erg bang van en hij wou niet slapen nadat hij dat op tv had gezien en maar vragen als ik mijn mond dicht hou gaan mijn tanden er niet uit toch, mam. Inderdaad het bij je kunnen komen terwijl je slaapt.

Cadeaus sint en piet staan hier dus ook gewoon voor de deur en er word geklopt. We houden er bewust rekening mee dat er niet "zomaar"iets het huis in kan . Schoen cadeau's worden dit jaar dan ook lastig maar zelfs daar zit ik over te denken om die buiten te zetten of echt recht onder de schoorsteen.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik probeer nooit te liegen, tegen wie dan ook.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik geloof nog in Sinterklaas hoor, als ik hem op zijn stoomboot hier binnen zie varen.
    En ik word nog steeds zenuwachtig als die Zwarte Pieten richting mij komen ( en hele verhalen gaan houden en ik geen FLAUW idee heb wie het is ).
    Dus hij bestaat en ik lief niet tegen mijn kinderen :D

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik zette vroeger om die reden mn schoen onder de brievenbus.

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Er zijn van die "Pieten sleutels" dan kunnen ze elk huis binnen.. Mijn zoontje zei vorig jaar (toen 2) dat zwarte piet helemaal niet zomaar naar binnen kon omdat *naam hond* hem dan zou aanvallen ;) dus toen hebben we die Pieten sleutel gepakt en gezegd dat alleen zwarte piet ( staat ook een plaatje op) daarmee binnen kan komen en dat de hond dat goed vind.. Maar dat andere mensen natuurlijk nog steeds niet naar binnen kunnen komen..

Dat was wel ff een kritisch momentje voor mijn 2 jarige peuter... Je kunt die kinderen van tegenwoordig ook niks meer zomaar wijsmaken ;)

9. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    sinterklaas en kerstman als heeft die minder met de kerstman dus weet niet of die daar wel echt in gelooft

verder liegen we eigenlijk nooit tegen hem proberen als het nodig is hem duidelijk uit te leggen hoe het zit met wat voor een sistuatie dan ook en sommige details laten we weg omdat het dan te verwarrend is of voor ons gevoel niet nodig is

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer geloof sinds bram van der ugt geen sint meer is;)

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ben ik met je eens.. Ik zie alleen nog maar Kees Flodder voor me nu. ;)

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik lieg heel de dag ;) als we aan het spelen zijn en E. Zet een kroontje op spelen we prinsesjes, als we aan het kleuren zijn en ze zet 3 strepen, noemt het een vlinder zeg ik ook hoe mooi hij is, alle kinderliedjes zingen we mee & sprookjes in bijv. Efteling kloppen. Ik denk dat het voor een kind heel goed is om mee te gaan in de fantasie. Daar leren ze weer van..

13. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Haha! Da's een goede.

14. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ik bedoelde het niet rot, en waar ik mijn info van heb staat op pagina 7 van dit topic. Lees dat artikel van 'Polletjepiek'. Vandaar dat ik zeg dat ik het knap vind dat je als 3-jarige er zo mee om kan gaan.
    Natuurlijk is de band met je vader heel anders als die met sinterklaas. Maar ik kan het bijna niet geloven dat je als 3-jarige door één uitspraak van een ander kind, je dat hele feest laat 'wegkapen'. Heb je dan niet als peuter veel vaker van deze situaties rottige situaties meegemaakt?

Deel Deze Pagina