financien

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 3 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Wat ik me afvroeg is eogenlijk.

    Hoe wonen jullie eigen in een eengezinswoning of flat of anders

    en hoe hebben jullie het financieel verder rijk of arm

    Op zich hebben wij het niet slecht we hebben een leuk huis met 4 grote kamers en een mooi balkon niet heel groot maar wel groot genoeg voor een leuk babybad en 2 stoelen.
    Ik werk niet ivm mijn gezondheid en onze dochter waarvoor ik graag thuis wil blijven otdat ze naar school gaat.
    We moeten wel opletten met onze uitgaven maar kunnen normaal leven hoe zit dat verder bij jullie
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi moest wel een beetje lachen. Het is wel een groot taboe he wat je nu aansnijd. Over je inkomen en "rijkdom" praten.

    groetjes
     
  3. Niet meer actief

    Ja daarom ik was eigenlijk wel benieuwd vooral nu met het hele nieuwe stelsel
     
  4. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Om eerlijk te zijn......
    We hebben een huis (grachtenpand) van 170m2, 2 auto's, maar ook 2 fulltime banen. We zijn vandaag bij onze financial planner geweest (we willen de hypotheek verhogen voor het verbouwen van een badkamer en keuken). We verdienen samen E93.000 op jaarbasis (bruto). Mag iedereen weten! We gaan minstens 3 keer per jaar op vakantie waarvan 1 reis alitjd buiten Europa (China, Peru, Zuid-Afrika, Cuba, etc.). We hebben het dus goed. MAAR zouden alles morgen inruilen voor een kleine.
     
  5. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    WAUW mijnimeel!!!....Dat is nogal wat :confused:

    Wij hebben het wel ok.
    Niet rijk...niet arm.
    We hebben een leuke 4 kamer eensgezins woning in Hoorn.
    Het is een particuliere huur woning.
    We hebben 1 auto en een motor.
    Helaas heeft alleen mijn man een rijbewijs en heb ik er dus niets aan hihi.
    Ik ben huisvrouw, we hebben dus maar 1 inkomen.
    Dat is zo'n 1624,00 per 4 weken netto.
    Helaas hebben we ook zo'n 1000 euro aan rekeningen elke maand.
    Maar gelukkig is het belastings geld er nog ;)
    Sommige mensen vragen zich echt af hoe we het redden.
    Maar vind het zelf hartstikke goed gaan.
    Betaal netjes elke maand m'n rekeningen en heb verder ook geen schulden.
    Helaas kan ik dus niet zo vaak op vakantie en is het 1 keer in het jaar gewoon een paar daagjes er tussen uit.
    Wel in europa dus.
    Maar dat is voor ons dan ook genoeg.
    Ben blij met alles wat ik nog kan doen.
    Kleding voor mezelf kopen zit er ook niet vaak in.
    kinderen gaan voor he :)
    Maar ben blij met mijn leven.
    Heb een lieve man en 2 geweldige kinderen.
    Ik zou mijn leven niet anders willen!!
     
  6. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Wij hebben het ook niet zo slecht hoor, niet rijk maar zeker ook niet arm, we gaan binnenkort naar een koophuis verhuizen met 3 slaapkamers (1 ruime en 2 kleinere). Ik werk niet zit namelijk in mijn laatste jaar van mijn Verzorgende IG kraamzorg opleiding, mijn vriend werkt daar in tegen ploegendiensten in de Technische Dienst van Mac Cain (dus iedere dag friet ;) ), en hij verdient ongeveer 1800,- per maand en hier kunnen wij alles prima van doen.
    Liefs, misspuma
     
  7. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ook wij hebben t wel ok, niet rijk, niet arm, gewoon goed opletten wat we doen.
    We wonen in een koop-tussenwoning met carport, met 3 slaapkamers en een zolder die we ooit nog eens gaan verbouwen tot 4de slaapkamer. Leuke, rustige buurt en buren, tja je kan ze erger treffen ;)
    Sinds een jaar hebben we een eigen zaak, en helaas ging dat het eerste jaar erg moeizaam. We hebben nog steeds het vertrouwen dat dat helemaal gaat goedkomen, maar doordat dat ons enige inkomen is hebben we het privé toch wat moeten aantrekken en ons vooral beperkt in vaste lasten betalen en alleen datgeen wat nodig is. Kids zijn nooit wat te kort gekomen, maar dat versta ik ook onder datgeen wat nodig is.
    Vakantie heeft er afgelopen jaar dus ook niet ingezeten, maar dit was ook meer omdat het ons eerste jaar was en we toen nog geen vervanging hadden. Dit jaar hopen we 2 of 3 daagjes naar Euro-Disney te kunnen en zal mijn moeder en mijn neefje als t goed is de winkel draaiende houden.
    We hebben 2 auto's, maar dat is aangezien dit echt noodzakelijk is, aangezien onze winkel zo'n 20 minuten rijden van ons vandaan ligt en we tussendoor wisselen, zodat eigenlijk zoveel mogelijk 1 van ons bij de kids kan blijven. Op drukke dagen hebben we en babysit (meestal mijn moeder) om voor de kids te zorgen.
    Wij hopen natuurlijk (en hier gaan we ook voor) dat het ons zakelijk steeds beter zal gaan, zodat we het privé ook beter kunnen krijgen, want onze droom is toch ooit te verhuizen naar een groter en liefst halfvrijstaand of vrijstaand huis. Nu is het nog even ieder dubbeltje omdraaien en goed opletten wat we doen op financieel gebied, maar dat gaat helemaal goedkomen.
    En ook ik zou alles willen opgeven voor mijn kids.
    Is je vraag zo een beetje beantwoord of wil je nog meer weten? Kan best zijn dat ik wat vergeet of dat er nog vragen zijn, geef maar een gil ;)

    Liefs Angela.
     
  8. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Mijn mannetje en ik verdienen samen zo een 2200,00 euro netto per maand .
    Wij wonen in een 3- kamer woning in Amsterdam (huur) .
    Wij hebben samen al 2 kids en gaan voor de derde .
    Wel hebben we ons ingeschreven voor een grotere woning .
    Aangezien ik nu in Amsterdam Noord woon en we terug willen naar West , gaat dit wat moeizaam .
    We hopen wel binnenkort een leuk huisje te vinden .
    Ow ja , we hebben ook nog 2 honden en 4 katten .
    Arm zijn we dus niet en kunnen best zo nu en dan eens wat extra`s doen .
    Maar omdat wij veel geld weg leggen per maand voor de kids (100 euro per maand per kind ) ..........
    We hebben ook best veel vaste lasten .
    Maar wij redden het dus prima .
    Ik moet wel bekennen dat ik voor mij en mijn man niet zo heel veel kleding en andere dingen koop die we niet echt nodig vinden .
    Wij zijn totaal niet materialistisch ingesteld en stellen dus geen waarde aan dure en luxe artikelen .
    Het enige wat ik graag wil hebben is een digitale spiegel reflex camera om zelf potret foto`s te kunnen maken van onze kinderen .
    Dit laten we normaal elk half jaar bij V&D doen , maar dat kost me wel 200 euro per keer .
    Die camera kost een hoop geld en daar spaar ik dus ook voor .
    Verder hebben we alleen de dingen die je normaal ook hebt .
    Alleen hebben wij geen breedbeeld tv , maar een wat oudere .
    We hebben wel een dvdspeler , maar geen duur merk enz enz .
    En ondanks dat we genoeg verdienen houden we niet veel over per maand whahahahaha.
    Als er nog iets anders is wat je wil weten , dan hoor ik het wel ;)

    Groetjes Joyce
     
  9. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    wij mogen ook niet klagen,
    we hebben het gemiddeld denk ik, niet rijk, niet arm, zijn wel redelijk luxe ingesteld maar voor die dingen sparen we dan ook.
    mijn vriend heeft een goeie baan in de ICT en ik ben part-time tandartsass. en heb daarnaast een eigen zaakje, een schoonheidssalon.
    doe het alle 2 part-time omdat ik het erg leuk vindt en niet kan kiezen!!!
    een eigen zaak heeft zijn voordelen maar voor een baas werken ook!!
    we hebben een koopwoning met 2 slaapkamers een grote woonkamer en een ruime woonkeuken.
    verder hebben we al 1 kind, een kat!!
     
  10. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Wij hebben het wel oke we zijn niet arm maar straks met z'n drieen ontzettend rijk qua liefde.. Mijn man is muzikant (ik speel ook wel wat maar niet zoveel als hem) En dat verdiend zo'n 1600 euro per maand en samen hebben wij een boekingskantoor (www.buro-jos.nl voor de nieuwschierige onder ons) Daar zijn we net mee begonnen tot nu toe hebben we een omzet van 500 euro per maand. Maar ja dat is het begin!

    Wij wonen in een twee onder een kap woning in een dorpje vlakbij harlingen. we hebben 3 slaapkamers boven en kunnen eventueel van de zolder nog een kamer maken. Wij huren op dit moment omdat je als zelfstandige pas na drie jaar kan kopen.. Maar we hebben veel ruimte om de deur dus ik hoop eigenlijk dat we ooit dit huis zouden kunnen kopen..
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij wonen in een rijtjeshuis (huur), oude woningen uit e 50er jaren in een klein dorpje met een grote diepe tuin (20mtr diep) 4 grote slaapkamers waarvan we er 1 verbouwd hebben tot badkamer dus nu nog 3 slaapkamers over, verder ruime woonkamer en grote keuken..Ook hebben we nog een serre aangebouwd aan de achterkant van het huis maar die is nu voornamelijk in gebruik als rookhol, aangezien er in huis niet meer wordt gerookt :) ..
    We hopen dat dit huis ooit te koop komt, maar zoniet dan zitten we ook gehuurd prima.

    Mijn man is monteur en werkt door geheel Nederland en ik werk bij een Detacheringsbureau beiden full-time, op dit moment hebben we ongeveer € 3200.- netto per 4 weken. We hebben allebei een motor en een 1 auto (want mijn man wordt iedere ochtend door zijn collega opgehaald) verder leven we superleuk, we kijken niet echt naar geld, sparen wel netjes iedere maand en de rest, tja er blijft op een of andere manier altijd een stukje maand over aan het einde van ons geld...haha ;) !!!

    We hebben alles wat ons hartje begeert en zijn gelukkig geen van beiden materialistisch ingesteld, ik kom wel uit een "rijk" nest maar dit heeft mij gelukkig niet "verpest" wel vind ik het prettig dat door mijn ouders Valentino nu al de zekerheid heeft nooit echte geldzorgen te kennen, en de mogelijkheden heeft die nodig zijn om bv te studeren doordat e.e.a. al vastgelegd is voor hem later als hij groot is ;)

    Nou dat was mijn relaas wel weer..
     
  12. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wij zijn ongelovelijk rijk met een gezonde uk in mijn buik die (hopelijk) over een week of 11 geboren mag worden. (na een moeilijke periode)

    (In finacieel opzicht komen we netjes rond, modaal, zeg maar)
     
  13. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat ik, zeker gezien mijn leeftijd (ik ben net 24) redelijk verwend ben. Wij hebben in 2005 een ruim huis gekocht. En is een oud huis. We weten niet precies hoe uit, maar ergens tussen 1900 en 1928. Verder hebben wij nog katten en ik heb een eigen paard. We werken allebei 40 uur per week en verdienen allebei wel goed. Mijn vriend zoekt nu naar een nieuwe baan, waarbij hij mijn netto salaris er hopelijk bruto bij krijgt. Hij krijgt nu namelijk onderbetaald. Als hij die baan vindt (het moet in de buurt zijn en dat is nogal moeilijk) dan kunnen we weer iedere maand uit eten en iedere maand nieuwe kleding kopen.
     
  14. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Wij wonen in een rijtjeshuis(huur)4 slaapkamers,grote woonkamer,plus grote zolder waar met gemak nog 2 slaapkamers gemaakt kunnen worden.
    Voortuin,achtertuin.
    We zijn niet rijk,maar ook niet arm,rijden geen auto,enz...
    Er komt zo'n 1400 euro netto binnen hier,vriend heeft een uitzendbaan,en ik werk zelf nog niet maar wil wel graag voor 2½ dag aan het werk ook.
     
  15. Niet meer actief

    Bij ons komt er gemiddeld zo'n 2300 euro per maand binnen en onze lasten zijn ongeveer 1700 euro per maand. We rijden in 2 auto's waarvan 1 lease auto van de zaak. we hebben 2 katten.
    We hebben op zich niks te klagen maar dadelijk als mijn uitkering wegvalt zakken we naar de 1500 euro per maand met alle belastingsvoordelen erbij komen we net aan de 1800 euro ongeveer dus redden we het net allemaal. Maar goed ik wil weer gaan werken als beide kids naar school gaan met 4 jaar. Dus ik denk maar zo het is tijdelijk en als de kids naar schoolzijn krijgen we het rijker
     
  16. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wij wonen in een koophuis en hebben 2 katten. Ons maandinkomen is ongeveer 3000 netto, waarbij ik net iets meer verdien dan mijn vriend. We hebben allebei een auto. Nu redden we ons prima en dat zal straks met een kleine waarschijnlijk ook wel. Ik zal wel moeten blijven werken denk ik, aangezien ik ook nog een leidinggevende functie heb lukt het me waarschijnlijk niet om minder dan 4 dagen te werken. Maar goed, die zorg is voor later, eerst maar eens zwanger raken!
     
  17. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben in 2002 een bouwval in makkum gekocht, nu in 2006 is het (eindelijk) zo goed als klaar... op wat kleine dingen na.... maar goed, het afwerken gaat het meeste tijd in zitten...het is een oud arbeidershuisje van net na de oorlog....er zaten 3 slaapkamers in, waarvan we van 1 de badkamer hebben gemaakt. dus nu nog 2 slaapkamers....redelijke ruime woonkamer met een open keuken.

    ook wij zitten er een beetje tussen in qua financien... er komt zo 1600 netto binnen per maand.... en daar moeten we het gewoon van doen... ook de resten van de verbouwing nog.... dus dat is soms wel eens lastig, maar het is te doen... verder 2 katten en een hond die we ook nog van het nodige voedsel voorzien!!! maar we willen elk jaar sowieso 1 keer met vakantie... het liefst het buitenland, maar de camping vinden we ook erug leuk!!!
     
  18. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Wij hebben een redelijk groot vrijstaand huis(koop).
    Een maand inkomen van ongeveer € 2900,00 netto, ik werk maar 2 dagen, we hebben we superhoge vaste maandlasten.
    Al 2 dure kids, 1 hond en stuk of 8 koi karpers die 's zomers ontzettend veel (duur) eten.
    We hebben 2 oudere auto's omdat we allebei te lui zijn om met de fiets naar het werk te gaan ;)
    We moeten eigenlijk de badkamer en de keuken nog verbouwen, aangezien deze al 25 jaar oud zijn.
    En wat we per maand overhouden dat ligt er geheel aan wat voor een uitgave we hebben.
    We sparen minimaal € 300,00 per maand.
     
  19. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Wij VOELEN ons ontzetttend rijk!
    Mijn man komt uit Turkije, en is pas sinds 1,5 jaar hier in Nederland. Van oorsprong komt hij uit een klein dorp, waar je je (om zijn woorden te gebruiken) 100 jaar terug waant in de tijd!
    Geen toilet binnenshuis, geen warm water, geen.....nou ja, ontzettend veel dingen niet dus (die wij hier standaard gewend zijn), maar wel super veel liefde! Over een paar weekjes gaan we een week op visite bij de schoonfamilie, en ondanks dat zij dan geen luxe kennen, voelt het altijd als thuiskomen!

    Maar dit even ter zijde...
    Hier in Nederland leeft men anders, denkt men anders en verwacht men anders. Mijn man werkt fulltime, ik 32,5 uur per week (in de sector waarin ik werk wordt dat ook fulltime genoemd), we verdienen niet onaardig (vooral door onregelmatigeheids toeslag, en naast het vaste salaris, ook nog eens de extra uren die mijn man werkt), en volgens de belastingdienst zitten we ruim boven de grens van de zorgtoeslag (helaas voor ons). We hebben een huur woning (tussenwoning), die binnen kort gerenoveerd gaat worden, dus daar klagen wij al helemaal niet over, en er zit ook nog een leuke tuin bij.
    We sparen nu voor een 2e auto, en naturlijk voor een baby-uitzet, en voor ons is het van belang om meerdere keren per jaar op en neer te kunnen gaan naar Turkije, dus ook daarvoor is onze spaarpot.
    We zijn niet supermaterialistisch, hebben bv veel 2ehands meubels, want toen we 1,5 jaar geleden samen begonnen, hadden we natuurlijk weinig te makken. Maar we leven wel lekker, en makkelijk. Geen schulden, ruimte om te sparen, en ook ruimte voor mij om wat minder te gaan werken als de kleine uk er straks is.

    Dan weer even terug naar de vergelijking met mijn schoonfamilie: soms schaam ik me voor het luxe leventje wat ik heb, en wat ik zelfs soms moeilijk los kan laten. Dan denk ik: wat zeur ik nou over dat ik mijn ogen wil laten laseren. Ik heb tenminste geld om een fatsoenlijke bril, of goede lenzen aan te schaffen.....
     
  20. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Wij hebben het goed, ik ben een heel zuinig ingesteld mens. :)
    Wij moeten het doen van 1450 netto per maand, hebben 1 auto en motor.
    en 2 honden en 1 kat.

    Wij gaan volgende maand verhuizen naar een andere huuwoning, 4 slaapkamers en een grote achter tuin ( naast de polder )
    Verder vind ik het belangrijk dat we goed sparen, en dat doen we ook.
     

Deel Deze Pagina