wanneer box eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Manlief en ik hebben een meningsverschil. Ik zou het niet erg vinden als de box er nu uitgaat. Ze speelt op het speelkleed, kan dan onbeperkt rollen, bewegen etc zonder dat de voeten door de spijlen gaan.

Manlief legt haar wel ns in de box en dat vind ze ook niet zo erg.

Wanneer kan ongeveer de box eruit? Hij was niet duur en ook absoluut niet echt stevig. Ik denk dat als ze gaat staan en ze is een kilo of 8/9 ze zo door de bodem zakt.... ;)

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het toch goed begrepen dat je meisje 4 maand oud is?

Als die kleine meid straks kruipt (en alles interessant vindt waar jij nou net geen zin hebt) en jij wilt eten koken, dan is die box best handig!

Straks lekker zittend spelen in de box, even op zichzelf, een plekje voor zichzelf.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier staat hij ook te verstoffen, sinds ze 6 maanden is ligt ze op haar speelkleed. Als ik even iets moet doen (wc, iets in de keuken) zet ik haar even in de Maxi-Cosi of in de kinderstoel. In beide zit ze graag.

Inmiddels speelt ze ook zittend op de grond en begint ze zich op te trekken. Daar is de box wel handig voor, ze trekt zich op aan de spijlen aan de buitenkant :D

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier nooit "last" van kruipende kinderen tijdens het eten. De woonkamer is kindvriendelijk. Of ik zet de jongste even in de wipstoel. De box stond ook maar te verstoffen, we hebben hem toen ze een maand of 8 was weggedaan, maar gebruikten hem al een tijd niet meer dus.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Vanaf zes maanden lag hij voornamelijk op een groot dik speelkleed op de grond of er naast ;). Hij tijgerde toen al alle kanten op en de box vond hij echt niet meer leuk. Met 8 maanden hebben we de box toch maar opgeruimd aangezien hij er al twee maanden niet meet in zat.

6. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat iedereen het anders doet. Wij hebben geen wipstoel en de maxicosi zit in de auto, dus de box blijft hier nog wel even.

Vind het wel een handig plekje als ik even mijn handen vol heb aan iets anders. verder wordt de box idd ook eigenlijk niet meer gebruikt.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wanneer jullie het er samen over eens zijn dat het niet meer gewenst is denk ik ;)

Hier wordt de box nog gebruikt. Dochterlief is 15 maanden oud.
    Tijdens het koken zit ze er in omdat ik haar niet in de keuken wil hebben als ik aan het koken ben. Ze graait anders gelijk naar de pannen. In de kinderstoel zitten zou kunnen, maar in de box heeft ze toch wat meer bewegingsvrijheid en ze zit niet graag lang stil.
    Ook tijdens andere momenten dat ik even mijn handen vrij moet hebben gaat ze in de box en 's morgens als ze net uit bed komt ook.

Het verschilt erg wanneer mensen de box weg doen. Het is net waar jij/jullie je prettig bij voelen.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter gaat er ook nog steeds in, vooral tijdens het koken, zo lang in de kinderstoel vind ik niks (koken + eten, dan zit ze zo ruim een uur!). In de box kan ze lekker spelen, staand, zittend, liggend, veel vrijer dan in de stoel en toch lekker 'gevangen' ;)
    Mja, een baby van 4 maandjes zet natuurlijk niet 100x de oven aan, of de tv ofzo, en waarschijnlijk klautert die ook niet op de bank om vervolgens van de bank weer naar een stoel te klauteren etc ;) Ik kan dan dus niet koken + haar in de gaten houden, om de een of andere reden doet ze dat ook vooral juist als ik kook...

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Nou als je box niet stevig is zou ik hem er nu al uit doen, het moet wel veilig zijn voor je kindje.

Hier heeft zoon tot een maand of 16 gebruik gemaakt van de box. Hij speelde er ook niet veel in maar ik vond het met koken of als ik even naar de wc moest bv. wel erg makkelijk.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij de oudste is de box er met 10 maanden uitgegaan. Toen begon ze te staan, en vond ze er helemaal geen ruk meer aan.

Bij de jongste met 4 maanden al eruit gegaan. Toen kon hij rollen en was het brullen als hij de box in moest. Op de grond 2 foampuzzels aan elkaar gelegd, en hij had een heerlijke "speelplek".

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn dochter kruipt rond, trekt zich overal aan omhoog tot staan en trekt alle kastjes, lades en bakjes open. Ik vind het heerlijk om haar af en toe even in de box te zetten zodat ik even iets anders kan doen zonder steeds op haar te hoeven letten. De box gaat er dus zeker nog niet uit.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Hier nog steeds de box hoor, gewoon handig af en toe als hij even niet rond kan kruipen.. Hij vind het ook niet erg dus ik houd hem nog even!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste tot 2 jaar gebruikt.
    Jongste kruipt inmiddels en gaat staan en op sommige momenten is de box toch wel errug handig.
    Ze hoeft er ook geen uren in maar als ik haar even 'kwijt' moet, gaat ze in de box.
    Net even een fase gehad dat ze de box helemaal niks vond, nu gaat het weer wat beter.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Bij mijn oudste hadden we hem voor zijn eerste verjaardag eruit. En voor die tijd zat hij er dan ook amper in.
    Maar mijn tweede was een heel ander verhaal en die zit pas sinds 3 maanden of zo niet meer in de box, omdat hij er dan uit klimt.
    Maar toen hij een jaar was, mijn god, die zette ik in de box om zelf op adem te komen. Hij klom overal op, in, onder enz.
    En nu nummer drie, ons luie meisje. Die kan er heerlijk in spelen. Maar die doet ook nog niet veel hoor. Rolt nog niet eens, draait alleen om haar as.
    Maar ook voor haar veiligheid blijft ie nog wel even staan. Want met twee dolle grote broers en een vrij grote hond is de woonkamer best wel eens een wilde jungle.

En erdoor heen zakken gebeurt niet zomaar hoor. Onze box kan tot 13 kg dragen (staat op de bodem) maar daar zit soms 40 kg in. Mijn oudste is 18 kg, de tweede al 16 en de jongste ook 9. En die zitten er soms met z'n drieën in.
    Als een van de jongens er zelf in klimt, willen ze nog we eens springen. Dat wil ik dus absoluut niet hebben, zie de bodem er dan ook wel uit knappen, maar gewoon lekker spelend kan het best wat kilo's dragen.

15. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine man is nu 20 maanden en zelfs hier staat ie nog steeds en word nog dagelijks gebruikt.

Hebben een behoorlijk ondernemend mannetje en gooid en smijt met alles. En luisteren ho maar want ja hoe leuk is het om met speelgoed te gooien en zo iets van tafel of dressoir te keilen.:D En hij weet echt wel dat het niet mag....:$
    Van de week had ie net de tv gemist gelukkig maar hou mn hart vast. We hebben onze handen vol aan hem en zit daarom er nog regelmatig in de box als hij totaal niet wil luisteren en keer op keer iets doet wat niet mag. En hij weet echt wel wat wel en niet mag maar vind het vlg mij heerlijk om ons lekker uit te proberen.:x

Is het trouwens normaal dat een dreumes van 20 maanden zo hard leers is en vaak totaal niet wil luisteren of is dit niet helemaal normaal:(
    We worden er soms nu al moedeloos van. ;)

Dus de box is voor ons ook even een rustmomendje als hij er even in zit. Hij blijft voorlopig ook nog even staan als het aan mij ligt;)

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Waarschijnlijk omdat je haar dan niet zo goed in de gaten houdt! ;)

Mijn dochter is 16 maanden en wij hebben de box ook nog steeds staan. Ik gebruik hem vooral als ik even naar de wc moet, of boven de was op wil hangen. En soms zit ze er ook gewoon even lekker in te spelen, al is dat niet zo vaak. Tijdens het koken gebruik ik hem eigenlijk bijna nooit.
    Met vier maanden heb je die box inderdaad niet per se nodig, maar juist toen mijn dochter eenmaal meer dan een jaar oud was, op de bank begon te klauteren (waar ze af kan vallen), spullen uit kastjes begon te halen en ik haar echt niet meer alleen in de kamer achter kon laten, was ik blij dat we een box hadden.

Op het cb raadden ze mijn aan om de box tot ongeveer 1.5 jaar te gebruiken, omdat het voor veel kindjes een veilig, klein, bekend plekje is, waar ze zich een tijd kunnen vermaken. Dat kun je in zo'n omgeving ook van ze verwachten, waardoor jij even tijd voor jezelf hebt. (Ik weet dat niet iedereen hier op het forum evenveel waarde hecht aan wat ze op het cb zeggen, maar ik dacht, ik meld het gewoon en dan moet je zelf maar zien wat je er mee doet.)

17. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Mijn oudste is nu 15 maanden en aangezien er over 5 maanden nog 1 bij komt blijft hij sowieso staan..
    Voor mijn dochter is het echt even een rust moment. . In de box hoeft ze even niet de hele boel te verkennen ed.. ze heeft het in die zin dus ook echt wel een beetje nodig om niet aan het einde van de dag oververmoeid te zijn.. ze is helaas net als dr moeder slecht in het verdelen van haar energie over de hele dag. .:D

18. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter gaat naar de elf maanden en de box mag er vandaag nog uit! Oh wat vind ik dat ding lelijk! Maar; openslaande deuren naar tuin (aan het water) open keuken, rivieramaison achtige inrichting... Ze komt overal waar ze wil dus ja, als ik af en toe wil kunnen plassen of iets anders nuttigs doen moet ie nog even blijven staan! Helaas...

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Grappig, al die verschillende dingen. Ik denk dat als mijn dochter kan staan, ze dwars door de bodem heen zakt van de box, Die is niet al te sterk. Nou ja, zien we dan wel weer.... ;)

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Pff.. vanaf dat ze echt kon lopen eigenlijk al niet meer echt.
    Dat was met 10/11 maanden dacht ik.
    Ik deed haar soms smorgens (30minuutjes) in de box omdat ik dan nog wakker moest worden, al zwanger was van haar zusje en erg ziek was.
    Denk na de 14de maand nooit meer gebruikt, vond het een beetje raar om zoeen actief lopend kind in een box te zetten.

Deel Deze Pagina