Waneer begonnen jullie kindjes met rollen of met aanstoot tot rollen ? Onze dochter is ruim 5 maanden en maakt hier nog totaal geen aanstoot naar. Wij oefenen wel met haar maar dit mag nog niet baten.
met 3 maanden rolde hij van buik naar rug.. toen heeft hij het een tijdje niet gedaan.. en met 5 maanden rolde hij beide kanten op.. Ook een snel jochie
Met 5 maanden begon het ook pas echt te komen. Met 4 maanden lukte het een enkel keertje. Actief rollen, om ergens te komen ofzo, pas met 8 maanden.
Onze zoon rolde met 1,5 maand van buik naar rug. Nou ja, rollen... Hij had een groot een hoofd, dus hij kon zich als het ware laten 'omkukelen' door zijn hoofd op te tillen en dan als een soort contra-gewicht opzij te laten vallen. Met vijf maanden ging hij van rug naar buik rollen. Ik denk dat je je om dit soort dingen niet te druk moet maken. Als hij met een jaar nog niet rolt, is er waarschijnlijk wel wat aan de hand. Maar met deze termijn is er echt niks zorgwekkends aan als een kindje nog niet rolt. Jouw kind ontwikkelt zich op andere terreinen misschien weer wat sneller. Of niet, maar dat maakt ook niet uit. Gezonde kinderen kunnen als ze naar de kleuterschool gaan allemaal omrollen, kruipen, lopen, praten enzovoorts.
met 3 maanden op dr buik en met 4 maanden weer terug naar dr rug rollen, maar dit kwam mede omdat ze fysio had en daar wekelijks werd geoefend en ook thuis met omrollen (had een behoorlijke platte hoofd)
Mijn dochter begon met een maan of 5 en rolde vanaf 7 maanden echt goed. Van rug naar buik en andersom en linksom en rechtsom. Mijn zoon is 'pas' met 7-8 maanden begonnen met rollen en is nog niet zo'n hele goede roller
Oke bedankt voor de antwoorden. Kunnen ze rollen een soort van overslaan eigenlijk ? Want mijn dochter is juist mee bezig met omhoog te komen en te tijgeren als ze op haar buik ligt in bed en ik kom later terug is ze helemaal naar boven. .
Nee, rollen zullen ze niet overslaan. Vroeg of later kan iedereen omrollen Kijk anders eens naar dit "schema". Gebruiken ze op het CB ook. Vind het zelf een fijne leidraad: Van Wiechenschema. Even naar beneden scrollen en dan zie je dat je je geen zorgen hoeft te maken!! De oudste rolden met 4,5 van rug naar buik en met 5 maanden van buik naar rug. De jongste met 4 maanden van buik naar rug en met 4,5 maand van buik naar rug. Beide snelle kinderen.
Oudste rolde van buik naar rug toen hij 2 weken oud was. Dat is natuurlijk bizar vroeg, maar hij was een heel sterke baby en had een schurfthekel aan op zijn buik liggen. Het lukte hem niet altijd, maar heeft het meerdere keren gedaan: beentje omhoog en dan hop. Van rug naar buik deed hij met een maand of 3-4 geloof ik. Jongste deed beide met een maand of 3. Ook zij was erg sterk en met haar hele motorische ontwikkeling erg snel. Echt overslaan doen ze het niet, maar het hoeft niet per se zo te zijn dat ze alles in een vaste volgorde doen.
DL rolde 4 weken geleden voor het eerst echt zelf goed om. Gecorrigeerd was ze toen 6 maanden. Het kan soms heel snel gaan, de ene dag nog niet, de andere dag gelijk omrollen. Niet druk om maken, komt vanzelf wel. Ze lag bij mijn ouders op het speelkleed. Ik was net aan het vertellen dat ze de dag ervoor met heel veel moeite 1x zelf had omgedraaid. Volgens mij hoorde dl dat, ze liet gelijk aan opa en oma zien dat ze het kon (een keer of 5 achter elkaar zonder enige moeite ).
Hier rolde ze met 5 maanden van rug naar buik en terug, maar dat tijgeren deed ze ook iets eerder. En ze rolde liever van rug naar buik dan andersom (waarom op je rug gaan liggen als je op je buik een beetje kan tijgeren? ). Komt vanzelf!
Rond de vijf maanden begon het rollen en sinds hij zes maanden is heeft hij het rollen van rug naar buik en terug goed onder de knie. Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Dat komt allemaal wel goed.
De jongste rolde met 13 weken van rug naar buik en met 4 en halve maand deed ze beide handelingen (dus ook van van buik naar rug) moeiteloos en soepel. De oudste daarentegen was traag met dit soort kunstjes. Geloof pas met een maand of 6 of 7 dat ze er handigheid en lol in kreeg. Zo zie je maar weer dat elk kind anders is.
Van buik naar rug gebeurde meestal per ongeluk, 1e keer 3+ maanden, weet niet vanaf wanneer dat echt bewust werd, heeft een tijd nog geduurd. Ik denk zo rond de 7 mnd bewust. Van rug naar buik 1e keer met 5 maanden, ook per ongeluk
Met 2 maanden was ze aan het proberen en met 3 maanden kon ze met gemak van buik naar rug, nu probeert ze elke keer van rug naar buik maar wil nog niet echt.