Mijn zoontje is bijna 1 en heeft al zeker 15 oorontstekingen achter de rug. Week op week af was het afgelopen winter. Heel naar natuurlijk en vervelend dat je zoveel kuren moet geven. Maar goed, een aantal kno bezoeken verder hebben we besloten zijn neusamandelen te knippen en hem buisjes te geven. Prima natuurlijk! Maar nu is het beter weer en heeft hij nergens last van! Dat hij geen oorontstekingen heeft is niet zo gek maar ook totaal veel verstopping meer in zijn neus. Nu vraag ik me af of ik niet te snel laat opereren als we hem in september brengen. En zelfs of het niet overdreven is om zijn amandelen ook te doen! Wat vinden jullie??
Vond de KNO-arts het nodig? Wij hebben het wel laten doen, onze dochter had een grote neusamandel en heel veel vocht achter de trommelvliezen. Ze had 5 dubbele oorontstekingen gehad en was constant verkouden plus ze liep/loopt achter met spraak. Onze kno-arts zei dat het écht nodig was.
De buisjes zijn echt nodig en de amandelen zijn om er zeker van e zijn dat we de oorzaak niet laten zitten. Maar ja, ze kunnen er ook overheen groeien natuurlijk!
Dus hij laat de beslissing aan jullie? Ik zou het gewoon allebei laten doen.. Als straks de oorzaak niet weg is, kun je jezelf wel voor je kop slaan als hij nog een keer onder het mes moet..
3 jaar geleden zaten wij in hetzelfde schuitje, na veel oorpijn en kuren dan eindelijk buisjes, bij ons zeiden ze je gaat de zomer in dus wacht maar even, maar de oorpijn ging gewoon door. Wij hebben alleen buisjes gedaan, maar daar heb ik nu spijt van. Vanaf de operatie nooit meer last gehad tot nu toe, Ze is nu 4,5 en klaagt weer bijna elke maand over oorpijn, zodra ze in water is geweest of veel wind (fietsen) is het weer zo ver. Koorts oorpijn verkouden etc Sept is zeker niet te vroeg, want dan ben je het winterzeisoen net voor en hopelijk ook de problemen. Als je de kans hebt ook gelijk de neusamandelen anders kan het probleem dus terugkeren zoals hier.
Bedankt! Bij mijn dochter waren de buisjes voldoende en dat viel alles mee maar ik weet nu hoe ze die neusamandelen doen en sindsdien heb ik er een rot gevoel bij...
Wij hebben het bij de oudste laten doen toen hij 1.5 jaar was. Het was toen april, en we hadden een horror oorontsteking winter achter de rug. Elke maand 2, verschrikkelijk. In april had hij er ook geen last meer van, maar het toch laten doen. Sindsdien geen enkele ontsteking meer gehad en de buisjes zijn er onlangs uitgegroeid.
onze dochter was na het knippen van de neusamandel binnen een uur weer de oude. Ze was 21 maanden, begin juli dit jaar
O dat zijn fijne berichten! Ik las berichten over bloed spugen en ontstekingen enz enz. Dus werd ik een "beetje" bang. Ik wil natuurlijk alleen het beste en het juiste doen!
Bij negen van de tien kindjes verloopt alles gewoon normaal. De berichten die je hebt gelezen, zijn echt uitzonderingen. Mijn dochter had een hevige bloedneus na de operatie maar dat kwam omdat ze een paar keer moest niesen maar na een beker koud drinken en een ijsje was dat ook weer over.