kleine voor eerste keer ziek :-(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjana, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons kleintje is van gisteren beginnen kuchen (droge hoest) en niezen. Hij speelde nog, at nog en had geen koorts.
    Deze morgen is zijn kuchje naar een slijmerige hoest overgegaan, hij heeft nog wel steeds geen koorts. Ik spoel zijn neusje met fysiologisch water.
    Wat kan nog helpen voor die slijmpjes weg te krijgen?
    Ik wacht nog even af tot deze middag en als het niet betert, rij ik naar de dokter.

2. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Even lekker stomen! Douche op maximaal, straal tegen de muur en binnen mum van tijd heb je van je badkamer een stoombad gemaakt!! Hier ook een snipverkouden meisje en het lucht haar enorm op!!:D

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vervelend als zo'n kleintje ziek is.
    Ik weet niet of er bij jullie iet van koopzondag is (of bij vrienden/familie), maar je kan Tissikind van VSM gebruiken.
    Verder kun je nog het bedje schuin zetten, en even lekker stomen onder de douche.

Beterschap!!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Waarom ga je er mee naar de huisarts? Mijn zoontje is ook verkouden net als zoveel kindjes. Zo te horen is hij net als mijn zoontje er verder niet ziek van. Gaat vanzelf wel weer over. Mijn zoontje had zat wel tegen koorts aan 38.4, maar aangezien hij verder niet ziek was. Na een dag of 2 was de temperatuur ook weer normaal.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.795
    9.313
    113
    Gelderland
    Ah gossie zielig als ze niet in hun hummetje zijn hè? Wat ik altijd doe als hij verkouden begint te worden is
    Voor het slapen gaan stomen in de badkamer.
    Voor de zekerheid een gesneden ui naast het bedje en luuf onder de voetjes smeren. Maar ik weet niet of dit mag bij een 3 maanden oude baby, luuf? Ook maak ik dan zijn speelgoed extra vaak schoon en kook de spenen vaker uit zodat hij zich moeilijk her besmet.

Mits je kindje goed drinkt en geen koorts heeft en niet rochelend of piepend ademt hoef je niet naar de huisarts. Deze zal toch niets doen. Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd bellen.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier was ook een ziek mannetje! ook erg verkouden beetje verhoging en echt niet zich zelf. heb luuf gesmeerd voor hij ging slapen en neusspray zodat ik vrij kon ademen. bedje een beetje schuin en verder moet het gewoon vanzelf overgaan. nu alleen nog verkouden maarja dat zijn wel meer mensen.

7. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ja? Dat ga ik dan eens proberen thanks!

8. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog nooit van gehoord, thanks voor de tip!
    Bedje staat al schuin :)
    Bedankt!

9. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is de eerste keer dat ons kleintje ziek is en jah...beetje ongerust he:D Maar in ieder geval, hij is nu beter, temperatuur is ook gezakt. Het is inderdaad een verkoudheid :)

10. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wees maar zeker dat het zielig is! Het is zo ambetant dat je maar moet gokken wat ze juist voelen enzo eh...Ocharme:(
    Over een gesneden ui heb ik ook al gehoord maar hij zou nog wat jong zijn om dat te doen. Op latere leeftijd zou dat wel gaan, toch bedankt ;)
    Luuf?? Wat is dat?;)

11. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Hoe lang moet je zo in een stomende badkamer zitten? half uurtje, of is 5 minuutjes al genoeg?

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.795
    9.313
    113
    Gelderland
    Ik doe het zolang ik aan mijn eigen neus vol dat het lekker doorloopt.. Meestal nog geen 5 minuten. Daarna ff neusje schoonmaken en misschien nog even uitzuigen met een pompje en daarna zoutoplossing en vaseline onder het neusje zodat het snot minder blijft vastplakken voor de volgende ochtend ;)

13. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Bedankt Luna. Mijn zoontje heeft nog niet ziek geweest, maar dan ben ik alvast op de hoogte ;)

14. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ah gosh:( hier ook een verkoudheid... vind het ook lastig hoor, de eerste keer...
    Zijn ook op de HA-post geweest een keer op een avond omdat hij zoveel slijm ophoestte en zo raar ging ademen.
    Het is helemaal niet raar hoor om naar de HA te gaan; beter een keer te veel dan te weinig; kunnen ze gelijk luisteren of het niet in zijn longen zit....
    sterkte!

15. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik ook, als jij je er niet lekker bij voelt. Gewoon de huisarts bellen. Die kan je ook vertellen waar je goed op moet letten en wanneer je echt aan de bel moet trekken! En die heeft vast ook goede tips!

En ik vind het nogal een verschil of een kleintje van 2 maanden verkouden is of een volwassene. Wij kunnen onze neus snuiten en slijm ophoesten dat is erg lastig voor zón ukkie.

16. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb het dus ook gedaan. Hij maakte rare geluiden tijdens het ademen en ik wou zeker zijn dat het niet op zijn longen zou zitten.
    En oef...niet op de longen en ook geen oorontsteking :)
    Echt een goede verkoudheid en met spoelen is het al bijna weg!:)

17. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo denk ik er ook over. Wij weten al wat we kunnen he, zij niet ;)

Deel Deze Pagina