liesbreuk niet opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Mjin schoonvader is een paar weken geleden heel hard gevallen.
    Daardoor is er een liesbreuk ontstaan.

Nu is ie naar de dokter gegaan maar die zei dat het vanzelf wel overgaat. En zolang ie de bobbel terug kan drukken kan ie gewoon zo door blijven lopen, geneest vanzelf.

Maar nu lees ik dus op internet dat het dus nooit vanzelf geneest en dat het juist erger wordt.

Wie heeft er nu gelijk? Internet of de dokter?
    Weet iemand dit?

Groetjes Mamzie

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    voor zover ik weet geneest een liesbreuk niet vanzelf. dus ik vind het maar een raar verhaal van de dokter.

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Heb wel een kindje gehad met dubbele liesbreuk, maar geen ervaring voor volwassenen....
    Mij ijkt het erg onverstandig om er zo mee door te lopen en zou een second opinion aanvragen..

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn stiefvader heeft al jaren een liesbreuk, opereren ze ook niet, pas als hij er teveel pijn aan krijgt of het erger wordt dan gaan ze er wat aan doen, maar het verhaal van je schoonvader is inderdaad wel vreemd omdat je meestal (bij een niet ernstige breuk) op zijn minst de keus krijgt, wel of niet opereren, die keus heeft mijn stiefvader wel gehad namelijk ;)

5. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    mijn opa heeft dit ook al enige tijd... het moet niet dringend geopereerd worden is wat hij verteld is geweest, maar ooit moet het wel

mijn mama is zaterdag getrouwd, dus mijn opa wou zeker niet in het ziekenhuis liggen of last hebben van een operatie, en heeft dus met zijn dokter afgesproken om operatie te doen na de trouwpartij

groetjes
    Evita

6. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    het gevaar van er mee door blijven lopen is dat bij pech de bobbel uiteindelijk niet meer terug geduwd kan worden en zo bekneld raakt.
    Dat is geen pretje.
    Athans dit is mij in het ziekenhuis ooit verteld.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor het reageren allemaal!

Mijn schoonvader heeft er echt heel veel pijn aan aan de breuk.
    Dus ik zei al dat ie terug moest gaan en gewoon een verwijzing naar het ziekenhuis moet vragen.

Maar goed, hij vertrouwd helemaal op de dokter en die zei dat als ie na 2 weken ( dokter gaat ff 2 weken op vakantie ) nog pijn heeft dat ie dan terug moet komen eerder hoeft niet want het moet wel de tijd krijgen om uit zichzelf te kunnen genezen :rolleyes:

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Raar verhaal...je hebt er veel pijn aan en het kan mogelijk n probleem veroorzaken omdat de bobbel niet altijd kan blijven terug geduwt worden. En dan moet hij maar even 2 weken aankijken...
    Second opinion?
    Misschien dat die dokter dan wat anders zegt en deze eigenwijze schoonvader dan die dokter meer gelooft :)

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    vind het sowieso een rare dokter hoor.
    Hij is ook mijn dokter en hij zei tegen mij dat als je borstvoeding geeft je geen enkel medicijn mag innemen ( zoals antibiotica ed ). Als ik dan zeg dat er genoeg medicijnen zijn die WEL mogen en dat dat wetenschappelijk is bewezen dan wuift ie dat weg.

Ik ga nu op zoek naar een andere dokter.

enne weet niet of ik mijn schoonvader zo ver krijg dat ie naar een andere dokter gaat. Ik en mijn man proberen hem al 2 dagen over te halen om toch te gaan.
    Ik hoop dat ie toch gaat deze week.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je zou denken alsie pijn genoeg heeft...

Maar goed dat denk ik van mn moeder ook steeds. En nog heeft ze 3 jaar op paracetamol geleeft voor ze EINDELIJK eens naar de dokter ging en toen op dr lazer kreeg omdat ze te lang door gelopen had met een kapotte heup :rolleyes:

Sommige ouders... ;)

(overigens ging ze naar de dokter toen ik zei van "hoelang wil jij nog een actgieve oma zijn voor je klein kinderen?" in het kader van elke dag 6 paracetamol is niet zo heeeel bevorderlijk voor je gezondheid...)

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Das wel erg vaag zeg
    En moet wel zeggen in mijn jonge leeftijd ben ik erachter dat dokters ECHT NIET altijd gelijk hebben

Ik ken iemand die ook een liesbreuk had en op een gegeven moment werd die breuk erger en viel al haar darmen door die breuk...

Ze kan nu niet geopereerd worden want de risico's zijn nu echt zo erg dat het haar leven kan kosten

Dus ja,kleine breukje kan leiden tot grotere!

12. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik zou naar de huisartsenpost gaan. Heb je gelijk je second opinion.
    Vind de dokter wel erg gemakkelijk. hij gaat ff 2 weken op vakantie intussen, mag je schoonvader pijn lijden.

Deel Deze Pagina