Aangeboren staar (congenitaal cataract)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bllondiie, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Vorige week ontdekte ik in mn dochtertjes linker oogje een heel klein wit vlekje, op aanraden van de vroedvrouw heb ik vandaag de oogarts gebeuren kon gelijk met haar langskomen, na wat onderzoeken blijkt ze last te hebben van aangeboren staar aan 1 kant :(. Omdat de oogarts hier verder geen ervaring mee heeft het komt schijnbaar erg weinig voor ben ik gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis in leleuven, hier kan ik vrijdag nog terecht. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Want als ik via Google ga zoeken ben ik bang dat ik mezelf ga gek maken :(

2. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Broertje van mijn man is met 2/3 jaar geopereerd aan staar aan beide ogen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij was dat ook aangeboren. hij heeft tot z'n 12e denk ik een bril gedragen en nu (14 jr) alleen met lezen.

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Fijn om te lezen dat het voor hem opzich is goedgekomen, ben idd zo bang dat ze geopereerd moet worden, of dat ze dr hele leven minder zicht heeft.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Vriendinnetje van mij heeft het en voor haar is het helaas geen pretje. Ziet zeer weinig aan dat oog en heeft er veel problemen mee. Haar zoontje heeft het ook en hij is onwijs opgeknapt na de operatie.

5. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Onze dochter is 7 jaar geleden met staar geboren. Als je vragen heb mag je pb sturen

Deel Deze Pagina