Mijn kleine meid sliep al een paar weken aardig door (laatste flesje tussen 23:00 en 00:00, eerste flesje tussen 07:00 en 08:00). Nu is ze al drie nachten aan het spoken. Ze wordt tussen 05:00 en 06:00 wakker, maar heeft dan niet echt honger. Ik weet niet wat het is, heb van alles geprobeerd: minder warm toedekken, met blote beentjes in bed, speentje geven, beetje water geven. Maar niets lijkt echt te werken. Op een gegeven moment valt ze opeens weer in slaap. Overdag drinkt ze bijna altijd haar fles leeg (sinds een week 5x 180/6). Soms laat ze een klein beetje staan. Zou dit een sprongetje kunnen zijn? Hebben jullie hier ook ervaring mee? En hoe lang hield het bij jullie aan? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Het slaappatroon van kleine kindjes is nogal wisselvallig. Dus helemaal normaal. Kan een sprong zijn, dan zou het met een paar weken voorbij moeten zijn, maar kan ook wat tijdelijker zijn. Wat bedoel je met niet echt honger? Verder zou ik met slapen van 23-5/6u met 3 maanden zielsgelukkig zijn, dus tja, tis maar wat je gewend bent (sliepen beiden pas met 13/15 maanden door en M is met 2 jaar weer gaan spoken, nu gaat dat op en af)
die kleine sliep ook door en met 4 maanden was het ineens over. 2 maanden lang elke 30 min wakker, en ook met naar bed gaan huilen. heb alles geprobeert nu is het een week of 2 ineens weg geweest. sinds hij bijvoeding kreeg sliep hij beter. en hij had mij vervangen met een knuffel maar helaas zit meneer geloof ik weer in een sprong. vannacht was het weer drama
Bedankt voor jullie reacties! Met 'niet echt honger' bedoel ik dat ze de inhoud van het flesje dat ik aanbied, weer langs haar mond naar buiten laat lopen. Het lijkt wel alsof ze zelf ook niet helemaal weet hoe ze weer lekker kan gaan slapen.
hier ook zo'n nachtbrakertje. Hij sliep door toen hij 6weken was en is gaan spoken met 12-13 weken. En nog steeds is hij zo af en toe helemaal in de war. De ene nacht 3x wakker, de andere nacht helemaal niet en de laatste tijd is het helemaal hip om om 5uur wakker te worden en niet meer te willen gaan slapen terwijl hij eigenlijk toch nog best moe is. Zal ooit wel een keer goed komen... Het komt hier denk ik doordat Tycho erg graag hel veel dingen tegelijk wil. Hij is iets beter gaan slapen toen hij kon kruipen en zich op kon trekken en langs dingen kon schuifelen. Dat deed hij met 8maanden. xxx
Dat is vervelend ja. Heeft ze een speentje? Misschien kun je die aanbieden. Huilt ze als ze wakker wordt? Anders zou ik haar gewoon laten liggen. Of als ze huilt, misschien even aankijken of ze zelf niet weer gaat slapen. Ik zou ook niet te snel weer een flesje gaan aanbieden. Succes!
Sorry voor mijn late reactie. Ze heeft zo'n 5 nachten gespookt, daarna ging het weer goed en komt ze weer om 7.00/8.00 uur. Bedankt nog voor jullie tips/adviezen.