Onze zoon heeft sinds een dag of 3 diarree. Het is soms wat slijmerig en soms is het een groene substantie. Het is in ieder geval waterdun. Zou dit nog een nasleep van de bmr kunnen zijn? Verder heeft hij grote rode (droge) vlekken op zijn benen. Geen idee of dit toevallig is of niet. Herkent iemand dit? Wat kan ik nu het beste doen? Hij is levendig, drinkt goed, heeft genoeg plasluiers en lijkt er zelf geen last van te hebben. Hoelang mag de diarree aanhouden? Wanneer moet ik de huisarts waarschuwen? Zou het ook van tandjes kunnen zijn>
Diarree kan met tandjes te maken hebben. Maar die vlekken dan weer niet. Ik zou voor de zekerheid de HA even bellen, ivm de vlekken. Verder gewoon goed opletten dat hij niet uitdroogt. Je kunt als je het nodig vindt ook ORS kopen dat is tegen uitdroging. Maar dat hij levendig is en goed drinkt lijkt me een teken dat er niet iets ernstigs is.
Ikzelf denk dat die vlekken een soort eczeem zijn en dus niets met de diarree te maken hebben. Maandag neem ik daarover even contact op met de huisarts.
Het kan een allergie zijn, heeft hij wat anders gegeten dan anders? Anders inderdaad even de ha bellen om het na te laten kijken
Ja, het zou ook nog allergie kunnen zijn. Sinds kort krijgt hij ipv hypo-allergeen, gewone nummer 3. Maar dat krijgt hij echter al wat langer, maar misschien toch nog een reactie. Pff, lastig, nou ik hoop in ieder geval dat het snel weer beter gaat.
Als Youri een flinke poepluier heeft, en het is dun dan bijt het gelijk zijn billetjes in, echt binnen een paar minuten! En dan zijn het ook flinke rode plekken, of bedoel je dit niet? Helpt sudocreme of iets niet? Dunne luiers zou ik ook denken aan tandjes, of warm weer opeens, waar zijn darmpjes van slag af zijn?
Het zit alleen niet op zijn billen, maar op zijn benen. Dus daar waar de luier niet zit. Nou ja, we moeten maar zien, hij is vrolijk en eet/drinkt goed, dus dat zijn goede dingen.