Slecht slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamamijn, 4 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    wie heeft er tips dit aan te pakken?

Mijn oudste dochter van 5,5 slaapt zo slechts snachts, weet niet wat te doen. Rond een uur of 3/4 wordt ze wakker dat ze naar het toilet moet, ga dan met haar mee en stop haar daarna weer in. Doen geen licht aan en zeg niks. Dan na ongveer een half uur a drie kwartier wordt ze week wakker of is nog wakker dat ze weer moet plassen en dit herhaald zich dan zon 3 a 4 keer. Ze zegt dan, ik kan niet slapen. Ze komt niet meer goed in slaap, ja tegen de ochtend maar dan wordt de jongste alweer wakker en dan is iedereen dus ontwaakt. Begint me echt op te breken nu. We wisselen wel af hoor samen, maar ze is zelf ook hardstikke moe overdag

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Misschien dorst?

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hoe is de temperatuur op haar kamer? Heeft ze het niet gewoon koud?
    Zo rond dat tijdstip is de temperatuur meestal op zijn laagst en kun je wakker worden van de kou. Inslapen kan dan ook weer moeilijk zijn, zelfde geldt voor doorslapen.

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Ze is 5,5jr, waarom gaat ze niet zelfstandig naar het toilet? Mama en papa slapen als jij moet plassen ga je heel zachtjes maar je mag ons niet wakker maken.
    Klinkt nl ook als een spel, zij is wakker verveeld zich in bed dus dan maar weer eens plassen...... Ze moet leren om zelf weer in te slapen zonder jullie.
    Digitale wekker op haar kamer, pas als er deze cijfers staan mag je naar ons toe Eerder moet jij proberen verder te slapen.
    Op die leeftijd kunnen ze dat echt prima leren! En op school gaat ze ook zelfstandig naar het toilet ? Met een klein lampje erbij kan dan 's nachts toch ook?

Champetter vindt dit leuk.
  5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Verzeker je ervan dat ze het warm genoeg heeft. Zet ook haar sloffen klaar naast haar bed en zorg dat ze die aantrekt als ze gaat plassen, dan houdt ze warme voeten.
    Misschien een beetje tegen haar babbelen ook? Gewoon over wat je doet. En dan weer lekker instoppen, lekker slapen lieverd en gaan.
    Moest ze altijd al plassen rond die tijd maar sliep ze dan wel weer verder?

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Misschien een extra dekbed proberen?
    En idd Zelfnaar de wc laten gaan. Scheelt voor jezelf al goed. En dan een klok kl haar kamer of desnoods een digitale en haar het cijfer 6 of 7 aanleren, als dat cijfer vooraan staat mag je er uit. Zoiets?

7. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties, zal eens kijken voor een nacht lampje zodat ze zelf kan plassen

8. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Drinkt je dochter nog wat voor het slapen gaan? Evt daar wat in aanpassen of extra laten plassen voordat ze gaat slapen zodat ze niet wakker wordt van een volle blaas.
    En de slaap niet kunnen vatten om 3/4 uur Dan denk ik ook aan kou. Als je gaat slapen nog even een extra deken erover. Althans hier hielp het :) succes!

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.623
    2.405
    113
    Inderdaad moet ze echt zelf gaan plassen, daar zou ik echt streng en duidelijk in zijn (maar wel positief brengen, je bent een grote meid dus je kan het zelf). Onze zoon van bijna vier doet dat ook al zelf, dus het kan echt. Verder inderdaad even kijken of ze wel warm genoeg is, maar ik denk eigenlijk dat het een beetje een gewoonte is geworden.
    Ik zou zelf een beloningssysteem invoeren, wij doen dat regelmatig wanneer er even weer de klad in komt wat betreft het slapen. Een beloning met een extra snoepje of met een stickersysteem werkt bij ons goed.

flipflop vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina