liesbreuk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ivana, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivana

Ivana Actief lid

21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben er sinds afgelopen maandag achter dat mijn zoontje een lisbreuk heeft. Nou moeten we morgen naar het Sophia toe want mijn huisarts zei direct dat hij hier aan geopereerd zal moeten worden omdat het niet terug te duwen is (ik heb er geen verstand van!). Ik heb ook zelf het idee dat hij best veel pijn heeft want sinds een week heeft hij dan een bult in zijn lies en sindsdien is hij ook onrustiger geworden.

Heeft iemand ervaringen met een kindje met een liesbreuk en ook met het Sophia ziekenhuis.

Ik ben blij als het morgen is want ben zelf zo ongerust...

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoi Ivana, een van mijn zoontjes heeft ook een liesbreuk. Hij hoeft hier voorlopig nog niet aan geopereerd te worden, omdat het terug te duwen is. Een liesbreuk is een opening in de buikwand, waardoor ingewanden in de lies/balzak kunnen zakken. In principe niet heel ernstig, maar als de ingewanden bekneld zitten dan moet je kindje geopereerd worden. De beknelling kun je ook zien als de plaats waar de breuk zit blauw kleurt. Dan moet je direct een arts waarschuwen.
    Jullie moeten naar het Sophia, omdat een kind onder de 12 maanden in een academisch ziekenhuis onder narcose gebracht moet worden. Dit is landelijk door chirurgen/anasthesisten zo bepaald. De ingreep zelf hoeft maar 15 minuten te duren en is voor een chirurg echt een routineklusje.
    Met het Sophia hebben wij ook ervaring. Het is een fantastisch ziekenhuis met hele kundige mensen.
    Maak je niet teveel zorgen. Dit komt allemaal goed!
    Sterkte morgen. Laat je nog even weten hoe het ging?

http://www.umcn.nl/extern/patfol/CUKZ0515.pdf (misschien heb je hier nog iets aan..)

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn