Verborgen reflux en puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DoubleD, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Mijn zoontje kan alleen slapen zodra hij in zijn puckababy piep ligt. Nu begrijp ik dat je niet mag inbakeren icm verborgen reflux. Valt de puckababy hier ook onder?

Groetjes!

2. Username

Username Niet meer actief

Ik weet niet wat "mag" en volgens wie.

Maar onze dochter heeft verborgen reflux en die heeft een maand of drie ingebakerd geslapen. Anders sliep ze helemaal niet.
    Ze heeft twee keer in het ziekenhuis gelegen vanwege de reflux en daar bakerden ze haar ook meteen in.

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Van het inbakeren worden de kinderen met verborgen reflux/reflux juist rustig. Dus dat zou ik gewoon doen hoor!

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Inbakeren wordt afgeraden vanwege het spugen. De puckababy valt onder inbakeren.

Echter bij verborgen reflux spugen kindjes niet.
    Daarnaast veroorzaakt onrust meer reflux klachten.
    Doorgaans draaien kindjes hun hoofd als ze moeten spugen, maar lang niet alle kindjes.

Ik denk dat je in zo'n geval vooral zelf moet beslissen en naar je eigen kindje moet kijken.

5. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Hier verborgen reflux en cb adviseerde juist inbakeren, ik doe het dus wel en gaat prima!

6. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Hier hetzelfde! Ook verborgen reflux en mijn zoontje slaapt heerlijk in de puckababy. Werd juist aangeraden!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij alle soorten reflux kun je beter niet inbakeren, ook bij verborgen reflux. Ze zijn dan vaak onrustig van de pijn. Met inbakeren worden ze wel rustig, maar je haalt er de pijn niet mee weg, en ze liggen in een houding die de reflux erger maakt.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoontje had verborgen reflux en hebben we vanaf 8 weken wel ingebakerd (Pacco, dus strak ingebakerd. De Puckababy werkte niet voldoende) omdat hij zichzelf steeds wakker sloeg en heel onrustig was. De verborgen reflux was wel onder controle door middel van medicatie.

9. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hier ook gebruikt en dat werkte prima.
    De reflux werd pas bevestigd toen ze er al niet meer in paste.
    Maar reflux is er ook in veel soorten en maten en ons kleintje spuugde nooit na de laatste voeding en kon juist prima in bed slapen.
    De huisarts vertelde dat het nog steeds reflux was, omdat het zich bij ieder kind anders uit.
    Als we dat eerder hadden geweten.....

10. Nati

Nati Niet meer actief

Mijn dochter had ook verborgen reflux en wij hebben haar in de puckababy laten slapen, simpelweg omdat ze anders helemaal niet sliep.
    Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het soms doodeng vond en vaak ben gaan checken of alles goed gaat met d'r. Maar dat kwam misschien meer door de verborgen reflux (stikgeluiden enz., vreselijk) dan door de puckababy.
    Volg je gevoel!

11. sesa

sesa Niet meer actief

Hier is d e kleine momenteel opgenomen ivm reflux en onrustige baby. Ik had een puckababy maar moet van hun de pacco gebruiken. Die in nog strakker. Ze lijkt net een toffee. Juist met reflux is inbakeren goed.

Deel Deze Pagina