Goedemorgen, Heel internet afgezocht maar kan niks vergelijkbaars vinden. Afgelopen woensdag de ogtt gehad nuchter was met het stripje 5.8 en van het buisje 5.2 en na het suikerdrankje 300ml 75, 2u later, was het 13.3 ook van het buisje. Zijn er meer dames die zo n hoge waarde hadden? O ja ik denk dat ik door de dag heen wel redelijk zal zitten want ik snoep amper en let erop dat de koolhydraten redelijk verdeeld over de dag gaan.
Bij mij was hij niet zo hoog als bij jou, maar wel te hoog waardoor ik de diagnose zwangerschapsdiabetes kreeg. Nuchter was 4.1, en twee na het drankje 8.7. Gelijk naar de dietiste en diabetesverpleegkundige. Wat blijkt, als ik normaal eet zit ik altijd goed, zelfs als ik erbij snoep! Mijn "dieet" mag ik van de diabetesverpleegkundige links laten liggen, zolang ik de koolhydraten maar goed spreid, mijn fruit niet meer savonds voor het slapengaan eet en het snoepen wel beperk tot 3x per dag een klein beetje, en niet in 1x een halve reep chocola . Ik prik nu 5 dagen zelf mijn suiker en zit 1,5 a 2 uur na het eten altijd tussen de 4.5 en de 6, waar hij tussen de 5.5 en de 7 moet zijn, best laag dus, en dat is met snoepen erbij! Vanmorgen heb ik m&m's gegeten en uitgebreid ontbeten met broodje hagelslag, broodje gezond en smoothie en zelfs toen was mijn waarde niet zo hoog als na de OGTT! 7.4 was het toen en ik heb dan ook de conclusie getrokken dat de hoeveelheid glucose in het drankje echt belachelijk hoog is en dat je dat met normale voding nooit in 1x binnenkrijgt. Daarbij zit ik na het ontbijt ook niet 2uur op een bankje te wachten tot ik kan prikken en verbrand je dus weer glucose dus de uitslag is niet helemaal representatief voor een dagelijkse situatie. Ik denk dat je ook wordt doorgestuurd naar diabetesverpleegkunde en dietist en zelf je waarden bij moet houden?
Ik verwacht dat de dietist morgen weer belt voor een afspraak en ik ben doorgestuurd naar de gyneaceloog. Vanmorgen 1.5u na ontbijt: 2 broodjes met boter en palingworst En 2 kopjes koffie met melk Heb ik bij mijn schoonouders de suiker gemeten en dat was toen 9.8 nog hoog dus.
Oeh dat is wel hoog ja! 1,5 tot 2 uur na het ontbijt moet hij tussen de 5.5 en de 7 zitten zei de diabetesverpleegkundige tegen mij..
Jep helaas ik weet het... ik zal het ook aan de dietist doorgeven zodra ik gebeld wordt.... zelf bellen heeft weinig zin dan krijg ik een bandje te horen
Ik vrees dat je insuline zult moeten spuiten bij deze waardes. Wellicht laat de dietiste je nog even zelf je suikerwaardes prikken maar als je suiker nog zo hoog is na, wat ik vind, een normaal ontbijt dan ga je helaas naar de volgende stap. Sterkte ermee!
Jep, ben ik ook bang voor... telefoniste heeft vanmorgen nog gebeld dat er met spoed een afspraak geregeld wordt en ze vond de waarde van na het ontbijt ook veel te hoog dus vandaag, hooguit morgenvroeg krijg ik een afspraak om deze week nog te komen