Hallo meiden, Mijn zoon heeft een bril. Hij begon ineens scheel te kijken. Na onderzoek moest hij een bril. Met bril kijkt hij niet meer scheel en gaat het een stuk beter. Sinds een tijdje ziet hij ineens dubbel. Wij weer naar de oogarts en hij heeft een sterkere bril gekregen. Helaas heeft het niet het gewenste effect. Hij ziet namelijk nog steeds Dubbel. Morgen weer naar de oogarts. Ben heel benieuwd wat ze nu gaan zeggen. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar wilde niet zomaar wegklikken. Wat verschrikkelijk voor je zoon zeg! Wordt hij er niet misselijk van oid? Wat zei de oogarts?
Ik wel zelf als kind zijnde. Bleek bij mij een lui oog te zijn. Dit is opgelost met een oogpleister. Nu in me volwassen leven oogmigraine waardoor ik nog vaak dubbel zie. Ik heb wel een aangeboren oogafwijking en heb -9
Maar wat moet ik me erbij voorstellen? Zie je dan hetzelfde als dat je bijvoorbeeld scheel kijkt? En word je daar dan niet hartstikke misselijk van?
Ik ervaar het niet als scheel kijken maar meer , stel je dekt 1 oog af wat je met je ene oog dan ziet, zie ik dan 2x dus dubbel en ja daar kan je flink misselijk van zijn
Als je zoon dubbel blijft zien ondanks correctie van de glazen dan zou ik naar de huisarts gaan. Ik hoop dat het inmiddels verholpen is.
Hallo meiden! We zijn bij de oogarts geweest. Hij heeft het vooral als zijn ogen scherpstellen voor dichtbij. Schijnbaar niet de hele tijd. Tenminste dat zegt de dokter. Hij heeft er geloof ik ook niet echt last van hoor. Maar het klinkt zo gek. We kijken het eerst aan tot de volgende controle. Bedankt voor jullie reacties!
Hier geeft de oudste het een tijdje gehad, wat hielp was een oefening doen (in opdracht van de oogarts) Voor haar gaan zitten met een voorwerp, bijvoorbeeld een potlood en dat langzaam naar het puntje van haar neus bewegen. Ze moest hem dan volgen en stop zeggen zodra ze hem dubbel zag. Dan kon ze weer scherp stellen, en dan weer verder. Door deze oefening kon ze haar ogen trainen en werd het dubbelzien langzamerhand minder. Nu heeft ze er heel soms nog last van als ze echt heel moe is.
Ik zou een verwijzing vragen naar de Orthoptist. Mijn dochter keek ook scheel en zag alles dubbel de hele tijd. Is uiteindelijk (na eerst een half jaar 1 oog afplakken) geopereerd aan haar scheelzien. Nu nergens meer last van en ziet perfect.