hallo,ik heb sinds een paar dagen heel veel last van constipatie en sindsdien met het afvegen ook wat bruinverlies. kan dit kwaad? ik had juist het gevoel dat alles goed ging,met 14 weken was alles in orde heb alleen 3 daagjes in ziekenhuis gelegen aan een infuus. maar de misselijkheid is er niet meer zo hard,en begon ook wat meer van de zwangerschap te genieten men buikje begint ook stillekes aan te groeien,mensen van buitenaf zien het nog niet zo goed,maar ik toch wel. dus ik hoop dat dit geen kwaad?
bruinverlies is oud bloed, dus dat hoeft in principe geen probleem te zijn. Constipatie is vervelend, ik heb het ook sommige dagen, en soms als je dan hard moet persen, dan kan je ook wat bloedverlies hebben door de goed doorbloedde baarmoedermond waar dan een bloedvaatje knapt, dus dat zou misschien je bruinverlies weer kunnen verklaren. Wat ik nu doe: ik eet sochtends en savonds een bekertje activia, om zo een betere stoelgang te krijgen.
Hoi Snow, Lijkt me bij constipatie niet zo slim, aangezien dat diarree is. Obstipatie is verstopping en dan helpt Activia inderdaad prima. Bij constipatie kun je juist beter wat ontbijtkoek of een banaan eten. Tja, mijn spastische darmen maken me helaas een expert op dit gebied...
Constipatie Constipatie kan gedefinieerd worden als de moeilijke passage van harde stoelgang of zeer weinig stoelgang maken. Het is heel variërend van persoon tot persoon hoeveel keer men stoelgang maakt. Constipatie (of obstipatie), in de spreektaal ook wel verstopping genoemd, is de medische term voor een vertraagde of moeizame defecatie (stoelgang). Van 2 verschillende sites gepikt Dus het lijkt me toch echt geen diarree
oeps,maar dan ben ik verkeerd want k bedoeldde wel verstopping(maar wou het op een propere manier schrijven)verkeerd dus
he wacht eens, ik ben helemaal niet verstrooid(altans nu op dit moment )en lunaatje heeft het ook goed geschreven: de dikke van dale zegt: con·sti·pa·tie (de ~ (v.), ~s) 1 verstopping
Nou ja, ondanks de spastische darmen heb ik de termen niet helemaal helder. Activia kan dan dus prima! Ik zal de betekenis van 'constipatie' in elk geval niet snel meer vergeten Nooit geweten dat het hetzelfde is als obstipatie.
@reneewittens:ik moest het ook even op gaan zoeken voor ik het zeker wist hoor. Gelukkig kun je mooi zeggen dat het aan je zwschap ligt! (nog gefeliciteerd trouwens!) Ja activia dus,heb ook al gehoord dat pruimen en kiwi laxerend werken!
ja pruimen zowieso, en je hebt dus nu ook activia met pruimen erin haha, die is trouwens wel erg lekker. verder wilde ik die vifit vezels proberen, maar heb nog niet in supermarktschappen zien liggen.
ik had toevallig nog activia in huis,dus ben er nu maar meteen aan begonnen,en dan hopen dat dit werkt
ik heb ook die muesli van die activia, die is ook erg lekker en doordat er muesli in zit nog meer vezels, dat is belangrijkste nu, extra vezels eten. Wat ook goed voor je darmen is, zijn gebroken lijnzaadjes door de yoghurt.
Ik heb er zelf nooit last van gehad maar ik weet van anderen dat kiwis eten heel goed kan helpen tegen obstipatie
Oja, en verder toch vezelrijk eten, veel drinken en de nodige beweging! En als je dus moet en het wil niet zo makkelijk....neem de tijd en probeer zo min mogelijk te persen.
Ik heb er ook erg veel last van, bij mij helpt veel water drinken heel erg goed, dat is trouwens zo wie zo niet verkeerd.
Hier een andere expert op het gebied van verstopping én bruinverlies. Al voor de zwangerschap had ik er erg veel last van. Beide kunnen idd met elkaar te maken hebben, zoals eerder ook al beschreven is: door het persen kan een vaatje in de baarmoeder makkelijk knappen, Het bloed hoeft er dan niet uit te stromen, maar met vegen komt het er als bruin bloed uit. Vervelend, maar geen paniek. Voor mij, hardnekkige verstopper, helpen alle bovenstaande tips helaas niet. Activa werkte 3 dagen, kiwi's nooit, lijnzaad ook 1 á 2 dagen, oftewel: mijn lichaam raakt eraan gewend. Vezelrijk eten blijft natuurlijk altijd goed, maar het allerbeste blijft: veeeeeeeeel drinken, en het liefst water en kruidenthee. Succes!