Steken in mijn vagina

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loeki2, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Beste verloskundigen,

mijn kindje is al helemaal ingedaald en ze ligt ook al vast. Maar sinds een paar dagen ervaar ik, vooral 's avonds, zeer pijnlijke steken in mijn vagina, alsof iemand me met een mes bewerkt. Soms kan ik echt opspringen van de pijn (voel het meestal wanneer ik zit). Wat is dit?

Alvast bedankt voor het antwoord.
    Loeki

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi loeki,

Dit zijn je banden die het zwaar te verduren krijgen. DIt zijn echt de laatste loodjes!

Groetjes Imke

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoi Imke,

mijn wetenschap van de mensenlijke anatomie is niet zo heel denderend, kun je me uitleggen wat voor banden er in de vagina zitten, want dat snap ik niet helemaal.

Groetjes Loeki

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Loeki,

de banden die we bedoelen zitten helemaal om je baarmoder heen. Een soort elastieken die meerekken met de groei en die de baarmoder op zijn plaats houden.
    Op het laatst kun je je voorstellen dat er veel spanning op staat en je kunt er op die manier echt stekende pijnen van krijgen. Van die vlammende gemene steken die ook zo weer wegtrekken (of toch evne blijven zeuren).
    Hoe dieper het hoofdje zit ingedaald en hoe meer voorween bijv, hoe meer last je kunt hebben van die banden.
    En soms is het ook een blaasontsteking die erbij zit te wringen, dus je kunt voor de zekerheid ook evn eje urine laten nakijken bij de huisarts. Dna weet je het zo.

Groetjes Brigitte

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    De steken die ik voel zitten veel lager dus echt onder in mijn vagina en in mijn schaamlippen zeg maar. Misschien dat ik de vraag niet duidelijk genoeg geformuleerd heb. Ik merk wel dat als ik mijn bekkenbodemspieren aan span de pijn weg trekt, maar dat effect is maar tijdelijk.

Kleine is wel helemaal ingedaald, maar voorweeën heb ik tot nu toe niet gevoeld, maar ook harde buiken voel ik niet.

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

dan zal het wrs komen door afknellende vaatjes en zenuwen. Daar kun je ook die pijnen van krijgen en soms ook een doof gevoel in je schaamlippen en vagina. Dat komt dan door de zware baarmoeder die alles soms af kan lijken te knellen. In de ene houding heb je er dan meer last van dan in een andere houding. Maar ook daar kun je niet veel aan doen, behalve houdingen zoeken die minder pijnlijk zijn.

Groetjes Brigitte

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oké hardstikke bedankt voor jullie uitleg. Ga gewoon een prettige houding zoeken en dan is het met een paar weken vast wel weer anders :D

Deel Deze Pagina