Liespijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elance, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Misschien bestaat hier al een topic over, waarschijnlijk wel maar ik wilde het toch nog even navragen om het recent te houden ;)

Ik ben morgen 14 weken zwanger en ik heb heel veel last van pijn in mijn rechterlies. Het is dezelfde pijn als spierpijn. Ik hoor dat het bandenpijn kan zijn, maar ik lees dat het ook kan duiden op een blaasontsteking. Mijn rug ofzo doet geen pijn (ja enkel als ik in bepaalde houdingen zit of lig maar dat had ik altijd al).

Nu vraag ik me dus af wat het kan zijn, en of jullie er ook last van hebben. De pijn kan uitstralen naar mijn zijkant boven het heupbeen, dus ik vermoed dat het eerder van banden kan komen maar toch ben ik benieuwd wat het kan zijn.
    En natuurlijk vraag ik me ook af of het kwaad kan en of het nog erger zal worden.

2. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb bekkeninatabiliteit, daar is liespijn ook een klacht van.

3. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    ja ik heb ook zwaar bekkenintabiliteit en bij mij begon het bij me eerste kindje ook zo nu bij me 4e is het erger geworden als je op tijd an de fysio ga ken je erger voorkomen en die kunnen ook bekijken of het inderdaad bekkeninstabiliteit is

4. jeremybrandon

21 mrt 2012
    17
    0
    0
    uitzendbureau medewerker
    Den Haag
    Ik heb ook liespijn gehad, het begon toen ik 20wkn zwanger was. Het was dus ook bekkeninstabilitiet, erg veel pijn gehad bij de fysio gelopen, na de bevalling is het weer over gegaan. nu af en toe een beetje last. Belangrijk is om niet te lang achter elkaar te blijven zitten of staan, dus veel afwisselen, anders wordt het vaak alleen maar erger. Sterkte er mee.

5. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Hier ook liespijn en bekkeninstabiliteit.. De test hiervoor is gaan zitten en een bal tussen je knieeen indoen, en dan hard je knieeen naar elkaar toe proberen te drukken. Doet dit erg veel pijn, dan ist wsl BI :(

6. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Daar had ik natuurlijk nog niet aan gedacht...
    Ik ben geboren met heupdysplasie dus kan het best wel een bekkeninstabiliteit zijn...
    De pijn wordt ook elke dag erger, en ik vind het echt niet leuk.
    Simpele dingen doen gewoon pijn, gelukkig heb ik een hoge pijngrens en kan ik veel verbijten maar het is niet fijn natuurlijk.

Per 5/09 moet ik weer bij de gyn zijn dan vraag ik even wat hij aanraadt, anders ga ik inderdaad wel fysio doen (mijn oom heeft zijn eigen praktijk) mocht het toch een beetje verlichten...

Dank voor de reacties dames!

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Dat is juist het gevaar met BI! Hier ook een hoge pijngrens en BI. Ik was er mooi op tijd bij en daarom heb ik het nu een beetje onder controle. Het was wel al helemaal verstijft. Als ik nog even had doorgelopen was het veel beroerder geweest.
    Je kan beter direct even naar een fysio gaan. Heb je meteen duidelijkheid. Hoe langer je er mee door blijft lopen, hoe naarder de klachten worden en hoe moeilijker je er vanaf komt.

Deel Deze Pagina