Hoi dames Even een kort bericht voordat de volgende RUGwee zich meldt... Vannacht om 4u is t begonnen, regelmatig om de 12/13 min daarna 7/8 toen 5/6 en even om de 3/4. Tot op heden pas 1 cm en alle regelmaat is nu weg maar heb nog steeds weeen, met name de rugweeen. Iemand een idee hoe ik ze t beste op kan vangen? Ze doen zo pijn! Huilen en gillen helpt niet, weet ik, maar kan bijna geen andere manier vinden om de pijn dan niet te voelen... Alvast bedankt lady's
Bij mij hielp de ene keer een warme kruik er tegen aan en de andere keer je partner er erg hard op laten drukken op je onderrug. Terwijl je op je zij ligt!!! Was vervelend voor mijn partner maar een genot voor mij! Gillen en huilen helpt inderdaad niet! (linkerzij schijnt de ontsluiting te bevorderen) Succes!!!!!
Warme douche? Ik heb tijdens mijn miskraam rugweeën gehad en ben samen met vriendlief onder de warme douche gaan zitten. Bij elke wee masseerde hij mijn rug. De pijn wordt niet minder, maar wel draaglijker tijdens de pieken. Sterkte en succes! Hopelijk zet het een beetje door
Het enige wat bij mij hielp is tegendruk (ik liet mn moeder haar vuisten in mijn rug parkeren ) Sterkte en succes!
Douchen! Warme straal op je onderrug houden, verzacht de pijn. Door het warme water, zorgt voor ontspanning, en helpt ook nog eens voor de snellere ontsluiting, doordat je dus beter ontspant door het warme water.
Ze zeggen dat je weeen t beste staand kunt opvangen. Ik zou ook zeggen, lekker een hete douchestraal op je onderrug.. misschien massage? Wat bij mij hielp tegen weeen was op de bank liggen met je voeten tegen de zijleuning en tussen je voeten en de leuning 2 borstels plaatsen.. zodra je een wee hebt, duw je met je voeten tegen de borstels. Omdat je dan veel zenuwen prikkelt, verdooft een klein beetje de pijn. http://www.departijhandelaar.nl/catalog/images/haarborstels-2st-3ass-kleur-borstel-haar.jpg Dit soort borstels met harde haren
als ik rondjes bleef lopen dan kon ik ze redelijk goed opvangen. Ik mocht absoluut niet gaat zitten of liggen. Succes
Dankje wel allemaal! Heb 5x onder de douche gestaan sinds 9u vanmorgen...maar ik ga zo maar weer Ik hoop niet dat t ineens stopt want heb me nou wel verheugd op een baby vandaag of anders aankomende nacht! Ruggeprik komt sowieso, maar voordat ik naar t ziekenhuis mag moet ik minimaal 3cm hebben dacht...
Gewoon bellen joh en gaan met die banaan dik het een beetje aan en je krijgt zo een bedje in het ziekenhuis
Douche, later kleermakerzit op bed met de rugleuning omhoog (zh) hete kruik in de rug om tegenaan de duwen, kouwe lap op m'n gezicht en aan iedereen het verbod om me aan te raken tijdens een wee, en ook vooral niet met me meepuffen. Zo heb ik uren gezeten met ween om de 3min. Was het enige wat te doen was, ik kon tijdens een wee niet uitleggen waar iemand anders precies moest drukken dus dat deed alleen maar meer zeer. En op m'n zij liggen: aaaaaaaaaaaaaaaaahhh buikweeen erbij, niet op te vangen, krijsend en gillend weer overeind gekomen, die muts van een VK ook met haar 'goede' ideeen. En uiteindelijk, geheel tegen m'n principes in maar ooooohhh wat een weelde na al die uren: ruggeprik!!
aan je partner/deurpost hangen, over de tafel hangen en billen van links naar rechts wiegen/kwispelen schijnt ook te helpen. suc6
Het krukje op m'n slaapkamer was m'n beste vriend met een kussen dat ik prut kneep tijdens een wee. En vooral de tegendruk in mn rug door m'n man, die op den duur geen handen meer overhad (en ik tot 2 dagen na de bevalling last van heb gehad) Liggen ging totaal niet, was een crime toen de vk even wilde kijken hoeveel ontsluiting ik had, daarna hup weer snel naar m'n krukje. In het begin ook heel lang onder de douche gestaan met een warme straal op m'n rug.
idd vriendlief tegen je rug aan laten duwen, dat was bij mij het enige wat enigzins hielp! succes meid en hopelijk heb je snel je kleine wondertje in je armen!