Ik zit er even helemaal doorheen. Ben vandaag precies 40 weken zwanger en woensdag door de VK doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een inleiding. Heb BI, ben helemaal op, alles doet pijn en mijn lichaam geeft aan dat het genoeg geweest is. Gisteren bij de VK in het ziekenhuis geweest en ik kreeg de indruk dat ze me een beetje een zeur vonden. Gelukkig besliste de gyn dat als ik ontsluiting had ik ingeleid mocht worden (ik ben bij de twee vorige bevallingen ook ingeleid). Alles was goed, de kleine was goed ingedaald en ik had 2 cm ontsluiting. Dus vanmorgen gebeld en er was plek. Na een half uurtje CTG kwam de VK en ineens was ik na het inwendig onderzoek niet meer inleidbaar. De kleine lag nog niet vast in het bekken en ook de ontsluiting was niet voldoende. Kortom, gaat u maar weer naar huis mevrouw. Ik snap er echt niks van. Bij mijn dochter moest ik stel opsprong ingeleid worden wegens de grote (4 kilo bij 39+5) en die was helemaal niet ingedaald en nu ben ik verder en ligt de kleine, die ook 4 kilo wordt geschat, wel in mijn bekken en ben ik niet inleidbaar. Ik baal als een stekker. Denk je met je kleinste spruit in je armen naar huis te gaan, lig ik met buikinhoud en tranen die hoog zitten op de bank dit verhaal te tikken.
Wat een teleurstelling zeg!! Heb echt met je te doen! Heb je ook verteld aan de vk dat je de vorige keer wel kon worden ingeleid? Ik merk nl vaak (ook aan mezelf) dat vrouwen dichtklappen bij de vk of gyn als je teleurstellend nieuws krijgt. Vind het ook erg dat je met 2cm ontsluiting niet inleidbaar zou zijn! Er zijn vrouwen die alles potdicht hebben zitten wel ingeleid kunnen worden. Schijnbaar hebben ze niet door dat je er echt door heen zit. Wat ik zou doen in jou geval is morgen weer terug bellen en goed duidelijk maken dat het zo niet langer kan en dat je de vorige keer wel kon worden ingeleid. Merk soms dat je in het ziekenhuis toch echt op je strepen moet gaan staan. Heel veel succes!
Wat vreemd zeg dat ze je naar huis sturen.. ik begrijp het niet helemaal want het klinkt alsof je wel inleidbaar bent alleen het kindje ligt niet ingedaald ? Wat een teleurstelling..
hier ook dat gedoe, was inmiddels 41 weken toen ik werd ingeleid door middel van gel... dagenlang meerdere keren op een dag die gel en er gebeurde gewoon niks alles zat potdicht.. de laatste dag zei ik als jullie nu weer niks doen ga ik thuis slapen ik ben kapot van in dit bed (had al flinke rug en bekken klachten en dat in combinatie met een rotmatras daar betekende nog minder slapen en alles deed zeer!) ik mocht thuis slapen volgende ochtend had ik weinig meegenomen want ik dacht ik sta toch zo weer buiten dit gaat hem toch niet worden .. hele week was het ook al stervensdruk en 1x toen er wat leek gebeuren kon k zo van de verloskamer terug naar mn eigen kamer ivm spoedgeval.. en wat denk je weer niks gebeurd, alles nog potdicht en niet eens verstreken verder.. komt er de zoveelste gyn bij en ze zegt ik ga je even pijn doen hoor ben gemener dan de rest.. nou dat was ze idd al die inwendige onderzoeken het boeide me echt niks en deed echt geen pijn maar zij pffff mijn god! wat bleek nu mevrouw heeft gewoon gestript! hiervoor heeft ze 1 cm ontsluiting gecreeerd met haar vingers (logisch dat het zeer deed) om zo te strippen en de vliezen te breken omdat ze toch wel vond dat ik onderhand eens mocht gaan bevallen na zoveel pogingen inleiden... wat ik ermee wil zeggen is dus dat het wel KAN want ben het bewijs hiervan, alleen vaak spelen dingen mee als drukte op de verloskamers, net een andere gyn die niet zo doortastend te werk gaat enz.. ik zat er ook helemaal doorheen ik kon echt niet meer, kon amper nog lopen van de pijn in mijn bekken en rug sliep niet meer bijna, en heb toch echt nog een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen voor inleiden voor ze ECHT wat deden.. die gel deed gewoon niks en was het eerder die week al rustiger geweest hadden ze vast wel wat eerder zo doortastend te werk gegaan... die dag dat ik bevallen ben was het namelijk ontzettend rustig op de afdeling . anders had ik misschien nog wel een paar dagen gelopen moet je nu morgen terugkomen of wat hebben ze gezegd?
idd! ik had het ook hoor al aantal keren gezegd ik zit er echt doorheen een paar keer flinke jankbui bij de vk gehad, maar ze deden echtn iks omdat ik geen ontsluiting had. en had echt al weken flinke voorweeen .. vriendinnen die ook zeiden niet normaal dat ze niks doen, bij mij als ik belde voor die klachten van jou werd ik meteen ingeleid... maar goed ook ik klapte dan gewoon dicht en zat daarna maar weer te huilen op de bank probeer even alle moed te verzamelen en bel morgen idd leg het nog een keer uit het kan echt heel veel schelen wie er werkt of je kunt komen of niet! lees mijn verhaal maar...
Gynecoloog heeft tegen mij gezegt zo juist de tweede kindje is het niet belangrijk dat die helemaal is ingedaald, want die gaat meestal tijdens de bevalling indalen....
Dank je wel voor jullie lieve reacties. Het probleem volgens de VK is dat de navelstreng kan uitzakken bij het doorprikken van de vliezen. Ik vind dat zelf heel raar, want de kleine ligt gewoon in mijn bekken en ligt daar al weken vast volgens mijn eigen VK, maar goed. Bij mijn dochters bevalling was dit wel een reëel gevaar, want die was echt niet ingedaald en lag zelfs niet in het bekken. Bij de laatste groeiecho van haar had ze ook nog een hele laag vruchtwater boven haar hoofd. Toen hebben ze haar naar beneden geduwd en daarna de vliezen doorgeprikt, waardoor zij in mijn bekken bleef zitten. Waarom ze dat nu niet doen is me dan ook een raadsel, zeker omdat het dezelfde gyn is die nu nee zegt, die de vorige keer mijn bevalling heeft gedaan en dus mijn dochter in mijn bekken heeft geduwd. Morgen weer een nieuwe kans, hoewel ik er een hard hoofd in heb. Over mondig zijn naar de VK toe, dat ben ik gelukkig wel, maar voor hun telt de gezondheid van de moeder veel minder als de gezondheid van de baby. Dat is de indruk die ik gisteren en eergisteren kreeg. Echt zo van; so what dat je last hebt van je bekken, rug, arm en andere klachten. Dat is allemaal niet erg. Maar ze vergeten wel dat ik al weken last heb, gewoon door ben gegaan met het verzorgen van mijn andere kinderen en dat de koek nu echt op is. Maar goed, genoeg geklaagd. Ik ga vandaag lekker rustig aan doen en hopelijk mag ik er morgen toch tegenaan.