even een vraagje over sosiale dienst en alimentatie HELP!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door moesje jolanda, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje jolanda

moesje jolanda Actief lid

8 nov 2008
    100
    0
    0
    mama van 2 zoontjes zwanger van de 3de
    beverwijk
    hoi ik ben Jolanda moeder van 2 zoontjes en zwanger van mijn 3de kindje.
    ik heb een vraagje over limentatie
    mijn oudste zoon is van een andere vader als mijn jongste en mijn aankomende kleintje
    deze man moet volgens de wet alimentatie betalen voor onze zoon ik was met hem getrouwd en er is dan ook een uitspraak van de rechter voor alimentatie,
    nu is het zo dat mijn ex al heel lang niet betaald en ik het LBIO
    (landelijkburo inning onderhoudsbijdrage) op deze zaak heb gezet.
    nu ben ik er sinds kort achter dat mijn ex een zwervend bestaan leid en dus niet is te vinden.
    nu word er op mijn uitkering een bedrag van 380 euro(zijn deel dus)ingehouden en hun willen dit niet aanvullen ook niet nu ik weet dat mijn ex niet meer is te vinden...
    heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
    ik leef nu dus met 2 kinderen onder het minimum en met een 3de op komst word dit nog veel moeilijker.
    de vader van de jongste betaald wel netjes zijn alimentatie

weet niet of ik hier met deze vraag goed zit :oops:

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Je advocaat bellen, die kan je vast wel helpen. Die kan mischien wel een bewijs regelen dat je geen alimentatie ontvangt.
    En mocht t tot een rechtszaak komen, dan zal je dat niet veel kosten want jij hebt recht op rechtsbijstand.

3. moesje jolanda

8 nov 2008
    100
    0
    0
    beverwijk
    mijn advocaat kan ook niets meer..HELAAS
    tenminste zolang hij niet te vinden is niet...

4. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Bij de gemeente bewijsstukken overleggen waaruit blijkt dat jij het LBIO hebt ingeschakeld omdat je ex-partner zijn alimentatieverplichting niet nakomt.
    Hoewel jij recht hebt op die alimentatie, kun jij er nu niet over beschikken. De gemeente moet de inkomstenkorting van de alimentatie van de vader van je oudste zoon stopzetten.
    De gemeente moet dan een verhaalsonderzoek opstarten. Dit houdt in dat zij als gemeente de alimentatie rechtstreeks bij je ex gaan incasseren (als hij nog draagkrachtig is tenminste).
    Ik zou de gemeente hiertoe schriftelijk verzoeken. Als de gemeente naar aanleiding van dit schriftelijk verzoek geen actie onderneemt zou ik een bezwaarschrift indienen wegens het onterecht korten van inkomsten op de uitkering.

In wat voor opzicht kan de advocaat niks meer voor je betekenen? M.b.t. het vorderen van de alimentatie, of ten aanzien van de gemeente?

5. moesje jolanda

8 nov 2008
    100
    0
    0
    beverwijk
    men advocaat die zegt niets te kunnen omdat mijn ex nergenst in nederland ingeschreven staat volgens het lbio.
    dit heeft zei nagekeken en idd hij s niet te vinden(hoewel wij wel allemaal weten waar hij zit) maar dat is dus niet te bewijzen.
    ik heb de brief van het lbio met de mededeling dat hij niet meer te vinden is overhandigt aan mijn kontakt persoon vd gemeente en hoor hier verder niets meer over maar mijn uitkering is nog niet gelijk getrokken..

maar bedankt voor de tip ik ga morgen meteen een schriftelijk verzoek indienen om mijn uitkering helemaal te krijgen..

6. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    hoi,

ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten als jij .
    maar als jje ex dan toch ergens verblijft en een uitkering of wat dan ook krijgt of van de gemeente geld krijgt moet hij ergens staan in geschreven .
    Zoniet en hij verblijft toch ergens moet je dat volgens mij kunnen bewijzen en-of de gemeente helpt je daarmee is per gemeente verschillend

en zodra hij wel een inkomen heeft kan je dat ook halen via een deurwaarder .
    Zo heb ik uit eindelijk mijn deel gekregen

sterkte

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Toch zijn sommigen mensen niet te traceren. Iemand die ik ken "bestaat" ook niet. Hij heeft geen uitkering, ook niet in de periodes dat hij werkeloos is, dat vertikt hij om aan te vragen (ondertussen kan dat ook niet meer, hij bestaat immers niet), ook staat hij niet ingeschreven in de gemeente waar hij woont, hij heeft geen enkele verzekering etc. etc.

8. moesje jolanda

8 nov 2008
    100
    0
    0
    beverwijk
    dat heb mijn ex dus ook hij staat nergenst ingeschreven geen uitkering werkt zwart anders hadden we hem via die weg kunnen vinden...
    MAAR eindelijk ziet de gemeente hier ook in dat dit niet langer zo kan en trekken ze vanaf dec mijn uitkering eindelijk recht!...
    nu wil ik nog gaan kijken of ik kan terug krijgen met terug werkende kracht want ik leef vanaf mei onder het mimimum...

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dat is goed nieuws, dat ze het eindelijk inzien.
    En ik zou zeker proberen om het met terugwerkende kracht te krijgen.
    Ik denk altijd, nee heb je, ja kun je krijgen.

Deel Deze Pagina