Hey dames Ik heb een probleem met m`n schoonmoeder. Ik heb haar eigenlijk nooit echt gemogen en dat gaat gepaard met een aantal redenen. Ze is erg streng gelovig en draag alleen maar rokken knipt haren niet enz enz.. Als wij daarheen gaan moet ik ook een rok aan.. Dit heb ik gedaan voor m`n man maar goed omdat ik in het dagelijkse leven ook broeken draag doet ze vanaf het begin al raar.. Ze kwam ook weinig op visite en toen ik zwanger was al iets meer en nu Jarno er is, komt ze best vaak langs.. En dan MOET ze hem ook perse vast houden eerder gaat ze niet weg! Als ik Jarno aan m`n schoonvader wil geven gritst ze hem zo voor z`n neus weg. Ze heeft hem ook een paar x van m`n schoot geplukt terwijl ik had gezegd hou hem liever zelf vast. Soms belt ze op: ik heb Jarno al 2 weken niet gezien loopt hij al?? Allemaal van die rare dingen. Daar komt bij dat ze alleen maar commentaar geeft. Ik moet flesvoeding gaan geven ipv van alleen BV want anders lust hij dat strax niet. Ik wil gewoon volledige BV geventot Jarno 6 maand is of langer! Hij is zo dik.. Hij heeft hier last van, je doet dit niet goed.. Zit ie te kreunen omdat ze hem vervelend vast houd gaat ze op z`n rug kloppen spuug maar uit die vieze vette melk.. Sorry hoor maar ik ben hier zoooo klaar mee! We waren r 2e paasdag en Jarno sliep binnen in de maxicosi werd wakker en Arie m`n man heeft hem even buiten gezet geen probleem Na een uur zeg ik kom we gaan naar huis. Jarno is al snotterig en anders word hij ziek Had alleen vestje aan. Wat zegt ze nee hoor je gaat niet je bent hier net een uur! Zegt ze tegen Arie pak hem er eens huit wil hem vasthouden. Dus ik zeg nee kom we gaan en sta al op. M`n schoonmoeder drukt Arie vooruit en hij pakt Jarno.. en zei grits Jarno weer bij haar op schoot (met een vies verkouden zakdoekje in dr hand) Nou ik pissig! Ik zeg ik wil weg moet nog wassen enz.. oh dat doe je maar een andere x zegt ze! ik ben er echt klaar mee hoor! Heb er met Arie over gehad en die zegt dat hij er niks aan kan doen en dat ik me aanstel.. Heeft iemand een tip voor me.. zit hier echt mee heb gewoon buikpijn de hele dag bang dat ze weer op de stoep staat.. met m`n schoonzusjes durf ik hier niet goed over te praten bang dat ik ruzie met de fam krijg.. Liefss p.s. sorry voor t lange verhaal..
Vervelend dat je man vindt dat je je aanstelt. Ik vind namelijk dat je je totaal niet aanstelt. Misschien moet je een keer een gesprek met haar aangaan, zeggen wat je dwars zit. Dat jullie Jarno opvoeden op jullie manier, zoals zij haar kinderen heeft kunnen opvoeden op haar manier. Misschien zal ze eerst boos en verontwaardigd zijn, maar ze zal vast wel bijdraaien. En verder echt voet bij stuk houden! Succes!
Ik zou eerst goed met je man gaan praten gewoon op een rustige manier en je verhaal aan hem vertellen zodat je het nu ook aan ons doet en dan moet hij wel in zien dat je je niet aantstelt want dat doe je echt niet. En als dat niet helpt zou ik toch echt een keer een goed gesprek met je schoonmoeder gaan voeren het is allemaal heel leuk dat ze haar kleinzoon zo leuk en lief vind maar ze moet wel weten dat het haar kleinzoon is en dus niet haar zoon. Jij bent zijn moeder dus jij bepaalt wat goed is voor hem. En wat betreft die opmerking over borstvoeding :-| Ik kan me echt woest maken over dat soort opmerkingen ik begrijp niet dat mensen op zo een manier over de beste voeding voor een kindje kunnen praten. Bij mij om me heen waren er ook zulk soort mensen ik ben toen ik het helemaal gehad had allemaal feiten gaan verzamelen van internet ed (van kinderartsen etc) en heb dit onder hun neus geschoven en gezegd ik wil eerst dat je dit heel goed leest voordat je nog een keer je mond open trekt over wat wel en niet goed is voor mijn kind. Ik zou er niet met je schoonzusje over praten je kan het er beter met haar zelf over hebben zet haar maar voor het blok. Heel veel sterkte hier mee kan me zo goed voorstellen hoe rot je je hierover voelt!
OMG wat een k*twijf zo te horen! Wat moeit ze zich met jou! En dan die opmerkingen pver je melk dat gaat echt te ver! Je moet je man laten weten dat het zo écht niet kan en dan hij jou moet steunen, jij bent tenslotte zijn vrouw, de moeder van zijn kind!! Ik had/heb ook een schoonloeder, maar gelukkig hebben we het contact verbroken. Sterkte meis! En ik zou trouwens lekker een broek aandoen de volgende keer als je erheen gaat hoor, laat je niet doen! Je bent geen 6 jaar meer!
HIer zelf ook erge problemen met mijn schoonmoeder. Ik kan je zo al zeggen dat je waarschijnlijk nergens komt als je de steun van je man niet hebt. Zo te horen durft hij niet tegen zijn moeder in te gaan. En dat maakt het nog ingewikkelder. Praat er over met je man, desnoods ga je niet meer mee daarheen, totdat ze normaal tegen je doet, of je laat haar gewoon niet meer binnen als ze weer ongevraagd langskomt. Is jou man ook zo gelovig nog? dat hij wil dat jij een rok aantrekt etc.. En wat Tacha ook al zegt, lekker een broek aantrekken, ben je gek dat je je voor haar zo gaat veranderen. En je grist je kindje de volgende keer gewoon terug als ze dat nog eens flikt. Wat kan jou eht schelen als ze boos op je word!!! Kom op meid, je kan het hoor!
Ik vind niet dat je je aanstelt! Vooral die opmerkingen over je 'vieze vette melk' vind ik ECHT not-done! (en ik heb zelf nooit borstvoeding gegeven) Wie denkt ze wel niet dat ze is?! Verder ben ik het met Anastasia eens, laat niet op je kop zitten door dat *censuur*wijf hoor!
Hoi Bedankt voor jullie lieve antwoorden. Nee mijn man is niet meer zo gelovig en van hem hoef ik ook echt geen rok aan! Ik ga nogmaals met m`n man praten, maar het lastige is dit komt gwoon een beetje tussen ons in te staan, t is niet erg bevordelijk voor een goed huwelijk en dat ga ik hem zeggen ook! Liefss
ben het met bovenstaande opmerkingen eens! jouw kind, jouw regels! kom o pzeg, het is haar kleinzoon en tuurlijk houd ze van hem en wil ze hem vasthouden enzovoorts.... maar jij bepaald hoe het gaat. Het is niet haar recht om zomaar je kindje weg te grissen.... grrrr. zou er ook pisnijdig van worden.. Probeer idd eens een gesprek aan te gaan. Zonder anderen en zonder je kindje erbij, gewoon met zijn tweeen zodat je haar het een en ander uit kan leggen... als dat niet werkt, lekker links laten liggen, dan heb jij je best gedaan! enneuh..... ik zou volgende keer niet met een broek gaan, maar in een minirokje met een string eronder! en dan even bukken als je je kleine uit de wagen haalt! whahahahahahaha......
hoi meid. jij steld je echt niet aan kom nou even snel.waar haald hij dat vandaan zeg. ik ken het van mijn ex ook ik moest ook altijd in een rok naar zijn ouders. kijk dat die mensen dat geloof hebben (is ook gelijk het hele dorp) vind ik prima maar ik trek wel een streep ik ga niet zomaar 2 keer per dag naar de kerk dat gaat mijn te ver. en dat jij de rem er op zet is toch begrijpelijk.de volgende keer echt voet bij stuk houden hoor en gewoon gaan.
Ik kan hier een heel lang verhaal typen over geloof maar dat heeft geen enkele zin. dus dan maar kort en krachtig. Meid als zijn ouders jou niet kunnen respecteren om wie jij bent, vooropgesteld dat jij hun en hun manier van leven respecteerd, neem niet de moeite om iets proberen te veranden. De kans dat dit gebeurd is zeer klein. je kan wel haar aanspreken op haar gedrag, maar op gelovig gebied zal je niks bereiken. Trek gewoon voor jezelf een grens en geef die aan, en zorg dat ze die niet overschreid. Het is jou leven en jou gezin, ja hun zijn daar onderdeel van, maar niet in de zin dat ze jou dingen kunnen opdringen. Doe waar je jezelf prettig bij voelt. Succes ermee!
Ik herken het als je zegt dat dit tussen jullie in komt te staan, dat was hier op gegeven moment ook het geval, Ik kan je 1000en voorbeelden opnoemen waarom mijn schoonmoeder ook zo'n heks is, maar daar heb jij neits aan. Probeer je man te laten zien dat het voor je kindje niet goed is, leg het buiten jou. Geef geen waardeoordeel over hoe ze dingen doet in het algemeen, maar laat zien adt jou kindje er last van heeft. En hou je poot stijf, laat maar duidelijk zien dat je dit niet pikt, doe je dit wel dan zal er over je heen gelopen worden .. dat gebeurd nu al door je man en zijn moeder jij zegt namelijk nee ik wil naar huis en zij dwingt haar zoon om jullie kindje te pakken en te geven. Als ik jou was zou ik zeker, voorlopig niet meer gaan en lekker wel in broek als je gaat en de kleine bij je houden of terug pakken als ze hem afpakt. Maar het meest belangrijke is echt dat je je man laat zien dat het je kwetst, dat je er heel veel moeite mee hebt en dat je hier niet meer uitkomt. Je man heeft tenslotte voor jou gekozen, dus hij zal ook achter jou moeten staan. Dat mag je hem heel duidelijk maken. Niet bang zijn voor je schoonmoeder, jij bent de baas. Jou kindje en jouo regels, en als het haar niet zint dan gaat ze lekker weg. Doorzetten hoor meid. Het is een moeilijke weg, maar je komt er wel!!!
over dat zomaar afpakken van de kleine heb ik ook last van ik zeg er dus ook nog wat van vind dat gewoon niet kunnen als je nu even vraag mag ik hem vast houden vind ik het anders dan zomaar ineens pakken
Ik zie dat je uit wijhe komt.. Ik weet dat die kanten op het geloof een grote rol speelt. Woon er zelf niet zo ver vandaan. Wat ik ook weet is dat de "boeren" gelovige vrouw ( wat een stempel he? ) Nogal bazig kan zijn! Mijn wil is wet. Zit elke zondag vooraan in de kerk etc etc.. Jij bepaald. Zij niet! Je man zit waarschijnlijk nog erg onder de plak bij zijn moeder, als hij jou vraagt voor zijn moeder een rok aan te trekken.. Sorry hoor, ik vind dit wel wat ver gaan.. Ga gewoon niet meer mee. Als je man vraag waarom je niet wil leg heb de reden voor dat het niet goed is voor je kindje etc. Of gaan en duidelijke afspraken maken met je man. Als je zegt ik wil nu weg, dat hij dan ook mee gaat. Zo niet dan je kindje pakken en weggaan. Hier heeft 1x goed boos worden en kwaad weglopen met de kleine goed geholpen.. Hier ook een kenau van een schoonmoeder, heb heel duidelijk mijn grenzen aangegeven, tot zo ver en niet verder.. Zo wel.. Dan knap ik. Ze is nu een schat van een mens en een super lieve oma die gek is op Esmee.. Ze past zelfs af en toe een middag op als ik moet werken.. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Wat wel belangrijk is is dat je duidelijke afspraken maakt met je man!
Nou ik krijg nog wel de kriebels van je schoonmoeder! Zou idd maar eens goed praten met je man, want ik vind het gedrag van je schoonmoeder niet echt door de beugel kunnen. Vind het knap dat je je nog zo inhoud, ik heb n.l wel eens tijdens een bezoek aan mijn schoonouders tegen mijn schoonmoeder geroepen dat IK de moeder ben en bepaal en niet zij! Misschien een ideetje, gewoon eens lekker flippen waar alles en iedereen bij is. Succes ermee in ieder geval
Ik zeg.. aan die broek! haha nee zonder gekkigheid, ik zou het echt doen! het moet niet gekker worden, ze heeft toch geen controle over JOUW leven? En gewoon duidelijk zijn tegen haar en laten weten dat je haar dominante houding niet wenst in jouw leven en ZEKER niet in dat van je kindje. En wat iemand anders hier ook al zei, dat ze jouw partner nog wel zo in dr knip heeft is toch echt zijn keuze,je kan er wel met hem over praten maar ja, het klinkt niet alsof hij na het zijn hele leven geaccepteerd te hebben zijn houding zal veranderen naar zijn moeder toe. Het klinkt waarschijnlijk makkelijker dan het in de praktijk is, maar ik zou als ik jou was er echt geen doekjes omheen winden, een keer diep ademen en es ff flink duidelijk zijn tegen die kenau van een schoonmoeder! Succes!
Pfoe wat een heks zeg!! Ik zou zeggen, trek de meest "sletterige" outfit(misschien hotpants ) aan die je hebt bij het volgende bezoek! Zorg dat kindlief lekker ligt te slapen en als mevrouw kenau hem weer wil pakken dan gewoon een lekker potje flippen! Gewoon alles eruitspuwen wat je al zolang dwars zit en dan niet letten op je woordkeuze! Vertel haar maar eens goed de waarheid meid! En wat je man betreft? Als hij voor z;n moeder kiest, dan vertrek je toch zonder hem? Je bent zijn geliefde,zijn vrouw en de moeder van zijn kind... hij komt heus wel naar huis!
tja, een rok aandoen als een soort respect voor deze mensen hun levenswijze vind ik nog niet eens zo erg/gek. Waarom niet, als zij er blij mee zijn. Maar helaas blijft het hier niet bij en dan zou inderdaad mijn respect al tot een flink vriespunt gedaald zijn. Omgang met schoonmoeders blijven lastige situaties als ik dat soms zo lees, waar ik dan weer van vind dat ik in mijn handjes mag knijpen met mijn schoonmoeder maar daar heb jij nu niets aan. Belangrijk is en blijft dat jouw man altijd voor jou kiest. Als jij zegt dat jij wilt gaan, dat hij daar ook in mee gaat en zich niet door zijn moeder laat overhalen om toch nog even het kindje te pakken. Dat als hij ziet dat jij weer eens gestoord wordt omdat zij kindjelief uit jouw handen trekt, dat hij er eens een keer wat van zegt. Dat moet je hem eens heel goed in zijn oren wrijven. Dat hij dat nu echt maar eens moet gaan doen want op een gegeven moment barst bij jou de bom en heb je pas echt giga ruzie in de familie en dan ben jij de boeman. sterkte!
jeetje , aan mij had ze dan toch echt een verkeerde, ik hield mijn mond niet (ben al een flapuit) ze mogen al dankbaar zijn dat je uit respect een rok bent gaan dragen ik zou het weigeren (maar goed ik kan het niet helpen als er moet voor staat ga ik dwars liggen, ik moet er dan tegen in kan het niet helpen) ze heeft vast zelf nooit borstvoeding gehad, aangezien dat juist het beste is voor een kind, (ze zeggen toch dat borstvoedingskids inteligenter zijn hahahahaha) ene je kind zo weg pakken terwijl jij naar huis wilt gaan, ze mogen blij zijn dat ze hem regelmatig zien, mijn moeder ziet haar kleinzoon met geluk 4 keer per jaar(en dan vaak ook maar een uurtje) idd volgende keer gewoon een broek aan trekken, en een goed gesprek met je man,
jouw man moet maar eens heel snel ophouden zijn kop in het zand te steken en hij moet achter jou gaan staan. dat lijkt me echt nodig, anders zal het waarschijnlijk een hele machtsstrijd gaan worden. ik vind ook: jij bent de moeder, jij bepaalt! als jou schoonmoeder vind dat je fv moet geven heeft ze pech gehad, haar tijdperk is over. ik zou haar eens letterlijk zeggen dat jij het voor het zeggen hebt over jouw gezin en huishouden, en daar heeft ze zich maar naar te voegen. maar het eerste is dat jouw man zijn prioriteiten op een rijtje zet, vind het een beetje zwak overkomen eerlijk gezegd van hem.
hahah hotpants aan doen.... Ik heb ooit een jongen gedate waarvan de ouders ook streng gereformeerd waren phoooe.....Nou toen ze erachter kwamen dat ik die jongen ontmaagd had haha ze hadden het niet meer... Ontopic ik vind het sowieso knap dat je niet gewoon je kind hebt terug gepakt en weg bent gegaan!! Dat had ik namelijk gedaan en zo een opmerking over borstvoeding had ik ook wat van gezegd. Ik denk dat je hard moet zijn en haar flink de waarheid moet zeggen. Ik zou wel de eer aan jezelf houden en niet met van alles en nog wat gaan vloeken maar ik zou wel uit mn stuiter gaan. Ook je man zou ik even aanpakken eerlijk gezegd want dat is wel een beetje een pussy hoor...En hij moet niet zeggen dat jij je aanstelt want dat is niet zo. Als jij het zo kut vind dan is dat zo en als hij dat niet vind oke, maar hij zal toch achter jou moeten gaan staan je bent niet voor niks man en vrouw toch? Suc6 hiermee!!!!