Lieve Basenji met gebruiksaanwijzing

Discussion in 'Te koop aangeboden' started by 40plusmama, Jan 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarielleS

MarielleS Lid

Oct 8, 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap zo'n berichtje als dit eigenlijk niet goed hoor.
    (je zult hier misschien geen behoefte aan hebben, maar ik moet het toch even kwijt)

Het klinkt als logisch gedrag van de hond en ook logisch gedrag van het kind.
    Ik heb zelf 4 honden en ben nu zwanger.
    Het eerste wat ik gekocht heb, is een grote grondbox waar het kindje in kan spelen of waarmee ik een stuk van mijn huis afzet, zodat hond en kind niet zonder een moment van mijn toezicht bij elkaar zijn.

En dat terwijl ik de meest kindvriendelijke honden heb die ik ken.

Als je hond al zo'n geschiedenis heeft, zou ik ze niet zo onbezonnen met elkaar laten spelen en zeker je kind de kans niet geven naar de plek van je hond toe te gaan.

Ik vind het volkomen normaal dat de hond zijn plek verdedigd.
    Niet dat ik zou willen dat mijn honden dat doen, maar het is wel normaal, dus jij als denkend mens moet dan voorkomen dat het gebeurt.

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Misschien had je het topic goed moeten lezen want Haja heeft ook gehapt toen hij 6 maanden was en gewoon bij ons zat. Daarbij hapt ze ook als ze op de bank ligt of als (bezoek) kinderen gewoon op de grond zitten te spelen.

Ik laat Luuk en Haja ook nooit zonder mijn toezicht. Het spelen van hun bestaat uit een pluche muisje weggooien door Luuk dat Haja dan oppakt en terugbrengt, niks extreems.

Ik heb nu een lijntje open met de club, de fokker en een Basenji kenner (dankzij een tip van hier) dus het topic mag op slot. We hebben waarschijnlijk een oplossing voor Haja.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat fijn dat je waarschijnlijk een goede oplossing hebt. Het is na alles wat jij geprobeerd hebt de beste oplossing voor Haja en je gezin. Hopelijk voelt Haja zich snel thuis bij zijn nieuwe baasjes. :)

Share This Page