Even een berichtje over lieve buren, zie zo vaak berichtjes over vervelende buren voorbij komen. Gisterenmiddag vroegen ze of Sven even wou komen. Ze hebben een kerstboom in de tuin staan en daar zat iets in. Die lieve mensen (worden ook opa en oma genoemd door de kinderen uit de straat), hadden een grote zak met chocolade kerstmannetjes voor alle kindjes uit de straat in de boom gehangen. Totaal 15 van die zakken. Ik vond het zo lief. We hebben het echt getroffen realiseer ik me maar weer eens. Nog meer mensen van die lieve buren?
Wauw! Dat is echt heel erg lief! Mijn bovenburen heb ik nog nooit gezien, mijn onderburen zelfde verhaal. Mijn buren links is een jong koppel die elk weekend aan het boren en schuren zijn (Serieus, wat zij aan het doen zijn? Geen idee!) En mijn buren rechts zijn 70+. Mijn overbuurvrouw is in de 30 en heeft volgens mij regelmatig mannelijke vrienden over de vloer. (If you know what I mean) Ik ben heel hecht met mijn buren ... not
Ah wat ontzettend lief. Wij hebben aan de ene kant rare buren (wel aardig, maar rare mensen) en aan de andere kant hele lieve. Laatst kwam buurman naar buiten rennen om de boodschappen voor me naar binnen te sjouwen.
In de flat waar wij hiervoor woonden hadden we eigenlijk ook geen contact met de buren. Alleen met de bovenbuurvrouw, die nam wel eens een pakje voor ons aan en ik hielp haar wel eens met de boodschappen tillen. Was al een wat oudere dame. Moest ook dus wel even wennen toen we hier kwamen wonen, haha...maar het is dus wel waar wat ze zeggen. Beter een goed buur, dan een verre vriend. In geval van nood kun je gelijk beroep op ze doen.
Ik wil ook van die buren. Die van mij kunnen geloof k niet praten. Wel over je lullen trouwens. Die van mijn moeder wat ze pas een half jaar wint had gisteren en kerstcadeautje voor onze zoon bij mijn moeder gebracht. . Zo lief heb die mensen 1 keer gesproken.
Hier aan de ene kant een 30+ dame. Heeft op het ogenblik een vriend maar horen of zien we nooit. Aan de andere kant een ouder (rond de 60) stel. Hij heeft veel lichamelijke klachten dus heel veel buiten komen ze niet. Maar die spreken we regelmatig. Vooral mijn man gaat er op zijn papadag wel eens even koffie drinken. Dochter is ook fan van die mensen sinds ze het speelgoed heeft ontdekt wat ze in huis hebben voor hun kleindochter van 5. (veel poppenspul wat ze op het ogenblik helemaal geweldig vind) Er wordt veel geroddeld in onze wijk, lijkt af en toe net zo'n utrechte arbeiderswijk. Wonen gelukkig wel hele leuke mensen. Zo laat een overbuurvrouw de honden uit op de dagen dat wij beide werken zijn.
Lief van je buren! Zouden meer mensen moeten doen. Wij hebben niet echt naaste buren. Tenminste, die zitten nogal ver weg om echt contact mee te hebben. We steken onze hand wel op naar elkaar, maar daar houdt het dan meer op.
Hier eigenlijk nooit contact met mijn buren, tot vorige week. Bovenbuurman (alleenstaande man van middelbare leeftijd) kwam aan de deur met een hele grote bak met Duplo, was van de kinderen van zijn zus geweest en of wij er misschien wat mee konden. Nou hartstikke lief!
hier veel familieleden die we niet meer zien haha maar daarentegen wel een ontzettende lieve buurvrouw! staat altijd voor ons klaar, en andersom ook. ondanks dat ze 50+ is ga ik er vaak op de thee en ze past met alle liefde op onze dochter wanneer dat uitkomt. ze is onderhand een surrogaatmoeder geworden en ben erg blij met haar en mijn dochter ook
Wij hebben een hele lieve buurvrouw. Zij is zo rond de 35 jaar en heeft ook een jong gezin. Als er iets is, staat ze gelijk op de stoep om te helpen. Ze staat altijd voor je klaar. Toen mijn vriend een paar jaar geleden werd geopereerd aan een hersentumor en ik het druk had met werk, mijn toen 4 maanden oude zoontje Aiden, het heen en weer rijden van en naar het revalidatiecentrum etc. etc., bracht zij mij af en toe een lekkere warme hap. En toen ik van Finley was bevallen en wij een paar dagen in het ziekenhuis lagen, heeft zij wederom ervoor gezorgd dat mijn vriend wel de broodnodige vitamientjes binnenkreeg dmv een warme hap. Mijn vriend kan best koken, alleen niet zo goed en bovendien is hij door die hersentumor niet zo handig om veel dingen tegelijk te moeten regelen en doen.
Haha, wonen jullie bij ons in de straat ofzo? Wij vonden gisteren een briefje van de buren van twee duren verderop in de brievenbus. Of Milan en Isabelle even langs wilden komen, want er lag iets onder de kerstboom met hun naam er op. Kregen ze allebei een mega-chocolade-kerstman. Dit doen ze altijd met feestdagen, met Sinterklaas kregen ze allebei wat van "de snoeppiet" en met Pasen krijgen ze altijd wat van "de paashaas". Echt superlief!
Wij hebben ook zulke lieve mensen in onze buurt wonen. Pas een dag in de week op de kids van de buren als zij moet werken en andersom ook voor een dag in de week op de onze. Scheelt toch weer in de opvang. Ga ook geregeld een bakkie doen. Aan de andere kant woont een jongen alleen en die hoor en zie je bijna niet, maar er word wel altijd gegroet. Verder is het wel een beetje ons kent ons en word er even gezellig gekletst als je elkaar tegen komt op straat. Ben heel blij met het buurtje waar ik woon.
Hier alleen niet zulke leuke boven buren. Een keer ruzie meegehad omdat ze overal over zeurt! Maar nu lag er een kerstkaartje in de bus met een heel verhaal en succes met de bevalling en blablabla dat vonnd k dan weer lief dus ook ff 1 in haar bus gegooid. Verder zijn mijn buren mijn mans oma, tante en moeder. En 3 straten verder mijn ouders, tantes, nichten, zussen e.d niks te klagen.
Gelukkig nog meer mensen met van die lieve buren. Zou het echt verschrikkelijk vinden om maar mot te hebben met de buren. Diezelfde lieve buurman doet ook elk jaar onze dakgoot. Want mijn vriend gaat echt die ladder niet op en zelf heb ik het geprobeerd, maar bij de vierde tree kreeg ik al last van hoogtevrees, haha. Aan de andere kant zit mijn vriend daar ook wel eens om te helpen met computerproblemen. Daar hebben ze dan weer geen kaas van gegeten. Zo help je elkaar toch een beetje.
Gezellig zeg, met de hele familie zo dicht bij elkaar. Mijn zussen wonen helaas ver weg. 1tje in het buitenland en de andere toch wel een 40 minuutjes rijden. Gelukkig mijn ouders ook wel in de buurt, maar niet in de straat. Zou dat nog best wel zien zitten haha
ik heb ook hele lieve buren! als ik ziek ben of er is iets is mn buurvrouw altijd bereid mn kids naar school te brengen of halen. ze neemt ze vaak mee ergens naar toe of gewoon om een boodschap. toen ik zwanger was en aan kwam fietsen met boodschappen kwam net de buurman voorbij en heeft mn boodschappen aangepakt en ze naar boven getild. superlief!
Wij hebben ook super lieve buren. Gemiddeld om de week doen we gezelig bakkie bij elkaar op zondag. Als ik omhoog zit kan ik bij beide kanten de babyfoon brengen of dochter zelf als ze wakker is. Super groot cadeau kreeg ze op haar verjaadag van beide. In de zo er als we buiten zitten te eten is het meestal, neem jullie alles mee en kom je gezellig bij ons eten? Of als de bbq aan staat, buurman lusten jullie ook wat en dan komt er wat over de schutting. Wij hebben het echt getroffen!
Hahahaha ik vind t helemaal leuk en ben t zo gewend.. dat heel mn familie er woont enz.. Is straks ook fijn met oppassen en naar schoolgaan. Ik vind t ook leuk met neefjes en nichtjes dat mijn kinderen daar toch een band mee hebben en allemaal op dezelfde school. En het is niet zo dat we elkaar allemaal overlopen hoor! schoonmoeder komt ongeveer 3x in de week s avonds een bakkie drinken.. 3 kwartier ongeveer.. zussen zie ik ook ongeveer 3x in de week.. broertje woont nog thuis dus zie ik vaker haha en schoonvader komt alleen in t weekend.. Mijn ouders komen hier zo goed als NOOIT omdat ik nu bijna dagelijks daar zit in mn verlof hahahha hun lekker lastig vallen en kijken of hun nog lekkere dingetjes in de kast hebben die ik kan opeten hahaha
Wij hebben naast ons een dame op leeftijd, die kookt 1x per week voor ons in de herfst/wintermaanden. Doet ze al toen manlief nog alleen woonde. Toen zij naar China ging hebben haar dochters het huis aangepakt, en toen zijn ze bij ons ff komen melden. Ze heeft onze sleutel en wij die van haar. Als er iets is, dan mag ze altijd langskomen. Voor de rest groeten, enz. Niets bijzonders.