Jaa bezig met verhuizing en gelijk al kerstkaartjes en uitnodigingen voor kopje thee, iedereen s begaan met elkaar. Ben het helemaal niet gewend haha
Jaaaaaaaaaaaaaaah!!! Wij hebben vreselijk lieve buren die ons enorm steunen in deze moeilijke periode. Zij komen ook lekker met zijn drietjes bij ons eten 1e kerstdag!! We lopen de deur niet plat bij elkaar, maar als het moet staan we voor elkaar klaar. BETER EEN GOEDE BUUR DAN EEN VERRE VRIEND klopt ook echt voor ons!
Ook ik heb geweldige buren! Naast me en aan de overkant. We staan altijd voor elkaar klaar, doen regelmatig een bakkie en kunnen altijd ons ei kwijt bij elkaar. Echt top mensen!
Wat een lieve buren! Mijn ouders zijn onze buren De rest van alle naaste buren en overburen zijn ook erg aardig maar allemaal veel ouder. Wij zijn het jongste stel in de straat. Sinds een paar weken wonen er 3 huizen naar rechts tegen over ons ook een jong stel, iets ouder als ons, maar nog geen kinderen. Begint dus een beetje verjonging in te komen hahaha.
Ene kant, wonen vader en zoon (vrouw is overleden) Eerst kwamen we daar nog wel eens op een verjaardag enzo, maar sinds de buurvrouw overleden is eigenlijk niet meer. Als we ze tegenkomen wel altijd praatje maken ofzo. Andere kant woont een oudere 65+ man, hij noemt zichzelf naar mijn dochter toe ''opabuurman'' Hij heeft een vriendin die niet bij hem woont. Verder ook altijd praatje maken, alleen praat hij zo plat dat ik hem bijna nooit kan verstaan hahaha. Hij kwam gister nog gauw even vertellen dat hij zo'n leuke kerstkaart van ons gehad had haha.
Onze buurvrouw is onze huisbazin...wel een lieve...ze geeft met kerst 25 euro aan de kids en met de geboorte van zoontje had ze een beertje en een fleecedekentje gegeven. Als er iets kapot gaat doet ze ook helemaal niet moeilijk en betaald dan de kosten zonder zeuren. Aan de andere kant ook een lieve vrouw waar haar man vorig jaar rond kerst zelfmoord heeft gepleegd ze komt regelmatig een praatje maken
Ja hier ook super lieve buren. Wonen er pas een half jaar kwamen kennis maken toen ze aan het klussen waren ik toen hoog zwanger en het eerste kaartje voor de geboorte van onze dochter was van hun. Dochter is gek op ze en buurvrouw is gastouder. Past ook regelmatig op hebben een sleuten van ons wij van hun. Echt toppers zij het.
Als ik sommige mensen hoor klagen over hun buren hebben wij er ook goede getroffen ... Al hebben we er weinig contact mee. De ene is een bejaarde vrouw, de andere een jong koppel met 2 kleine kinderen. Weinig last van, we horen elkaar ook weinig, maar als we elkaar op straat / voor de deur / in de tuin (we hebben een laag hek tussen de tuinen) tegenkomen, zeggen we wel goeiedag. Wij wonen hier nu twee jaar, maar de straat is duidelijk aan 't verjongen. In de jaren 1950 à 60 zijn hier een boel mensen komen wonen (die nu rond de 70 à 90 jaar zijn) en stilaan worden die huizen nu één voor één verkocht, eventueel verbouwd en komen er jonge koppels in.
Wij zitten in een rij van 4 vrijstaande huizen, begrensd door straten, dus we hebben eigenlijk 3 stel buren. Goed contact, we doen een keer per jaar een buren etentje en een aantal keer per jaar een borrel. Verder lopen we de deur niet plat bij elkaar maar babyfoons uitwisselen, pakjes aannemen en op elkaars huizen passen en de tuin doen in de vakantie is heel normaal.
Wij hebben 1 hele lieve buurvrouw 80+. In de zomer past ze wel eens even op de kindjes als ze bijv. in het zwembadje zitten zodat ik even een was kan doen. Elke verjaardag zit er wel een kaart van haar bij. Altijd heel lief en belangstellend. Overburen zijn ook heel leuk, dat zijn namelijk 2 van mijn beste vrienden. Aan de andere kant naast ons wat minder gezellige mensen vind ik.
Wij hebben een onderbuurvrouw, waar wij we voorgaande jaren veel problemen mee hadden. Dat is nu veel beter, we communiceren beter, houden rekening met elkaar en gaan nu zelfs soms op de koffie bij elkaar. Het helpt dat we nu allebei kindjes hebben, in dezelfde leeftijd en beiden een lastige periode hebben gehad. Er is ineens veel meer begrip voor elkaar. Dat is heel fijn. Had ook een kerstkaart van haar. Verder hebben we schuin onder een oudere buurvrouw, die slecht ter been is. Ze is veel thuis, en wij zwaaien altijd naar elkaar, of als ik dr buiten tegenkom maken we een praatje of loop ik ff mee voor een bakkie koffie. Ze is ook heel erg lief voor de kinderen. Nu had ze eergister een tasje aan mn deur laten hangen, met daarin een kerstkaart, een kleurboek, een my first christmas knuffeltje voor in de boom en wat snoepgoed. nou doen we dit jr niks met kerstkaarten, maar ga vanmiddag wel ff knutselen met de oudste voor de buren
Wij hebben fantastische buren. Allemaal jongelui die van feesten houden, maar na een goed gesprek al maanden helemaal nergens meer last van gehad 's nachts wat lawaai betreft! Met de buren op onze verdieping vieren we elk jaar gezellig kerst en zomers barbecueën we samen. De buurvrouw naast ons is echt super lief, die had bijvoorbeeld met pakjesavond (wij waren er zelf niet, want vierden het ergens anders) een cadeautje in huis gelegd 'van Sint', en ze is er altijd als ik even een kopje thee nodig heb met een goed gesprek Nu ik er zo over nadenk kijk ik er zelfs wel een beetje tegenop om te gaan verhuizen