Lieve dames graag jullie mening en ervaring gevraagd!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sena, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    2-besure heb ik vaker duidelijk vals positief mee getest. En als de testen nu weer negatief zijn (vooral die van de kruidvat) moet je zr echt als negatief beschouwen. Ik had vorige maand ook zo'n duidelijke test, daarna kruidvat gedaan hartstikke negatief. Daarna bleven de testen negatief en werd ik gewoon ongesteld. Hoop voor je op beter nieuws maar als de test had gereageerd op hcg, was de kruidvat ook positief geweest. Even wachten tot 10/11/12 dpo en dan weer testen, dat hoeft ook nog niks te zeggen maar 5dpo is scht vroeg

2. Sena

Sena Niet meer actief

Hoi Ikdus,
    Ik begrijp niet wat je bedoelt???
    Ik test echt altijd na mijn eisprong. Deze keer (heel stom)veel te vroeg!
    Maar om de twee a drie weken??? Ik heb gewoon een korte cyclus. En een vroege eisprong.

3. Sena

Sena Niet meer actief

Braam0
    Ik zie dat jij pril zwanger bent!
    Gefeliciteerd!!!!!

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk ik kan nu beter wachten tot minimaal 10 dpo en dan een test doen.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    2 dec testje positief
    23 dec andere cyclus weer positief
    13 jan weer een andere cyclus en weer positief

Om de 3 weken dus

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik denk ook dat ie op je eisprong reageert, heb het zelf vaak genoeg gezien dus dat kan echt. Een positieve Ovu test hoeft niet te betekenen dat je ei ook daadwerkelijk springt. Je test zal dan waars lichter worden en hopelijk over een ca 12 dagen weer duidelijker :)

6. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Zulke streepjes heb ik ook gehad bij mijn eisprong, ik denk daar ze daarop gereageerd hebben, voor innesteling en daarbij al een positieve HCG is het met 5 dpo echt te vroeg. Misschien dus je ei iets later

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik zie in ieder geval een streepje. Ik hoop voor je dat hij snel duidelijker gaat worden.

En iedereen moet heerlijk zelf weten hoevaak zij test ;) al pies je er 28 per cyclus!

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Moeten ze ook zeker doen hoor.
    Maar ik zou zelf vraag tekens krijgen als ik om de 3 weken positief test. Misschien bezoekje aan de ha/gyn waard.

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    cyclus van 28 dagen is 4 weken. Cyclus van 21 dagen is 3 weken dus het zou best kunnen. Ik ben zwanger geworden in cyclus van 24 dagen...Maar in dit geval betwijfel ik of het wel van een zwangerschap is. 5 dpo is vrijwel onmogelijk daar de innesteling dan pas is. Heel soms op 4 dpo, maar zelfs dan heb je nog een paar dagen nodig om hcg te laten stijgen

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoe is het nu

11. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ja klopt! Als je mijn topics bekijkt heb ik ook 2 a 3 maanden elke keer hele vage positieve testjes gehad. Of een positieve test en dan daarna negatief getest. Het was elke keer een gedoe met die streepjes en ik werd altijd ongesteld! Ik weet hoeveel stres dit opleverde en het kwam ook tussen mijn relatie in te staan omdat die vage streepjes hoop gaven bij mijn vriend. Soms zat ik wel uren onder verschillende lichten naar mijn testen te kijken, zaklampje eronder. Om gek van te worden! En elke keer was er niks! Nu op 10dpo lichte streep, dag erna al donkerder en daarna cb zwanger. Ik geloof dat als je zwanger bent de testen duidelijk zijn en in een keer mooi oplopen. Het positief/negatief resultaat om en om en de vage streepjes geloof ik niet meer in. Ik weet hoe het is en het is heel vervelend.. Hoop voor je dat je alsnog zwanger bent! Succes

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    5 dpo is ook praktisch onmogelijk :(. Zeker omdat je een eisprong hebt, dan nestelt een kindje tussen 5 en 10'dpo in. Een embryo is vaak pas op dag 4 een blastocyste, kruipt uit z'n schilletje en gaat zich dan innestelen. Dit gebeurd tussen 5 en 10 dpo, dus je moet of eerder een eisprong hebben gehad, of dit is je eisprong ;). Gebeurd nogal eens dat mensen een positieve ovulatietest hebben, maar eitje niet springt en het later weer probeert.

Ben benieuwd hoe je testen inmiddels zijn :).

Deel Deze Pagina