Hoi dames, Ik ben nu opnieuw zwanger na het overlijden van mijn kindje van 6 weken oud. Dit is nu mijn derde zwangerschap, heb nog een lieve kleuter rondlopen! Zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt? Hoe voelde jullie je toen je weer opnieuw zwanger was? Het ene moment ben ik heel blij, het andere moment voel ik me een soort van schuldig, kan het niet precies uitleggen.. Groetjes
Hier hetzelfde. Mijn kind overleed toen hij 18 maanden was aan wiegendood. Zomaar ineens lag hij dood in zijn bedje en ondanks alle onderzoeken is er nooit een oorzaak gevonden. Ik heb toen ik ongeveer 10 weken zwanger was een stukje op Svens site geschreven. Ik schrijf daar af en toe stukjes aan hem, andere mensen of gedichtjes. Ik zal eens stuk daarvan hier onder kopiƫren. Inmiddels is er nog een emotie bijgekomen en dat is angst en onzekerheid. Ik weet nu dat we een meisje krijgen, voel haar en het is duidelijk zichtbaar dat ik zwanger ben. En dan begin je je toch een beetje te hechten en dat vind ik eng. Het vertrouwen is gewoon voor een groot deel weg denk ik. Gelukkig is het niet overheersend dus ik vind het ook nog geen probleem dat ik die dingen allemaal voel. En oh wat voelt het raar, dubbel en toch ook fijn. Soms voelt het als vervangen terwijl we weten dat we dat niet kunnen, niet willen en dat dat ook niet zo is. Jij bent en blijft onze Sven en daar zal de nieuwe baby geen verandering in brengen. En dan voelt het weer als een soort compromis. Er is eigenlijk maar 1 kind wat ik het liefste wil. Ik wil jou kleine Sven en ondanks dat ik daar alles voor over zou hebben, ik weet dat ik dat niet ga krijgen. En zo ben ik ook nog boos, omdat wij wel verder mogen en jij niet. En bang of het deze keer wel allemaal goed gaat en het geluk nu aan onze kant blijft staan en of we weer net zo veel van dit nieuwe kindje kunnen gaan houden als we van jou doen. En zo zijn er nog zoveel emoties en gevoelens die dan ineens weer op lijken te komen. Maar gelukkig zijn we bovenal ook heel blij. Blij dat we weer mogen gaan zorgen voor een kindje, dat we alle liefde weer kwijt kunnen en dat de toekomst er toch wel heel anders uit gaat zien zo.Er is weer een toekomst en we durven weer een beetje vooruit te gaan kijken. En dan hebben we straks 2 kindjes... 1 in onze armen en 1 heel stevig in ons hart. Jij blijft er voor ons "gewoon" bij horen en weet dat je nooit, nee nooit vergeten bent. Als je trouwens zijn site wil bekijken mag dat hoor. Pb me dan even want er zit een wachtwoord op...
Jeetje, wat een heftige verhalen lonelyD en Laust, weet even niet wat ik moet zeggen... lonelyD, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Zet 'm op. Heb er verder vrij weinig ervaring mee, want mijn kleine uk overleed in mijn buik, maar moest toch even reageren...
Hallo LonleyD, Ik ben op 9 september 2012, mijn dochtertje lois verloren na een zwangerschap van 26 weken. Vliezen waren gebroken en kreeg er een inifectie bij. want ik liep er al bijna drie weken mee. Verloskunde nam het niet serieus. Nu twee maanden later, en ben alweer bezig om zwanger te worden. Ik kan niet tegen die leegte. Hoop dat ik snel weer zwanger raak. Heeft het bij jou ook lang geduurd, en wat erg voor wat je hebt meegemaakt. En kan het mij voorstellen dat je blij bent maar ook aan een kant je schuldig voelt. Ik ben daar ook bang voor. Groetjes,
Mijn eerstezoontje is overleden toen hij 8 maanden oud was aan wiegendood. Na drie maanden was ik zwanger van mijn tweede zoontje. Een zwangerschap vol angst, verdriet vreugde en geluk. Ik heb ervaren dat je hart groter wordt bij elk kind. De ene kan de ander niet vervangen, maar er komt een extra laag bij. Ik zal nooit mijn eerste zoontje vergeten en hij wordt og dagelijks genoemd. Ik blijf trotse moeder van twee kids, eentje hier en eentje 'daar'. Liefs Suzanne
Ik begrijp dat het heel dubbel voelt. Ik ben mijn dochtertje (geboren met 24 weken en 3 dagen) na 1 week verloren en ik wil het liefst zsm weer zwanger worden. Maar dat voelt voor mij ook erg dubbel. Maar het verlangen naar een baby in je armen blijft....je bent opeens moeder zonder kind (tastbaar gezien). Ik wens je heel veel succes en vooral toch ook plezier in je zwangerschap.