Lieve eiceldonor gezocht!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ja ik hoop dat ik niet word afgekeurd!!! Zal ik zo erg vinden ik weet bij god niet wat je niet mag hebben als donor

2. Elisabeth K

15 nov 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamabeer

Ik kan je wel iets over vertellen over de onderzoeken die nodig zijn....
    Een tijdje geleden heeft een geweldig lieve vriendin aangeboden om haar eicellen te doneren. Wij zijn toen de behanding gestart in het VUmc. Zij kreeg een aantal medische onderzoeken: bloedonderzoek, een echo en een uitstrijkje.
    Helaas bleek dat haar hormoonwaarden niet goed waren. Ze was dus eigenlijk zelf verminderd vruchtbaar en daardoor mocht ze van het ziekenhuis geen donor zijn. Dat is natuurlijk voor ons allemaal verschikkelijk verdrietig.

Maar je moet je hier geen zorgen om maken hoor want ik begreep van onze arts dat het medische onderzoek bijna nooit problemen geeft. Ons verhaal is echt een uitzondering.

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    anders stuur me even een pb met wat ze allemaal vragen ken ik kijken of ik door kom haha:D geschikt of ongeschikt (landmacht):p

4. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey mamabeer,
    Als jij niet door de onderzoeken komt dan ben ik een jongetje...zo vruchtbaar als jij bent!! Gelukkig is afgekeud worden op medische onderzoeken een heel grote uitzondering! Komt goed :D;)
    Liefs,
    Koosje

5. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hey meissie,
    Kwam heel toevallig dit topic tegen. Heb al heel lang niets meer gepost op ZP, maar wil nu toch even zeggen dat ik heeeeeeeel blij voor je ben!! Het moederschap is helemaal geweldig en ik gun het je van harte dat jij het ook gaat meemaken!
    Liefs, Joyce

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    haha, dat dacht ik ook.Als Mamabeer verminderd vruchtbaar blijkt te zijn eet ik een sok op.

7. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    #207 Koosje, 17 nov 2009
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
    :D:D:D.....een sok mmm ;);)

@Joyce
    Gezellig jou ook weer eens te lezen...hoop je snel met net zulke leuke foto's als van jullie babykamertje van Rick te kunnen verblijden met ons kamertje van ons frummeltje!

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    haha nee vruchtbaar maak ik me niet veel zorgen over maar dat het niet mag b.v door een soort erfelijke aandoening in de familie ofzo...

9. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    wat een lieve en mooie reacties allemaal,
    wij proberen zelf zwanger te worden van ons 3e wondertje en we hopen dat het ons gegunt mag wezen
    maar ik zou zeker open staan om andere vrouwen, zoals jullie, te helpen. Alleen daar heb je nu niets aan. Dus wens ik iedereen die zwanger probeert te worden heel erg veel succes!
    Liefs Miriam

10. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je wel Mizzy voor je lieve reactie, heel veel succes met het traject naar jullie derde kindje!! Ennuh....er zijn vast over 1 of 2 jaar ook nog dames die eiceldonatie nodig hebben, misschien kun je dan nog eens kijken!! Misschien is dit topic er dan ook nog wel :D

Koosje

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Daar ben ik dus ook zooo enorm bang voor Mamabeer, voor zover ik weet heb ik geen erfelijke aandoening in mn familie.

Ben ook benieuwd tot hoever ze gaan zoeken of er een erfelijke aandoening is.
    Anders zijn ze volgend jaar nog bezig met mn 100 nichtjes en neefjes

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    haha nee ik denk dat ze alleen kijken bij je ouders en de ouders van je ouders. En mss bij je eigen kinderen maar die heb je nog niet...ik denk dat ze jou met een lamp in je gezicht alles gaan uitvragen omdat je nog geen kinderen hebt en of je het zeker weet. Ik heb ook al ergens gelezen dat als je onder de 25 bent ze strenger zijn...tja dat word nog wat met ons :D ik wordt zowiezo al zenuwachtig van dokters

Hoe vaak heb ik nu al ouders gezegd:D

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja degene die een sok gaat eten? wil je het filmen als je het doet :D

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland

Haha, voor Zara ben ik blij dat ze het niet over een schoen heeft gehad. Een sok lijkt me toch makkelijker ;)

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Word nog wat met ons mamabeer, k ben ook altijd zenuwappig voor dokters. Straks praten ze als een CSI medewerker hahaha, nou dan poep ik in mijn broek van angst hahaha.

16. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Als er over een aantal jaar weer een eiceldonor gezocht wordt dan zal ik er uiteraard weer over nadenken en mij melden bij diegene. het is gewoon fijn als je iets kan doen voor een ander. Daarom heb ik de zwangerschappen van beide jongens ook aan moeders voor moeders meegedaan, zal ik bij de volgende weer doen.Kleine moeite

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik denk dat het wel redelijk overeen komt met de selectie voor een mannelijke donor.
    Dan vragen ze naar je eigen gezondheid en of er ziektes of erfelijke aandoeningen voorkomen in je familie.
    Jij moet daar antwoord op geven en ze gaan ervanuit dat je eerlijk bent.
    Ze gaan het dus niet verder controleren.

Ook krijgen jullie waarschijnlijk een psychologisch gesprek.
    Dan kijken ze of je echt weet waar je aan begint en of er geestelijke ziektes voor komen in je familie.
    Ze maken dan ook een inschatting of je dit traject aan kunt.

Er zal denk een lichamelijk onderzoek plaats vinden (in de zin van bloed afnemen en inwendige echo)

En als alles goed is bevonden en jullie willen er nog mee door gaan, dan zal het traject van start gaan als er verder geen wachtlijst is!

Ik weet trouwens niet hoe het zit met een HIV test wachttijd bij ECD.
    Bij zaaddonoren wordt er een half jaar quarantaine gedaan om er zeker van te zijn dat er geen HIV aanwezig is.

Ik hoop dat alles goed is bij iedereen en dat jullie snel van start kunnen!

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nou hiv heb ik al niet anders hadden z dat wel gevonden in het bloed toen ik zwanger was dus daar hoeven ze al niet meer op te testen. ik vraag me alleen af hoelang na een bevalling ECD mag. Tja en psycologich sta ik er volle 100 % achter ja en geestelijke dingen zit niet echt in de familie. Inwendige echo kan er wel bij....dat zal dan de 100 ste keer zijn;) en het enigste wat ik heb zijn hart ritme stoornissen maar ja dan zal half Nederland geen kinderen mogen hebben

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    mamabeer ben bang dat ze dit toch overnieuw zullen doen.
    Mijn man en ik moesten het ook overnieuw doen terwijl mijn man pas 4 maanden daarvoor een zoveelste hiv test had gehad.
    Ze controleren vaak om de 6 maanden.

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ach ja als dat alles is. Maar dat is wel heel frustrerend voor de wensmoeder om zoooo lang te wachten pfff..ja voormij eigenlijk ook wel ik vind het toch spannend om mee te maken

Deel Deze Pagina