Zal zeker 2 december vragen hoe lang na een bevalling je ECD mag doen, sowieso nemen we vantevoren nog even het boodschappenlijstje door met wat ik bij de arts moet 'halen', toch, mamabeer? Zullenw e het gewoon bij pepernoten en taaitaai eten houden ipv sokken en/of schoenen
Voor IVF werden mijn vriend en ik ook getest op oa HIV en die bloedtest kon meteen gedaan worden, k kan mij niet voorstellen dat we werkelijk een half jaar moeten wachten om dit te kunnen testen (zeker niet na de bevalling die nog minder dan een half jaar geleden is geweest..)...maar goed,we zullen zien! Koosje
ik bedoel niet dat je een half jaar moet wachten. Maar het kan best zijn dat ze het wel overnieuw willen doen dat bedoel ik. geen zorgen
ochja dat boodschappenlijstje helemaal vergeten alweer grrr ik ga er echt vanavond aan zitten... ik ben weer aan van alles tegenlijk aan het denken...nu valt me weer in dat ik ook nog bezig was met de versiering uitzoeken voor de verjaardag voor Lex en Ryan.... nog 15 daagjes! Roy is alleen maar aan het wachten tot dat hij spuiten kan zetten! vind ie leuk mij pijnigen haha
wat lief mamabeer dat je man zich er al op verheugd dat hij je mag pijnigen. Zoveel respect ervoor dat jullie dit doen.
Voor een getrouwd stel gaan ze ervanuit dat het goed zit en ze niet buiten de deur eten. Voor een donor is dit anders. Bij een mannelijke donor gaat het een half jaar in quarantaine om er zo zeker van te zijn dat er geen HIV aanwezig is (zo lang kan het duren voordat HIV zichtbaar wordt namelijk) Ik weet niet hoe dit zit bij een vrouwelijke donor. Misschien even aan Lisa vragen? Zij heeft het traject al doorgelopen met haar lieve engel.
Elisabeth, hoe zit dat nu met jou gaat Geertgen dan een donor voor jullie zoeken ?? Wat verschrikkelijk verdrietig dat je vriendin ook verminder vruchtbaar is. Hoop dat je Koosje en Dees achterna mag gaan met een lieve ECD !! Mamabeer, je moet wel overdrijven en acteren dat het superzeer doet, dan komt die vast slijmen !!!!! Ik heb wel vaak gelezen dat die prikken niet echt superpijnlijk zijn, maar wel gemeen. En dat de punctie wel zeer doet. Ik zal het prikken zelf moeten doen, denk niet dat mn moeder het wilt doen, die haat naalden !!! En als ik een rijbewijs+auto heb dat ik het misschien mn tante wel vraagt. Die heeft 6 jaar geleden ook moeten spuiten met dr IUI. En zij vind het vast ook leuk om dr nichtje legaal te mogen pijnigen
ja van de punctie heb ik verschillende verhalen gehoord, de een zegt dat het extreem veel pijn doet terwijl de ander zegt dat het niks was...maar het ligt eraan hoeveel ze moeten doen als het er maar een paar zijn is de pijn minder dan als het er heel veel zijn
precies mamabeer, het ligt er heel erg aan hoeveel het er zijn. Bij mij was een kant niet gevoelig en de andere wel, maar daar zaten de meeste follikels. Maar wat lief hoor van je
Mijn punctie was toen een hel en de volgende had ik onder narcose gekregen. Komt ook door mijn endometriose. Bij onze donor was het peanuts. Ze vond het erg meevallen. Ik had maar 3 eitjes ( en dus zeer slechte kwaliteit) en de donor had er 18! Kijk, leuk is het niet, het spuiten ook niet maar je neemt daarna een paar dagen vrij om te herstellen en dat is goed te doen. Onze donor kreeg bloedonderzoek, uitstrijkje, inwendige echo en ze vragen naar aandoeningen maar onderzoeken dat verder niet. Het psychologisch onderzoek werd er gevraagd hoe we elkaar kenden enzo maar het stelde niet veel voor zei ze. HIV werden mijn man, de donor en ik op getest en je moet allemaal een formulier invullen voor het geval er cryo's zijn. Zo ging het bij ons
Moet ik dat psychologische onderzoek alleen doen :O , dat vind ik wel eng, vind zulke mensen verschrikkelijk ( en ik wil dit in een jeugdgevangenis doen, haha ik vind mezelf dus verschrikkrlijk )
@Dees Goed even te horen hoe dat bij jullie ging, hoop zo dat na ons gesprek het onderzoek bij mamabeer, het gesprek met de psycholoog en de toetsing van de medisch ethische commissie snel gepland kan worden...hoe lang is daar bij jullie overheen gegaan? Enne...het gesprek met de psych is toch met de donor en ontvanger samen (ik dacht zelfs beide stellen) of niet? @Elif Succes morgen bij het bespreken van de cryo terugplaatsing!! Hoop dat het snel weer lekker bij je zit en zich goed vast gaat houden! Liefs, Koosje
Ik was niet bij het gesprek van de donor maar Ikdus, we brengen je wel naar het ziekenhuis hoor. Heb ik bij haar toen ook gedaan. Zij kwam naar het station en soms samen met haar man in de auto. Euhm, volgens mij besloot de donor in febrauri het te doen en zijn we meteen gestart met de onderzoeken (wel wachttijd hier en daar). In april begonnen we beiden met de medicijnen en 23 mei had ze de punctie. 25 mei kreeg ik 2 embryootjes en 6 weken later op de eerste echo bleek ik zwanger van Luuk en Thijs*
@Ikdus: Lief dat je ernaar vraagt hoe het in zijn werk gaat bij Geertgen. Alleen heb ik nu zelf nog geen flauw idee. Ik heb wel gehoord dat zij soms doneren hebben die ze koppelen aan wensouders dus ik hoop dat dit voor ons mogelijk is. We gaan het op 2 december horen. Het was inderdaad een grote klap toen bleek dat onze vriendin niet kon doneren. Mijn vriend en ik hadden juist weer hoop gekregen dat onze kinderwens in vervulling zou gaan. Helaas heb ik geen andere vriendin die kan doneren dus heben we de behandeling in het VUmc moeten stoppen. Het zou natuurlijk helemaal compleet geweldig zijn als wij via dit forum ook met een donor in contact zouden komen. Er zijn hier toch al twee (!) succesverhalen en dat is echt ontzettend bijzonder. En wie weet is er een derde succesverhaal in de maak........ Als je wat meer over onze situatie wil weten? Onze oproep staat op dit moment op de site van Freya onder: informatie > oproepen > eiceldonatie en dan onder mijn naam (Elisabeth).
Dees, t komt vast allemaal wel goed dan Heb nog ff de tijd om voor te bereiden op zo een gesprek haha. En wat is het eigenlijk snel gegaan bij jou en je vorige donor. Hopelijk dit keer weer dan Elif, succes morgen ! Laat je het ons weten hoe het gegaan is ?? Elisabeth, wat een heftig verhaal zeg, lieve meid ik hoop echt dat Geertgen jullie kan helpen met een donor te vinden. En anders jij het derde succes verhaal word in dit topic !
over het psychologisch gesprek maak ik me echt helemaal geen zorgen ik kan het soms alleen niet laten om dan grapjes over een vraag te maken koosje ik stuur je morgen even een mal met alles