Lieve eiceldonor gezocht!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Enne.....wil je nu ook bedanken voor je reactie want die zorgt ervoor dat mijn topic nog even op de eerste pagina in de rij met topics onder 'vruchtbaarheidsbehandelingen' blijft en dus goed zichtbaar! :):D

Kun je dat morgen of zo weer even doen? ;)

Lieve groet,
    Koosje

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hallo Koosje,

ik zag je bericht in het DD topic ook net.

Zo te lezen zitten wij in hetzelfde schuitje.
    Wij zijn ook al meer dan 3 jaar bezig. Afgelopen donderdag kregen wij ook te horen, dat mijn eitjes a) te oud zijn en b) niet meer genoeg reserves aanwezig zijn.

Momenteel ben ik nog even bezig met voor mezelf uit te vinden of ik eiceldonatie wel wil. Ik heb zoveel vragen en zoveel dingen uit te zoeken. Mijn hoofd is momenteel een rollercoaster en ik moet eerst even weer rust in mijn hoofd krijgen.

Met name zoek ik uit hoe het juridisch geregeld is. Ik wil niet ooit te horen krijgen dat mijn kindje ineens naar haar/zijn moeder kan/mag. Ik wil het liefst een anonieme donor, maar dat schijnt in NL niet te kunnen.

Ben nu aan het uitzoeken in België en Spanje en wat de kosten zijn.
    In Geertgen komen wij waarschijnlijk niet in aanmerking (überhaupt in NL niet) omdat ik al jaren te horen krijg dat mijn BMI voor IVF te hoog is. Vandaar dat wij voor de ICSI ook naar het buitenland zijn uitgeweken.

Samen vinden we wel de informatie die we nodig hebben. Ik denk dat ik je op andere fora's ook zal tegenkomen???

Ik pb je mijn emailadres wel even. Dan kunnen we ons onderling op de hoogte houden.

Liefs, Ingrid :)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieve Koosje,
    Ik hoop heel erg voor je dat je droom uit zal gaan komen.
    Ik kan je helaas niet helpen, want we zijn zelf druk bezig met IVF.

Lieve Ingrid,
    Wees niet bang voor het juridische... Als je een eiceldonor zou vinden, zou jij altijd juridsich de moeder zijn van je kindje. Volgens het burgerlijk wetboek is de vrouw waaruit het kindje geboren wordt, de moeder. Juridisch is de donor niets van het kindje. Maar ik wil je nu vooral heel veel sterkte ook wensen!!

4. Ingiemoppie

Maartje, dank je wel voor je reactie. Lief van je. Succes met jullie IVF trouwens.

Waar heb jij dat gevonden over dat de wensmoeder bij ECD de wettelijke moeder is??? Ik zie dat graag zwart op wit :)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In de wet, ik studeer rechten en heb het tentamen Personen- familie- en erfrecht met slag en wimpel gehaald ;)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Maar voor jou ff zwart op wit via een online wetboek ;)

Wetboek Online

7. Ingiemoppie

Dikke kus Maartje!!!! :):D

Daar was ik naar op zoek. Super!!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Alstublieft :D

9. Ingiemoppie

by the way.... gefeliciteerd met het met vlag en wimpel behalen van je tentamen Personen- familie- en erfrecht.

Super.... lijkt me best moeilijk

(sorry koosje, ik ga weer ontopic hoor)

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha dank je, maar heb die inmiddels alweer anderhalf jaar in de the pocket ;) Nu nog de andere tentamens ;)

Goed, we moeten idd maar weer on-topic gaan ;)

11. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Maartje
    Dank je voor je wens...hoop het erg hard met je mee ;);)
    Jullie ook veel succes!!
    Fijn nog even te lezen hoe het juridisch zit, ik hoorde of las er nooit iets over maar dat moet te maken hebben met dat degene als moeder wordt gezien uit wie het kind geboren wordt...dat is toch wel weer goed te weten!!

@Ingrid
    Dank je wel voor je reactie, ja jullie zitten idd in hetzelfde schuitje, zullen we elkaar mailen (en met anderen) op de freya-site? Schrijf je maar in op de ECD mailinglijst dan 'spreek' ik je daar....kunnen we dit topic een beetje houden voor mensen die geinteresseerd zijn in eiceldonor worden of iemand kennen die dit zou kunnen en willen doen :)

Lieve groet,
    Koosje

12. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja muisje dat mag je zeker, en daarom schreef ik ook dat het niet persoonlijk bedoeld was, ik wilde je niet aanvallen of zo hoor. ik heb er ook even over nagedacht of ik mijn reactie wel kon plaatsen, maar zoals je zelf al schreef dit is een open forum, en ieder mag daar zijn eigen mening geven, ik voelde mezelf mss teveel aangevallen door jou reactie. het was niet mijn bedoeling om aanvallend over te komen ;)

13. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Ha Koosje,

Weet niet of je me nog kent maar heb je al eerder een tijdje gevolgd. Vroeg me laatst nog af hoe het met je zou gaan..
    Wat een verschrikkelijk nieuws.
    Ik hoop dat jullie heel snel iemand vinden die deze wens voor jullie kan doen uitkomen!!

Dikke knuffel

Daan

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey Daan,

Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies welke Daan jij bent, maar wat superlief dat je reageert.
    Wij hopen ook heel erg dat het gaat lukken!!

Hoe staat het er met jou voor?? Zo te zien zijn jullie ook al weer een hele tijd bezig :(

Liefs,
    Koosje

15. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    He Koosje,

Het is ook al een hele tijd geleden, we hebben toen ook nog even gemaild met elkaar (IUI vergoedingen en IZZ).
    Tja wij zijn nu 2,5 jaar bezig. We hebben na clomid te hebben geprobeerd 3 IUI's gehad en de artsen geven aan dat dit nu nog weinig zin heeft, het wordt dus IVF of ICSI.
    Eerst even weer rust krijgen en dan dus door..

Maar goed, weer on topic, nogmaals veel sterkte.

Daan

16. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey Daan,

Wens jullie heeeeeel veel geluk toe met IVF of ICSI. Hoewel het emotioneel heel zwaar is op IVF over te gaan, de kansen zijn wel echt goed en de praktijk vond ik erg meevallen.

Succes!

Koosje

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Lieve meiden,

Ingiemoppie en Sikki....help, mijn onderwerp dreigt naar de achtergrond te verdwijnen...zullen we het nog eventjes naar voren halen? ;);)

Lieve groet,
    Koosje

18. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai koosje,
    Ken je ook nog uit eerdere tijden, wat balen dat dit jullie laatste optie is...Ik hoop echt dat jullie iemand vinden. Zou het met alle liefde doen, maar helaas hier ook traject verhaal (maar wel zwanger...)
    Jeetje wat hoop ik dat jullie iemand vinden...

Dikke X en sterkte

19. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ha Zoe,

Tja, had ook noooooit gedacht dat het tot dit zou komen..dat overkomt toch alleen anderen? tot het je overkomt....:(

Maar we houden moed!

Jij veel succes met je zwangerschap, super dat het gelukt is!

Lieve groet,
    Koosje

20. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Koosje,

Ik hoop dat jullie eiceldonor zich snel meldt! Wat ik me afvroeg, is het met eiceldonoren eigenlijk hetzelfde als met zaaddonoren? Ik bedoel qua anonimiteit enzo?

Heel veel succes met het zoeken naar een engel! :)

Liefs,
    Loutjelou

Deel Deze Pagina