Lieve eiceldonor gezocht!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

mamabeer: beterschap.. maar goed uitzieken hoor..

waaah nog en dagje... :)
    vind t echt spannend.. hopelijk is dit voorlopig... maandje of 9 :) de laatste punctie...

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Gaby,

Heeeeeeel veel succes morgen, we wachten in spanning op bericht morgen over de eitjes...kijk er amar goed naar want de volgende 9 maanden krijg je het niet meer te zien of mee te maken ;)

Lieve groet,
    Koosje

3. gaby1986

koosje ja k hoop ut..

ben blij als t morgenmiddag is.. dan is t lekker weer achter de rug...

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    volgens mij hbe ik de mexicaanse griep te pakken:( ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg ziek:(

weet iemand of je als je heel erg ziek bent je kind van school mag houden een dagje? ik ben echt zo ziek dat ik zelfs 2 stappen lopen me al te veel zijn. Ik zie er zo tegenop om morgen Lex naar school te lopen en ik heb niemand in de buurt die dat kan doen:(

5. gaby1986

mamabeer: als je t even uit legt.. snappen ze t vast wel..
    doe maar lekker rustig aan hoor..

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mamabeer, dat mag best want Lex is niet volledig leerplichtig.
    Hij mag naar school gaan wanneer jij wilt hij gaat.
    En hij zit maar in groep 0 nog niet echt de belangerijkste klas ofzo dus. Hij leert alleen al mee te doen met de kids van groep 1.

Beterschap !!

7. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Lieve Koosje, lieve mamabeer,

wilde even zeggen dat ik het gewoon hartverwarmend vindt zoals jullie saampjes op weg naar Leuven.

Het straalt gewoon uit al jullie berichtjes. En ik ben zo blij om te horen dat jullie in Leuven wel terecht kunnen. Van harte beterschap mamabeer. Het klinkt als een hevige griep. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Ook de anderen die zich als ECD aanmelden, super! Mijn man en ik zijn na het gesprek in Geertgen even wat in mineur stemming geweest. Meer omdat het gesprek wat bot en stroef liep, maar we hebben wel info gekregen.

Nu zitten wij te denken om de laatste 2 IVF pogingen die wij hebben met ECD in NL te doen.

Wij willen ons dus dolgraag aanmelden op jullie lijstje (als dat mag) voor een lieve ECD. Ik hoop dat er ook iemand is, die ons heel erg wil helpen.

Koosje, hoe heb jij dat op die andere sites verder aangepakt? Had je daar ook al een keer reacties gekregen?

Ik heb nog niet voor iedereen bijgelezen, maar ben vanaf nu geabonneerd op dit topic.

Heel veel liefs aan allen,
    Ingrida

8. gaby1986

hey,

kom nog ff zeggenn dat k echt heel zenuwachtig ben... kon ook niet meer slapen dus ben maar vast op gestaan.. jeetje wat ben ik blij als t vanmiddag is zeg..
    nou kom strakjes wel vertellen hoe t was...

x

9. Ingiemoppie

Heel veel succes Gaby....

10. gaby1986

zijn net pas thuis..
    punctie is me erg tegengevallen.. heb erg veel pijn gehad..
    wel 5 eicellen...
    toen ik op de rustkamer lag.. kwamen ze vertellen dat ze geen zaad gevonden hadden.. :(
    mijn vriend moest nog een potje inleveren.. en als ze daar ook geen zaad zouden vinden zou hij een spoed tese behandeling krijgen.. maar gelukkig genoeg zaad in potje 2..

ik heb wel erg last van mijn buik.. maar ben blij dat t erop zit..

11. Ingiemoppie

owje.... geen zaad bij de eerste keer? Dat was wel even schrikken zeg. Gelukkig dat er bij de 2e keer wel wat was.

Gaan ze nu de eicellen via ICSI bevruchten? 5 eicellen wow!!! geen slechte 'oogst' zeg. Gefeliciteerd.

ben heel benieuwd hoeveel er bevrucht worden en goed delen.

Maar het ergste zit er voorlopig op. Beterschap voor je buik, hopelijk laat de pijn snel na.

Wanneer mag je bellen voor de uitslag?

12. gaby1986

inge: ja wij doen icsi..
    ik kan geloof ik vanavond op de digipoli zien hoeveel eicellen ze hebben kunnen injecteren..
    en vrijdag kan k zien hoeveel er een embryo zijn geworden.. en dan zaterdag de terug plaatsing..

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ow gaby wat erg dat je zoveel pijn gehad hebt. Er staat me dus nog wat te wachten:( ICSI weet niet precies wat het inhoud? is het zoiets als ivf?
    Veel sterkte en succes gewenst! *knuffel*

14. gaby1986

mamabeer: die pijn is bij iedere punctie en iedere behandeling anders.. de vorige punctie is me heel erg meegevallen.. en had k bijna geen pijn..
    ivf en icsi is hetzelfde als behandeling.. het enige verschil is dat bij ivf zaadcel bij eicel word gebracht en t zaadje moet zelf zwemmen.. en bij icsi word de zaadcel in t eicel gespoten..

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    weer wat geleerd:D

16. Bri

Bri Niet meer actief

gaby, mijn duimen draaien voor een geslaagde bevruchting en terugplaatsing!!! dan is die pijn voor een heel goed doel geweest.

mamabeer, beterschap. vind je het niet nog veel zwaarder om je jochie thuis te houden? als je 'm naar school zou kunnen krijgen, kun je tenminste nog lekker slapen als jij dat wilt.

Ik weet nog niet of ik het écht zou doen voor iemand die ik niet ken hoor, maar ben toch benieuwd naar de eisen die aan een ECD worden gesteld. Ik bedoel: ik ben best gezond, maar heb wel heel slechte ogen (-8 ), lichte vorm van astma en diverse allergieën. Deze aandoeningen hebben allemaal iets erfelijks in zich. Daarnaast ben ik natuurlijk toch al een stukkie op leeftijd, ben nu 38. Als plusje heb ik een behoorlijk hoog IQ, dus ik heb ook echt wel iets positiefs in te brengen ;).

Maar wat ik mij afvroeg is of die erfelijke aandoeningen reden zouden kunnen zijn om mijn eitjes niet te willen gebruiken. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

17. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allerliefste meisjes,

Ik wil ook graag even laten weten dat ik aan het meelezen ben.

Wat zijn jullie een geweldige setje bij elkaar.

Als ik helemaal ben bijgelezen dan zal ik ook mijn verhaaltje schrijven aangezien ik ook een rot tijd heb gehad in de medische molen.

Ik word 43 in januari en helaas nog geen succes gehad met iui en ivf.

Mamabeer zorg goed voor jezelf en laat je ook even goed verwennen zeker aangezien deze griep gemeen is.

Hartelijke groet,
    Mineut

18. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Lieve mamabeer,
    Gatver...griep, wat voor griep dan ook, is echt klote....hoop dat je jezelf rust gunt en je snel weer wat beter voelt...wou dat ik iets voor je kon doen!? Jij gaat zo veel voor mij doen en nu kan ik voor mijn gevoel zo weinig voor jou doen...denk wel aan je en zend je heel veel kracht in gedachten, voel je t? ;);) Enne die punctie-pijn...bij mij was het ook beide keren anders met de pijn, kun je echt niets van zeggen! Gaby had natuurlijk mij niet tijdens de punctie om haar te verzorgen en te ondersteunen, DAT heb jij straks dan weer wel, dat verzacht natuurlijk alles! :D Voor nu sterkte!

@Gaby,
    Oooowww...wat spannend en wat zullen jullie geschrokken zijn na het eerste potje, gelukkig is het goed gekomen!! Ik duim, duim, duim, duim voor 3 hele mooie embryootjes vrijdag en datz e maar lekker blijven plakken vanaf het weekend :)

@Ingemoppie
    Welkom in ons rijtje....we gaan goed zoeken en hopen op een snelle match voor jou!! De lieve mamaberen en Ikdussen zijn er echt nog meer :)
    Ik heb ook een advertentie geplaatst op freya en viva.nl. Mamabeer was de eerste die reageerde en meteen dus raak en een goede match!
    Op de viva-site reageren wel heel veel meiden maar ook niet altijd erg sympathiek, moet je je wel op voorbereiden...maar ja, je hebt maar 1 iemand nodig natuurlijk!
    Succes!!

Nu ga ik slapen, trusten!!

Liefs,
    Koosje

19. Ingiemoppie

Bri, wat leuk dat jij meer info wilt over waaraan een ECD allemaal moet voldoen.

Ik geloof dat leeftijd her en der niet echt een rol speelt (men wil graag jongere vrouwen, maar bij Geertgen maakt de leeftijd van de donor niet zoveel uit, als de rest maar gezond is).

De erfelijkheidsdingen worden wel aangekaart, alleen weet ik niet waar ze wel en niet op afkeuren. Op de sterkte van je ogen zeker niet. Het gaat meer om erfelijke ziektes geloof ik.

Naast de website van Freya (www.freya.nl) heb ik hier ook een interessante link voor je. Waar veel informatie staat geschreven.
    FAQ eiceldonatie

Voor mij zouden die erfelijke aandoeningen zoals jij ze beschrijft (allergiën, astma) geen bezwaar zijn, omdat ik zelf ook wat allergiën heb en vroeger (voor mijn laseroperatie) ook -8 had.... (hihi, over een match gesproken). Ik weet alleen niet hoe de gyn's hier tegenover staan.

Hallo Mineut, ik ben dan heel benieuwd naar jouw verhaal. Maar dat lees ik wel als jij helemaal bent bijgelezen.

20. Ingiemoppie

Koosje, thanks voor de info. Ik ga ook een link plaatsen op Freya inderdaad.

Deel Deze Pagina