Lieve eiceldonor gezocht!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mineut, je hebt pb

2. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Koosje en Ingrid,

Bedankt voor jullie reactie.

Het is best spannend én moeilijk om een donor te vinden.
    Maar niet onmogelijk.

We hebben al een oproep geplaatst bij Freya, daar ben ik ook lid van:)

Nu maar afwachten en verder zoeken.
    Indien we geen donor vinden gaan we sowieso naar Geertgen.
    Toch blijven we proberen en hopen op een wondertje.....

Ik lees gezellig met jullie mee hier.

Vrijdag gaan we nog heerlijk een weekend weg.
    Even na alle mislukte pogingen én voordat er nieuwe starten......na de feestdagen.

Groetjes,

Yvette.

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dit is weer een oproep voor iedereen die een eiceloverschot heeft!

Wie wil er meiden helpen die een tekort hebben aan eicellen door:
    1) verwijdering eierstokken
    2) leeftijd
    3) lage eicelreserve (en nog vrij jong zijn)
    4) eicellen verloren door de gevolgen van chemokuren o.i.d.

Waar moet de donatrice aan voldoen?
    1) geen kinderwens meer hebben
    2) in ieder geval onder de 40, al geven sommige ziekenhuizen de voorkeur an iets jongere dames
    3) is gewoon een lieverd, die dit voor anderen over heeft
    4) een partner die uiteraard toestemt.

Je kunt heel veel dames blij maken!!!

Matches:
    Koosje en Mamabeer
    Dee68 en Ikdus
    Elizabeth en ... (donornaam hier onbekend)

Zoekend:
    Jufzwelgje
    Yvette68
    ...
    ...
    En er zijn veel dames die nog IVF aan het proberen zijn, maar al wel aan het rondkijken zijn naar een eventuele ECD.

--------
    Hee meiden, ik heb weer even de boel vernieuwd.
    En ik heb nog geen topic gestert, dus ik doe het nog even hier...

Gr. Marjah

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    zo wat een heftig verhaal.
    heb niet alles gelezen maar hoop dat je snel een eiceldonor vind.

5. jufzwelgje

2 dec 2009
    34
    0
    0
    juffie
    tussen utrecht en arnhem
    Wij staan evt. open voor ruildonatie....

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ff opletten ladies....we stonden op de tweede pagina :$:$:$

...en natuurlijk post ik elke dag even om te zien hoeveel dagen we ook al weer hebben tot onze eerste gesprek in Leuven..en nu weet ik het weer ;)

@hoest mamabeer? Keert het tij al een beetje?
    @Ikdus, hoe ga je het je mama vertellen? en waarom vind je dat zo spannend eigenlijk?
    @Dees, hoest met afvallen? alweer kilootje foetsie?

Hier veel drukte voor de kerst, laatste dagen werken en dus nog veel ff snel doen!
    Tot later,

Koosje

7. 40plusmama

Ooh jee, waren we gezakt.

Volgens mij is er even nog niks meer af gegaan vanaf dinsdag maar dat geeft niet, ik ging ook wel erg hard. Nu pas 7 januari weer wegen, ze zijn dicht.

Oeh Koosje en mamabeer, nog maar 5 daagjes!

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hallo Ingemoppie,

dus als ik het goed begrijp is er in principe geen probleem bij geertgen als je met een willekeurige spermadonor op de proppen komt? Ik vroeg het net mijn vriend en hij zou het voor jou zo doen, maar alleen al dat de organisatie dit durft te vragen zou ons misschien tegenhouden. Hmmm wel weer wat om over na te denken.

Liefs, Marjah

9. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Marjah,

Dat is een mooi initiatief, wat goed van je vriend!!

Waarom zou het jullie tegenhouden als Geertgen wederkerigheid met een spermadonor vraagt? Het gaat dan echt om het zaad waarmee zij weer anderen kunnen helpen..misschien komt het wat dwingend over vanuit hen (door de botte reactie van de arts daar, lijkt mij meer een probleem van de arts dan van de organisatie of het wederkerigheidsprincipe) maar het voorkomt wel lange wachttijden zoals bij andere ziekenhuizen waar ze een lijst hebben met eiceldonoren (soms wel 2 jaar wachtijd). Ik vind het wel mooi dat ze dit principe hebben hetgeen ieg maakt dat ze vrouwen die eitjes nodig hebben op redelijk korte termijn kunnen helpen en zij ook weer mensen terughelpen.

Grtz,
    Koosje

10. jufzwelgje

2 dec 2009
    34
    0
    0
    juffie
    tussen utrecht en arnhem
    Wij hebben daar ook geen probleem mee, maar snappen dat het wel uitmaakt hoe er met je gecommuniceerd wordt....

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Koosje!!!!! nog 2 dagen :D

Ik denk wel dat we echt op tijd moeten vertrekkken nu met die sneeuw enzo. Je mannetje rijd toch wel rustig he?

Vandaag met Lex naar k3:D

12. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @mamabeer

ja, moeten zeker op tijd weg met dit weer....t is 125 km vanaf jou naar Leuven..dat moeten we redden in anderhalf uur, ws zijn wij er al wel wat vroeger omdat mijn mannetje 3 uur neemt van ons naar jou, met het weer gaan we misschien nog wel wat eerder weg...volgens mij moeten we het op tijd kunnen halen. Enne...wees gerust: mijn mannetje is erg verantwoordelijk, soms zelfs te voorzichtig naar mijn smaak haha.

Over twee dagen zien we elkaar weer en weten we meer, kijk er naar uit!!

Fijne zondag!
    Liefs,
    Koosje

PS hoe was K3????

13. 40plusmama

Oeh meiden, het gaat nu opschieten he, spannend!

14. Elisabeth K

15 nov 2009
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Yvette
    Veel succes met jullie oproep op de site van Freya. Wij zijn een tijdje geleden via zo`n oproep in contact gekomen met een lieve donor. Dus het kan echt, wil ik maar zeggen !!!

@ Koosje en mamabeer
    Tjee, het is bijna zover. Spannend hoor. Ik hoop dat het weer wel wat beter gaat worden anders is het nog best een zware rit. Ik hoor net op de radio dat de wegen in Belgie ook moeilijk begaanbaar zijn.

Wij hebben in januari 2010 een eerste "live" afspraak met onze donor nadat we al heel veel gemaild hebben de afgelopen dagen. Wat een goed begin van het nieuwe jaar he!
    Ik vind het echt ontzettend spannend. Het is natuurlijk best een bijzondere situatie om iemand op deze manier te leren kennen. Hoe is dat toen bij jullie gegaan?

15. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Hey meiden.

Ik lees al vanaf het begin mee, gewoon uit nieuwsgierigheid.
    Ik wou koosje en mamabeer alvast heel veel succes wensen voor dinsdag!
    En ik heb heel veel respect voor de donoren! helemaal super dat jullie anderen zo'n mooi geschenk willen geven!

ik lees voorlopig nog wel een poosje mee.

liefs...

16. 40plusmama

Ikdus, lieffie, heb je het thuis al verteld? En zo ja, hoe is het gegaan?

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland

is waar.... ik zal het nog eens met mijn vried over hebben. ingemoppie: pb me even?

kus, M

18. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Ik vind het echt super mooi om te lezen! Ik wens jullie dan ook heel erg veel succes!

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @koosje Het was een hele reis! normaal rij je er 2 uur op maar wij hebben er door het weer 5 uur over gedaan. Maar het was het wel waard! Me vader vond van niet. Die vond het te ver. Maar het was echt heel leuk en Lex heeft z'n ogen uitgekeken! Toen we een handje gingen geven...begon ie spontaan te huilen...hij wilde NIET meer naar huis:( Wilde handjes blijven geven. Ik zal morgen ff een foto plaatsen.

Maar ik zou wel op tijd vertrekken want wij hebben er echt lang over gedaan en het was ook nog eens gevaarlijk op de weg! Ik dacht echt dat we niet meer thuis zouden komen. Dus op tijd vertrekken:D

20. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Marjah, ik lees het nu pas. Wat een onwijs lief gebaar van je vriend.
    Ik snap hem wel hoor. Koosje heeft wel gelijk wat ze schrijft, er is een groot tekort aan donoren aan beide kanten. Men zegt dat het ermee te maken heeft dat alle donoren geregistreerd worden en dat schrikt een heleboel toch wel af.

Maar de manier waarop men dat even aan ons kenbaar maakt heeft ons ook even afgeschrokken. We willen even deze maand afwachten en overstappen naar een andere verzekering (vorm van verzekering, wel bij dezelfde). Ik heb je trouwens vandaag ook een pb gestuurd. xxx Ing

@mamabeer en Koosje: wow nog 2 daagjes geweldig! ben zooooo benieuwd. Hoe is het met jou nu mamabeer? Gaat het thuis weer een beetje? En Koosje, gespannen??? ik hoop dat het een mooi kerst en Oud&Nieuw gaat worden.

@Elisabeth, wow..... jullie ook al een afspraak in januari!! geweldig!

Deel Deze Pagina