Lieve eiceldonor gezocht!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    :),

ik zal het doorgeven aan ze!

Vandaag onze trouwring uitgezocht. Oei het wordt wel heel erg echt, hoor. Jurk is er bíjna (zaterdag), ring is uitgezocht, locaties etc is compleet. Nu nog ondertrouw regelen, auto, kaarten, bloemen, dankbetuigingen, ceremoniemeester....... okee, ik ben er nog lang niet ;).

Kus

2. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Marjah,

Wat leuk om te lezen......
    Ik denk dat ik iets heb gemist....:) Trouwen...wat leuk.

Ik ben ook net getrouwd, 10 september j.l.
    Wanneer gaan jullie trouwen?

Liefs,

Yvette

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh sorry... ja we gaan trouwen (zie ook de banner ;))
    12 mei 2010 is de dag!!

Het was een spontane actie van vorige maand. We waren uit eten, we hadden het over trouwen en uit ons gegrijns op te maken hadden we er allebei wel zin in. Dus geen romantisch aanzoek, maar samenzwereig gegrijns. Ook goed, van mij hoeven al die toeters en bellen toch niet. Maar als je gaat trouwen, dan moet je het goed doen. Dus wel een big (alcoholvrije?) party.

Kus, M

4. Yvette68

Marjah,

Ohh, dan ga ik jullie (alsnog) feliciteren met het voorgenomen huwelijk.

Als ik nu verder had gekeken dan mijn neus lang is, had ik het in de banner kunnen zien staan:$

Nee, toeters en bellen, ook niet aan ons besteed.
    Leuk hoor....

Nu hoop ik voor jou op een alcohol-vrije party:D

Liefs,

Yvette

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

trouwen?... :D hier over 29 nachtjes slapen :D

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dit is de eerste keer dat ik dit topic zie staan, maar hoe wordt je eiceldonor?

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee Gaby, wat leuk!

Jij ook gefeliciteerd :). Gaan alle voorbereidingen een beetje naar wens? Okee, behalve dat het verplicht een alcoholvrije party voor jou zou worden...

Hoi Sjorsje. welkom! Tja, hoe wordt je ECD? dat is waarschijnlijk een vraag voor mamabeer en ikdus. In Nederland is de regelgeving zo dat het eigenlijk niet mogelijk is om anoniem te doneren. De donatrice en acceptrice zijn hoogst waarschijnlijk bekenden van elkaar (desnoods via/dankzij dit forum). Dus eerst zullen de donatrice en acceptrice elkaar moeten "ontmoeten" en dat moet klikken. Je doet het niet zomaar en er zitten heel wat haken en ogen aan. Zo mag je niet ouder zijn dan 38/40 en je gezin moet (in principe) al helemaal compleet zijn (je hebt al kinderen of je wilt ze absoluut niet).

Ik hoop dat je weer wat wijzer bent geworden.

Liefs, Marjah

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    gewoon dat word je als je het wilt haha
    gewoon iemand aanspreken die jij graag wilt helpen. Ik heb gewoon op internet gezocht naar een goed verhaal...en na een tijd zoeken heb ik koosje gevonden. Haar verhaal sprak me aan. Ik had ook wel meer mensen gezien die ik wilde helpen maar ik wilde toch een bepaald persoon helpen die zowiezo minstens een tijd bezig was. Toen heb ik dr een mail gestuurd en van daar uit maak je dan samen afspraken om naar het ziekenhuis te gaan. Maar dan ben je nog niet 100% donor...eerst komt nog..zeg maar een soort van medische keuring haha en als die goed is gaat alles voor echt van start. Owja en als je nog kinderen wilt doen ze vaak moeilijk omdat je ook onvruchtbaar kan worden. Je kinderwens moet echt weg zijn. Bij sommige mag je zelfs niet ouder als 33 zijn en bij andere is de grens 38. Dan heb je nog medische dingen zoals b.v erfelijke ziektes in de familie..bij sommige dingen mag je dan ook niet doneren

@marjah ben je niet bang dat je jurk dadelijk niet meer past als je zwanger bent ?

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha, ja... ik heb het al wel aangegeven bij de bruidszaak dat ik met IVF bezig ben. Nou heb ik een jurk waarin nog wel iets weggemoffeld kan worden. Ook als het er twee zijn.
    Het is namelijk een rok en een top (oei als ik het zo zeg klinkt het heel suf). In principe valt het lijfje heel strak, maar ik denk dat daar wel iets op gevonden wordt. Gewoon de rok iets hoger laten beginnen en het lijfje iets laten uitlopen.

De jurk is trouwens wel enorm mooi, een echte blikvanger. Maar dan zonder het hele theatrale. Ik ben er aleen nog niet uit wat de kleur nu precies is, hierover bestaat tussen mij en mijn vriendinnen nog enige discussie. In ieder geval is het wel een kleur die vriendlief niet verwacht (hij hoopt op een kleurtje). Maar zoals je vaker hoort; je hebt een jurk in je hoofd en je gaat met een totaal andere de winkel uit. Mijn wensenlijst: 1) geen halter (mislukt), 2) niet strapless (gelukt),3 geen bloemen (mislukt, het zijn rozetten geworden), 4) geen strikjes (gelukt, al heeft ie wel rouche-jes), 5) rustig (mislukt).

Zaterdag ga ik met moeder en schoonmoeder op pad. Hebben ze in ieder geval ook het idee dat ze nog enige inbreng hebben ;).

Gr. Marjah

10. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden,

ik wil jullie allen alvast een prettige jaarwisseling toewensen, en een geweldig 2010, en dat er maar veel ecd beebjes geboren mogen worden in 2010.

liefs lisa.

11. gaby1986

marjah.. hier is alles al klaar.. 5 jan.. proefmakeup.. 6 jan.. komt er iemand van de gemeente om de laatste dingetjes door te spreken.. 10 jan proefkapsel.. 16 januari bruidsjurk ophalen.. en 29 januari trouwen.. :D
    voor de rest hebben we alles geregeld :D

k zal hier dan wel ff een foto'tje neer zetten van mij jurk..

12. Yvette68

Hey Gaby,

Voor jou / jullie worden het ook spannende weken.

Wouw, ook trouwen:)

Leuk hoor.
    Je bent al best ver met alle voorbereidingen.

Succes met de "rest" voorbereiden.
    Het is heel wat werk he?
    Maar alles loopt dan gaat het wel:)

Ben benieuwd naar de jurk........

Liefs,

Yvette

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Spannend hoor, al dat trouw gedoe. Kapsel, make up, jurk.. net een echte princes ;). Fijn te horen dat alles op rolletjes verloopt.
    En ja ook ik ben heel benieuwd naar de jurk ;).

Kus, M

14. gaby1986

ja alles is gewoon al klaar hier.. heb er echt zin in.. de jurk moeten jullie nog ff op wachten hoor tot ik getrouwd ben :)

ik had de hele bruiloft zo geregeld.. t enige waar je echt op moet letten is de kleine dingetjes.. zoals een pen voor t gastenboek.. en zoals bij ons is t waarschijnlijk slecht weer dus heb een bruidsparaplu...enz.

15. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo allemaal.
    Ben al een tijd met jullie aan het meelezen en vooral meeleven.
    Wat mij opvalt bij dit onderwerp is jullie ongelofelijke optimisme. Ondanks de vele tegenslagen blijven jullie elkaar steunen en opbeuren. Erg bijzonder om te lezen.
    Dit wilde ik jullie even vertellen.
    Wens jullie het allerbeste en heel veel geluk in 2010.
    Dat al jullie dromen uit mogen komen.
    XXX

16. gaby1986

zo de eiersalade is al gemaakt. zo nog ff boodschappen doen als m'n (bijna) mannetje klaar is met douchen..

hoe gaan jullie nieuwjaar vieren.. hier komen mijn schoonouder en mijn ouders naar ons toe met de honden.. haha ben benieuwd hoe dat gaat...

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

Hier gaat het even anders... er komt 20 man (had ik bedacht), maar waarschijnlijk worden het er nog meer. Gelukkig is al het sjouwwerk gedaan, glaswerk staat weer te glimmen (na een half jaar stofvangen spoel ik ze altijd maar weer even af), de eerste hamrolletjes met augurk (ik heb toch zooooooooo'n zin in augurk ;)) zijn af en de bovenverdieping is opgeruimd (we krijgen een enorme lading ukkies te logeren), nu de huiskomer nog in de partystand en nog wat hapjes in elkaar knutselen (ik ben dit jaar van de simpel: worst, kaas, en monchou met cervelaat. De toastjes smeren ze maar zelf en de picolini's kunnen vanavond zo de oven in, bitterballen in de pan... wie doet je wat?!). Gelukkig heb ik een lading overbezorgde vriendinnen die me maar al te graag willen komn helpen, dus dat zal wel goed komen vanavond. Als de laatsten maar even een beetje helpen met puin ruimen wordt ik erg blij (hopelijk wordt het niet weer half acht zoals vorig jaar...) Dan is het morgen even de swiffer en dweil door de kamer halen, lappie over het toilet en we zijn zo goed als klaar voor het nieuwe jaar.

Het jaar van geloof (in mijn eigen lijf), hoop (op een beebje!!!) en liefde (trouwen!).

Oh ja, we gaan zeker knallend het nieuwe jaar in, aangezien we vanavond iedereen gaan inlichten over ons voorgenomen huwelijk!

Aan iedereen een enorm geweldig, spetterend en vooral vruchtbaar jaar toegewenst!!!!!

Alvast de nieuwjaars smakkerds van mij : smak-smak-smak

Marjah

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Lieve Sjaam,

als je eenmaal in de mmm zit, dan gaat het (bijna) vanzelf... Het sleurt je mee als een wilde rivier, er is geen stoppen aan. Gewoon je hoofd boven water houden en vooral vooruit blijven kijken om te zien waar je je aan vast kunt blijven houden. De enige manier om te stoppen is als je beseft dat de rivier heel breed is geworden. Het water stroomt minder snel en na lang peddelen bereik je (hopelijk) weer de kant.

Jemig, ik wordt nog poetisch op de laatste dag van het jaar....

Ook voor jouw alvast een dikke nieuwsjaarssmakkerd!

19. Yvette68

Marjah,

Ik vind dat je het heel mooi hebt gezegd....compliment!:)

Sjaam, erg bedankt voor jouw berichtje.
    Heel lief van je dat je mee leeft.

Vanavond gaan we naar mijn ouders.
    Wij hebben net een grote huzarenslade gemaakt.
    Mijn ouders maken nu saté en mijn broer heeft net daar een grote vis-schotel gebracht....mmmm.

Einde vd middag komt de oudste dochter van mjin man met haar vriend nog even langs.
    Hebben we ook lekkere hapjes en drankjes.

Nu eerst even rustig aan.....net al een paar lekkere drankjes op.
    Eerst even relaxen bij de tv en dan verder feesten:)
    Heb mijn doosje Rennie's al bij de hand ( ppfff)

Heerlijke avond gewenst en een knallend uiteinde!!!
    Hopen dat onze gezamelijke wens in 2010 in vervulling mag gaan???:)

We gaan ervoor!!

Liefs,

Yvette

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

en... hebben jullie nog spannende oud-op-nieuw verhalen?

Kus, Marjah

Deel Deze Pagina