koosje en mamabeer: de tijd gaat altijd langzaam als je ergens op wacht.. maar hopelijk word t lange wachten beloond
Hallo aan alle lieve dames hier, De beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik hoop dat het voor ons allemaal een heel mooi jaar zal worden en dat we nog veel goed nieuws hier met elkaar zullen delen !!! @Koosje & mamabeer: dat wachten is echt zo moeilijk.... herken het helemaal. Maar straks is het echt zover. En gaan jullie het nieuwe jaar vast heel goed beginnen. @ Jufzwelgje: wat een geweldig nieuws dat je waarschijnlijk een donor hebt gevonden !!!
Koosje de oppas is trouwens al geregeld. Hopelijk sneeuwt het op dat moment niet als we gaan anders word het heel gevaarlijk op de weg maar dan moeten we flink op tijd vertrekken
Hi meisjes, Koosje / Mamabeer hoe werkt dat inderdaad, voor zover ik begreep moet de donor en de ontvanger allebei weer aan de pil en dan gaan ze de cyclussen gelijk laten lopen toch? Ben benieuwd! Liefs, Mineut
maarja dan vraag ik me weer af om het verstandig is om nu al ermee te beginnen voordat we nog 2 maanden moeten wachten want ik slik al zeker 6 maanden geen pil meer(?eigenlijk al langer maar toen was ik zwanger)
Ik houd jullie verhaal nu extra in de gaten Koosje en Mamabeer... misschien dat ik straks een zelfde verhaal heb.... Liefs jufzwelgje
ja ik hoop dat het dit keer wel door gaat en dat Koosje snel zwanger is want aan negatieve reacties heb ik langzaam een hekel!
@mambeer Ja, ik heb ook gedacht aan alvast beiden met de pil starten maar ik durf dat eigenlijk niet goed zonder dat we de arts hebben gesproken (een vorige arts in Voorburg zei altijd dat een pil ' de boel' volledig stil legt..). Op een ander forum zei een vrouw die ook met een donor wilde starten (en nu zwanger is van een tweeling..mmm) dat ze iedereen aanraadt alvast wel met de pil te beginnen omdat dat weer een maand scheelt. Zal ik er vandaag toch maar eens over bellen? Ik heb het tot nu toe een beetje verdrongen vanuit het idee dat we dingen niet moeten overhaasten maar nu er al veel vertraging zit door de ziekenhuizen is het toch ook goed dit wel alvast te starten misschien... Ik bel erover vandaag en laat het weten...ok? Liefs, Koosje
@mamabeer Heb net naar Leuven gebeld en de arts daar, na navraag, zegt dat we best alvast aan de pil kunnen gaan. Ik ga meteen even naar de huisarts bellen en start zo snel mogelijk. Ik zit nu op CD 6, dan kan de rest van deze maand de pil alvast gewoon z'n werk doen. Jij kunt dus ook naar de huisarts mamabeer...en je weet het he? Als je kosten maakt voor de pil oid, die zijn voor ons he? Maar volgens mij gaat dat gewoon op de verzekering toch? Dit voelt al wel als een startje...goed dat je het mailde lieve Beer!! Koos xx
Ja we kunnen starten die van mij valt niet onder de verzekering ik heb geen gewone pil zeg maar ik heb een anticonceptie pleister en die word niet vergoed.Maar dat is geen ramp. Alleen hoop ik dat het werkt want de vorige pil varianten werkte niet van daar dat ik ook geen pil slik want met pil wordt ik ook zwanger haha ze weten niet precies hoe het komt maar denken omdat ik bijna overal allergisch voor ben dat ik misschien daar ook wel allergisch voor ben.mss zit er ook wel een stofje in wat een allergie opwekt ofzo
Jemig meiden, kom ik even niet en is er meteen een hoop aan de hand. Pillen slikken al om de cyslussen gelijk te krijgen. Het gaat echt beginnen nu he...... Ik vind het zoooooo spannend voor jullie! En meiden, kijk naar mij, HET KAN!
Dames, Heb vanmorgen gebeld........en een eerste afspraak gemaakt bij Geertgen! Deze is op vrijdag 29 januari a.s. Ben erg benieuwd, reuze spannend Liefs, Yvette
Even ego-berichtje.. @Dees of anderen We hebben dus nu gehoord datw e vast beiden met de pil kunnen starten maar ik zit op CD 6...zou jij dan nu meteen gaan slikken of wachten tot de start van de volgende cyclus?? De assistente van de huisarts (die natuurlijk de ballen weet van ECD) zei dat zij zou starten op de eerste dag van de volgende cyclus, anders zou de cyclus in de war kunnen raken of tussentijdse bloedingen...wat denken jullie? Ik heb al tig keer gebeld naar Leuven en de arts zelf deed zo gestressed aan de telefoon vanochten dat ik niet goed nog een keer durf te bellen hierover...misschien stom maar k wil eigenlijk niet nog een keer bellen . Koosje
volgens mij moeten onze cyclussen gelijk lopen..niet? ik dacht zoiets te hebben gelezen. Het gaat eindelijk beginnen! maar koos wat ik nu niet snapte uit de mail... Als we naar de psycholoog gaan...kwamen jullie me dan halen? ja dat is ook weer zoiets grrrr dat ik geen auto kan rijden.naar maastricht kon ik nog eventueel met bus of trein gaan maar dit is toch een eind ver weg!
Jeetje, hoe dat zat met de cyclussen gelijk trekken weet ik niet meer. Ik heb boven in mijn album het schema maar Luuk slaapt dus dan durf ik niet te gaan kijken
Dees wil je er morgen even naar kijken. Morgen ga ik de "pil" ophalen en dan kijken wanneer we kunnen beginnen ermee. mss kun je ook even kijken wanneer je eerste afspraak was en wanneer je erachter kwam dat je zwanger was dan weten wij ongeveer hoe lang het gaat duren. Trouwens ik heb ingiemoppie niet meer gezien al een paar dagen niet meer? waar is ze ?
Ik zal straks thuis kijken mamabeer. Ik weet niet hoe exact ik alles op heb geschreven. Volgens mij gingen we in februari voor een intake, begonnen we in maart met hormonen om de boel gelijk te krijgen en ik mei was er een terugplaatsing. Ik heb zelf 10 dagen na de tp getest en was knalpositief. Op dag 17 na de tp (zat helaas een weekend tussen) moest ik bloed laten prikken op hCG. Maar ik kijk het vanavond na. Ik moest in ieder geval Lucrin spuiten om bij mij de hele boel stil te leggen. Ik hoop dat ik jullie op weg kan helpen.
Haha, handig als je bij het ziekenfonds werkt. We hebben in ieder geval op 5-4-2007 de volgende medicijnen gehaald. Daar zaten de medicijnen voor de donor ook bij: Pregnyl: donor Gonal F: donor Progynova: ik Lucrin: ik Progestan: ik Op 23 mei was de punctie bij de donor, 25 mei kreeg ik er 2 teruggeplaatst. Zoals ik het zie in het systeem heeft alleen de donor de pil gehad en ik niet. Lucrin en Progynova samen legden bij mij de cyclus stil.
@Dees bedankt! @Mamabeer 3 maanden tussen eerste gesprek en terugplaatsing, dat zou dus betekenen in april voor ons terugplaatsing...maar ben ieg blij dat we 19-1 nu gaan en we een tweede afspraak hebben met de psych op 9-2 dan zijn we tenminste bezig!..en april is toch ook al weer heel snel en dat betekent mogelijk al in februari starten met het gelijk laten lopen van de cyclussen.. Ik moet denk ik wel wachten tot de eerste dag van de cyclus voor start met de pil en dan zijn we toch al in Leuven geweest dus dan horen we 19-1 wel wie er nu wat op welk tijdstip moet slikken. Byebye meiden, ben druk op het werk. Koosje