Lieve eiceldonor gezocht!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Koosje, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    kun je er geen foto van plaatsen????? Alvast voorzichtig gefeliciteerd

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Marja..... alvast een heeeeeeeel voorzichtig gefeliciteerd!! Ik hoop dat ze vanmiddag alles bevestigen!! Veel plezier in Egypte trouwens.

Hope&Faith: die maagband werkt wel........... als je je aan bepaalde dingen houdt. Maar je moet nog steeds zelf wel meewerken. Ik was er al 25 kg mee afgevallen. Maar ben een emotie-eter en ben er dus al behoorlijk weer wat aangekomen........ (baal daarvan als een stekker, maar ja gebeurt is gebeurt).

In mijn optie was een maagverkleining destijds beter geweest, maar het is nu eenmaal niet anders. De maagband zorgt er wel voor dat ik niet meer kan schrokken. Dus grote hoeveelheden in 1x kan eten. Maar wél kan je nog steeds aankomen van levensmiddelen die goed door een maagband heen gaan zoals b.v. alcohol (zie afgelopen feestdagen), ijs (zie ook afgelopen feestdagen), en andere zachte producten met véél calorieën. Die kunnen met gemak door die maagband zakken en dan kom je er nog van aan... En als emotie-eter weet je op een gegeven moment díe levensmiddelen wel te vinden hoor....

Ik ben weer begonnen met WeightWatchers. Toen ik nog in Duitsland woonde ben ik daar al 35 kg mee afgevallen. (en helaas destijds met versterking ook weer aangekomen door een allergie waar ik 5 jaar mee heb getobt eer men gevonden heeft wat het is).

En nu ben ik ook alweer 3 kg kwijt. Maar nu is er weer iets om naar uit te kijken en dat maakt het afvallen weer makkelijker hé.....

haha mamabeer, ik heb 2 hééle slanke vriendinnen die met liefde de nodige kilo's over zouden nemen van mij..... als dát zou kunnen dan hadden we alleen maar mensen op de wereld met het juiste/correcte BMI gewicht..... :D

3. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

hahahaha mama beer, kan je ergens een enter tussen zetten? Mijn tekstveld gaat nu over de hele breedte hahahahaha

(over enthousiasme gesproken :D)

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    haha en nu vanaf dit bericht wil ik alleen maar mensen met positieve testen of positief nieuws zien :D helemala happy dat marjah een posi test heeft!

5. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @ Marjah : Een voorzichtige GEFELICITEERD!! :D:D:D
    En heel veel plezier in Egypte!

@ ingiemoppie : Helaas ben ik ook zo 1 die een emo-eter is :(
    Suc6 verder met het afvallen! en ook suc6 met in Spanje.

Ik blijf hier gewoon meelezen, dus ik zal af en toe ook wel ff een reactie plaatsen!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

bedankt voor jullie reacties, alles begint nu eindelijk tot me door te dringen na het lezen van allerlei berichtjes en felicitaties...

Er is een bloedtest gedaan, maar ik zal vanmiddag even een tesje kopen en eens kijken of ik daar een mooi plaatje van kan schieten. Tenzij mijn camera het nu werkelijk begeven heeft... ik ga morgen op vakantie en gisteren kon ik alleen nog maar wazige foto's creeeren.

Mail straks weer verder :)

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    allereerst, marjah, wauw meid wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!!

mamabeer, ik zal even kort mijn verhaal doen: op 4 juli 2008 hadden we ons eerste gesprek bij de gyn met allebei de partners erbij, het was een fijn gesprek en we kregen groen licht voor de behandeling, het was toen wel zomerstop in het ziekenhuis dus had het mss allemaal nog sneller gekund, maar vond het wel fijn om nog even aan het idee te wennen dat we het echt gingen en konden gaan doen. op 13 augustus hadden we een afspraak bij de maatschappelijk werkster dat was verplicht van uit het ziekenhuis, maar het stelde niet zoveel voor, de beste mevrouw kon goed aan ons merken dat dit een wel overwogen beslissing voor ons was, en had hier niet zo veel meer aan toe te voegen. toen kregen we op 28 aug. ons spuit schema van de gyn. en we konden in diezelfde week al beiden beginnen met de pil. ik starten vervolgens half sept. met spuiten, en mijn vriendin begin okt. half okt. starte ik met progynova voor de slijmopbouw, en 2 weken later voor een echo als die goed was kon mijn vriendin beginnen met gonal-f voor de stimulatie. mijn slijm bleek nog niet dik genoeg dus werd het een week verschoven. al met al zijn we 4 keer voor een fm geweest na de start van de gonal-f. en 9 november hadden we de punctie, en 13 nov. de tp. + 2 weken later een positieve test, dit eindigde helaas in een vmk. al met al heeft het dus vannaf 4 juli 4,5 maand geduurd tot aan de testdatum. dit dus wel met wat vertragingen erin. afgelopen behandeling zijn we 2 maanden totaal bezig geweest.

zo nou toch weer een heel verhaal geworden, hihi.

ingiemoppie, wat fijn dat je ouders je helpen met de finnanciering. dus de behandeling in spanje kan nu in gang gezet worden?

ik heb volgende week donderdag weer een echo voor onze 4e cryo tp, spannend dus weer.

x lisa.

8. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Marjah,

Ik wil je ook alvast héél voorzichtig feliciteren:)
    Ben zo blij voor je....

Liefs,

Yvette

9. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    WAAAAAUUUUW Marjah...een positieve test!! Ik duim, hoop, duim, hoop dat ie snel lekker vet wordt en dat je kunt gaan broeden!! Wie had dat gedacht...terwijl je al bezig was met ECD in gedachten :D:D:):):):):)
    Geniet ervan meis, ben superblij voor je!!

En Ingemoppie....ook al fantastisch nieuws!! Ik ben benieuwd wat je gaat doen...ik zou, als ik een tip mag geven, IMFER Murcia eens overwegen, lees daar goede berichten over en zij hebben een refundprogramma: je betaalt een x bedrag als je zwanger bent en een veeeeel lager bedrag (maar nog steeds veel goed 8)) als je niet zwanger bent...een soort verzekering dus!

Enne mamabeer....ben het met je eens: vanaf nu alleen nog maar roze nieuws graag!!! (ik houd een plekje vast in maart/april!!)

Liefs,
    Koosje

10. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

marjah: waaaaw wat goed :D:D echt super :D

mamabeeer: door jou tekst is dit forum deel een beetje van slag.. haha

NOG MAAR 17 NACHTJES SLAPEN :D:D

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zal het nu bij korte berichtjes houden ;) Hoe is het met jou gaby?

En Koosje nog maar precies een week morgen :)

12. gaby1986

hier gaat t wel goed hoor.. ben aan de pil gegaan zodat k niet op de bruiloft ongesteld ben.. maar verlies nu al een aantal dagen oud bloed.. dus ben benieuwd of t doorzet.. ben net 2 weken aan de pil... wel irri hoor.. maar ja..

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    :( wanneer beginnen jullie weer? of staat je hoofd er even niet na?
    Veel sterkte!

14. gaby1986

mamabeer: k ben aan de pil gegaan voor de bruiloft. had t wel gevraagd aan t ziekenhuis hoor.. en toen zei die vrouw van t ziekenhuis...als je aan depil gaat kun je je al half januari aanmelden. en als je stopt met de pil 4 dagen later de eerste spuit zetten.. dus k wacht ff ons gesprek in t ziekenhuis af 21 januari en daarna ga ik me aanmelden en dan stop ik 5 februari met de pil.. dus 9 februari weer beginnen..

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ow dat is wel weer snel gelukkig hoef je niet lang te wachten.
    Ga jezelf trouwen of vraag ik nu wat doms en had je het al vermeld hier?

16. Yvette68

Hoi hoi,

Ik heb gisteren een echo gehad om te kijken of het e.e.a. zich weer had hersteld in de cyclus.

Nou ehhhh...wat ik nooit had verwacht.....zaten er wel twee eicellen:D
    Aan iedere kant één, van 16 mm en bijna 11 mm.
    Het was pas mijn 8e cyclusdag.
    Mijn BMS was 6 mm.....

Nu mag ik evt. nog voor een 3e IVf van mijn arts en mag dit beslissen voor juni a.s....dan wordt ik 42 jaar.
    Ze zei dat ik best nog een goede kans had???

Nu gaan we eerst naar Geertgen op 3 februari a.s. en hopen we dan de knoop door te hakken.

Mijn gevoel zegt voorkeur te hebben voor een eicel donor en misschien zo iets meer kans te hebben zwanger te raken dan dat het mijn eigen eicel is....
    Deze eicellen zijn veel ouder en hebben dan ook een verhoogde kans op genetische afwijkingen waardoor het steeds niet kan lukken.

Ik was gisteren wel wat in de war, maar ook blij dat alles weer goed werkt:)

Liefs,

Yvette.

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @mamabeer,
    NOG MAAR 1 WEEK!!!!:D

@Yvette
    Dat is lastig...ik denk dat ze bij Geertgen sowieso zeggen dat als je nog eicellen hebt en de arts in dit ziekenhuis ookz egt dat je nog een goede kans maakt, zij het ook zullen aanraden nog een keer IVF met eigen eitjes...zij zijn echt van de gouden bergen...met de voor-en nadelen.
    Bij ons zeiden ze bij Geertgen ook toen wij daar eigenlijk al kwamen voor ECD 'maar jullie kunnen nog wel door met eigen eicellen'. We hebben ons 'laten overhalen' (zo voelde dat echt een beetje) toch nog een eigen eicel-IVF te doen en ik vond dat toen heel moeilijk. Ik moets mij weer zo opladen voor die poging omdat ik er stiekum zelf al helemaal geen vertrouwen meer in had. Wij hadden dan ook al van de arts in het IVFcatrum in Voorburg te horen gekregen dat het geen zin meer had. Hebben jullie dit ook al zo duidelijk gehoord?? Ik bedoel..er zijn natuurlijk zat 42-jarigen die toch nog bevallen van een gezond kindje op hun 43e en als zelfs een arts van een regulier ziekenhuis zegt dat er nog een goede kans is...maar weet dus uit ervaring hoe zwaar het is om weer op te laden als je al op het ECD spoor zat. Maarre...ECD duurt echt wel even voor het start (merken wij 8)) dus misschien in de tussentijd een eigen IVF nog doen? Al betekent dit wel een IVF-poging minder dan voor ECD...moeilijk hoor.
    Ik denk met je mee hoor...in elk geval al super dat de boel het weer doet :D...voelt wel ok he? Ben ook blij als mijn ongi 'op tijd' komt en als ik rond een ei slijm heb...al volgt er dan geen zwangerschap uit, voelt wel als goed functionerend lijf en vrouw.

Liefs,
    Koos

18. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meisjes,

Marjah wat een heerlijk bericht eindelijk wat positiefs.....we willen veel zwangerschappen lezen hier dus heel veel succes met je test en ik hoop dat deze heel donker zal zijn, een dikke vette streep!

Koosje en mamabeer wouw het gaat nu eindelijk weer wat sneller voor jullie en fijn dat jullie in elk geval de pil afstemmen en klaar voor jullie afspraak. Ik zal jullie op de voet volgen hoor, ik vind het heel interessant om te lezen hoe het in zijn werk gaat.

Yvette wat een lastige vraag inderdaad, ik had hetzelfde 42 in voorburg, ik zou maar stoppen omdat jullie eieren te oud zijn. Maar ja ik produceer ze nog wel dus wikken en wegen, 3e poging eigen eieren of eiceldnatie....lastig hoor!

Gaby wat fijn dat het huwelijk voor de deur staat en dat je ook al weet wanneer je weer van start kan. 2010 wordt ook jouw jaar, trouwen, kindje en het plaatje is compleet dus ik ga heel hard duimen.

Dees hoe gaat het met jou, misschien een gekke vraag maar welk bmi wil tilburg hebben voor jou voordat je mag starten? Zo knap om al te lezen dat je alweer 11 kg kwijt bent!!

Verder hier vrijdag word ik 43 maar dat vier ik in Yorkshire, wij gaan een lang weekendje weg om mijn oud huisgenootje te zien dus heerlijk om even gedachten van alles af te houden en dan maandag van amsterdam naar brussel voor het gesprek en dinsdagochtend afspraak met de zuster en dan in de middag weer terug. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Wij hebben gisteren alle bloedtesten weer moeten doen...pfff 6 buisjes maar goed dan hebben we dat klaar voor tilburg of brussel.

Liefs,
    Mineut

19. Yvette68

Koosje en Mineut,

Wat ben ik blij met jullie reacties!:)

Mijn IVF arts heeft mij zelfs gisteren gezegd dat al zou ik een eigen donor hebben, ik niet eens toestemming zou krijgen voor ECD in LUMC omdat alles nog juist werkt.

Goed genoeg volgens de artsen voor een 3e IVF met een redelijke kans op een bevruchting / zwangerschap.
    Er is hierover overleg intern overleg geweest op de afdeling.

Maar de twijfel is vreselijk.....:$
    Eigen (oude) eitjes met kans op genetische afwijkingen en daardoor geen innesteling?
    Of gaan voor een jongere, niet-eigen eicel?

Ik heb nu de mogelijkheid om vóór juni te beslissen de laatste vergoede IVF te benutten, want dan word ik 42 jaar, max. voor IVF in het LUMC.
    Indien ik beslis, bijv. in maart/ april / mei en de lijsten voor IVF zijn vol.....wordt er altijd ruimte voor mij vrij gemaakt ( dat is wel fijn om te weten)

Nu ben ik benieuwd wat ze bij Geertgen gaan zeggen en of ze ons gaan proberen over te halen?
    Indien we een 4e poging zouden ondernemen, zal dit in ieder geval ECD worden bij Geertgen.

Ben zo blij dat alles weer werkt en zelfs twee eicellen heb!!
    Kon het gisteren maar niet geloven:) het was heel onwerkelijk.......
    Het geeft me wel rust.

Zo blijft er tussendoor wel een (kleine) kans bestaan op een evt. zwangerschap......

Liefs,

Yvette

20. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Yvette

Go girrrrlll...stel je voor dat het nog zou kunnen lukken met eigen eitjes...dat is toch wat je het allerliefste wilt?? :) enne...die artsen zijn eerder te negatief dan te positief hoor, ik vind het heel goed klinken, ik zou bovendien meer waarde hechten aan de artsen in het LUMC dan die bij Geertgen: Geertgens artsen zijn naar mijn idee vaak wel erg rooskleurig namelijk.

Ben benieuwd!

Liefs,
    Koosje

Deel Deze Pagina