Lieve eiceldonor gezocht!!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Koosje, Oct 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ha die Koosje, ja Imfer is één van onze favorieten. Zitten er nog een paar andere bij, maar die zeker.

Jeetje Yvette wat een wikken en wegen zeg. Ik hoop dat jullie er goed uitkomen. Ik zou ook nog een eigen poging wagen hoor. You never know...

Maar weet je zeker dat die 16 en 11 mm niet alleen de follikels zijn. Eicellen kunnen ze toch pas zien als ze de punctie hebben gedaan. En follikels hoeven niet persé te betekenen dat er ook eicellen in zitten (dat is in mijn geval zo. Ik produceer ook nog follikels, maar er zitten geen eicellen meer in). Hopelijk is het bij jou andersom. Gaan met die banaan ;)

Kreeg vandaag een reminder van IVI Alicante... of we de email van november goed hebben ontvangen en of alles duidelijk is.... hahaha hoezo telepathie....

2. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik hecht veel waarde aan jullie reactie en mening.
    Veel wat jullie zeggen in de berichtjes gaat ook wel eens door mijn hoofd......

Ik zal alles goed opslaan en meenemen naar het gesprek in februari.

*Ingiemoppie,
    Je hebt gelijk dat zou ook evt. kunnen.
    Bij mijn vorige punctie's had ik nl. steeds in alle eiblaasjes óók eicellen zitten.

De kans is aanwezig dat het alleen eiblaasjes zijn maar gezien de ervaring van de vorige keren denk ik dat er nu best ( minimaal) eentje kan bijzitten met een eicel?
    Helemaal 100% zeker ben je nooit.......

Liefs,

Yvette

2/3 is ook iedere keer bevrucht ( het normale gemiddelde)

3. Mineut

Mineut Actief lid

Dec 9, 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi lieve Yvette,

Het is lastig bij mij is het gegaan 1e keer had ik 4 follikels waaruit 3 eitjes (1 slechte kwaliteit dus weggegooid) de 2 eitjes zijn bevrucht en gaan delen...niet mooi maar wel teruggeplaatst. 2e ivf had ik 2 follikels en maar 1 ei welke ook met ivf is bevrucht en gaan delen en als 5 cellige teruggeplaatst was.

Je weet het dus niet maar ik zit met de zelfde vraag 3e poging zelf nog een keer proberen of eiceldonatie. Ik denk dat voor mij de beste oplossing is om simultaan met de eiceldonatrice te lopen en dan na de punctie kijken wat de beste optie is. Kan je altijd een ei van jezelf samen met een ecd ei doen (die zijn namelijk heel sterk) en deze heffen misschien je eigen eitje op?!

Wikken en wegen ik doe ook niet anders maar goed na dinsdag weten wij het en kunnen wij de beslissing nemen wat wij doen.

Voor nu duim ik gewoon voor je Yvette dat je die beslissing uberhaupt gewoon niet hoeft te nemen en dat het nu gewoon geod gaat!

Ingemopie nou dat is inderdaad een goed teken!!! Spannend hoor waar gaan jullie heen in spanje, naar Valencia?

Groetjes,
    Mineut

4. Yvette68

Mineut,

Bedankt voor jouw info, goed te weten dat jij ook voor een beslissing staat.....dit kan mij ook helpen:)

De 1e IVf had ik drie grote eiblaasjes, met de punctie zijn er ook 3 eicellen uitgehaald. Twee werden bevrucht en teruggeplaatst ( 8 en 6 cellig)

De 2e IVf had ik 4 eiblaasjes, 4 grotere en 1 kleintje.
    Er werden 3 eicellen gevonden, de kleinere had wel een eicel maar deze was nog niet rijp genoeg.
    Twee werden uiteindelijk bevrucht ( 1 was zelf gaan delen zonder bevruchting en de andere was 6 cellig en is teruggeplaatst.)

Ik zie niet op tegen nóg een IVF maar wat is precies om simultaan mee te lopen? Lijkt mij een hele goede optie!
    Hoe en door wie wordt dit vergoed?
    Hoe start je zoiets op?

Heel veel succes met jullie beslissing

Ingiemoppie,
    Spannend hoor die reminder.
    IVI in Valencia......hoe lang duren deze voorbereidingen?

Liefs,

Yvette

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Hey girrrrlies,

Wat een heerlijke vrije dag heb ik...sporten, muziekles, rommelen in huis, vanavond even schaatsen op natuurijs...helemaal goed! Ik vergeet bijna dat we volgende week om deze tijd meer weten omdat we dan al in Leuven zijn geweest :D

@Yvette
    Hoop ook echt dat er iets moois gaat rollen uit de follikels die er nu zijn. Trouwens het schijnt zo te zijn dat als je stimuleert met Menopur er dan vaak minder follikels zijn maar met eitjes en met Gonal/Puregon dit vaak omgekeerd is, meer follikels en minder eitjes. Dat was bij ons ook daadwerkjelijk zo de eerste 2 keer...helpt dit?;)
    Dat simultaan laten lopen van donor en eigen eitjes stimulatie zou wel goed zijn zeg...doen de artsen dat? Goed idee!

@Ingemoppie
    Dat KAN geen toeval zijn van dat mailtje van Alicante...jullie moeten naar Spanje!!! :) Dan kan het snel gaan....zijn we straks allemaal samen zwanger :D:D

@mamsbeertje
    Hoest met joe? Knappen de mannen wat op en viel de uitslag van de epilepsietest van Lex mee?
    Nog maar 6 dagen!!

Liefs,
    Koosje

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @mamabeer
    Nog maar 5 dagen!!!

@Marjah
    Hoe IS het?? Nog meer getest?? Duimen draaien op volle versnelling!

Liefs,
    Koosje

7. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

topic zat op de 2de pagina.. k breng hem ff omhoog :

8. Yvette68

Koosje,

Ik heb geen idee over het simultaan lopen tijdens een IVF.
    Verder nog nooit van gehoord.
    Het zou wel mooi zijn.....

Ik gebruikte alle keren met IUI en IVF Ghonal F.
    Bij de IVF had ik ook steeds in alle eiblaasjes eicellen zitten.
    Menopur schijnt op latere leeftijd beter te werken.

Ik zal niet durven overstappen naar een ander soort hormoon....indien we de 3e IVF zouden doen.

Nog maar 5 daagjes voor jullie.
    Het ging best wel snel toch?
    Spannend hoor:)

Liefs,

Yvette

9. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Het gaat indd heel snel nu haha als ze nu ook maar snel zijn in het ziekenhuis en meteen gaan beginnen niet dat we na dinsdag weer een maand moeten wachten met alles.

Ik ben vandaag niet veel online en gisteren ook niet:) Ik ben grote schoonmaak thuis aan het houden. Ik heb vandaag de gordijnen en de raampies gewassen Met Lex voor de spuit geweest en hij huilde weer niet :) dus hij mocht een kadootje uitzoeken:D Lexje helemaal trots natuurlijk. En Ryan was de andere kindjes aan het troosten bij het CB..
    Daarna weer vlug naar huis en verder met mijn grote schoonmaak:) en nu nog bezig met de was en daarna verder foto's voor het geboorte kaartje voor de achter burrvrouw bewerken en het kaartje ver af maken voordat de kleine uk zich aan dient.

10. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @mamabeer

Grote schoonmaak doet altijd goed...kom ook eens bij ons langs :D

In elk geval moeten we tot 9-2 wachten want na de psych kan pas de officiele toestemming plaatsvinden volgens mij. Maar dan kunnen we wel vast aan de pil en misschien nog wel meer ter voorbereiding, weet niet. Ik ben blij dat we ieg dinsdag een stap zetten, dan wordt het echt! Ik hoop op een TP in maart...wie weet!!

Ik ben ook zo benieuwd naar marjah, maar volgens mij is ze op vakantie :( Hoop maar dat het goed is!

Liefs,
    Koosje

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ja je kan me komen halen poets ik jou huisje ook ff ik ben verslaafd aan poetsen:D maar je woont wat te ver hahaha nog 4 daagjes en er zit een weekend tussen dus dat gaat snel. Ja ik denk ook dat eerst de psygoloog het moet goed keuren maar ik ben prettig gestoord en nu? :D

12. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Heb op internet (vraag me de site niet) een artikel over ECD gevonden met vragen die de gynaecoloog vaak stelt en ook vragen die een psycholoog tav ECD stelt...wel goed ff te lezen en zal ik meenemen voor de volgende keer psych-bezoek. Een prettig gestoorde donor en een prettig gestoorde acceptor...dat zit wel goed! :D

Koosje

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Marjah is op vakantie, maar ik zag in dr eigen topic een fototje met zwanger 1-2 weken :D

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja neem die dinsdag ff mee kunnen we die ff doorlezen. Wat wordt er zoal gevraagd dan door de gyn?

15. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @Ikdus
    Ja...zag het nu ook.....wat heerl;ijk voor haar...en wat hoop ik dat er velen dit jaar zullen volgen!!

@mamabeer
    Artikelen heb ik via de mail naar je gestuurd. Staat een stuk over ' gynaecologische counseling' in en ' psychosociale counseling' met vragen die gesteld worden, wel interessant. Voor meiden die dit ookw illen lezen:
    www.ivf.nl/Articles/conceptprotocol_eiceldonatie.doc

Fijn weekend meiden...wij mogen bijna!!!!

Liefs,
    Koosje

16. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Koosje en mamabeer heel veel succes dinsdag. Wanneer hopen jullie echt te beginnen?

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja dinsdag gesprek en 9 februari de psycholoog en dan gaan we van start. Dinsdag word ik al binnenste buiten gekeerd of mijn "houdbaarheids" datum nog goed is haha

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Jeetje spannend! Heel veel succes

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
  20. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @mamabeer
    Wat was jij nog laat wakker vannacht zeg!! :$

T is nu al heel snel dinsdag, spannend!!!!

Hoest met de anderen???

Liefs,
    Koosje

Share This Page