Lieve eiceldonor gezocht!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Miss76, Mar 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ben je ook actief op Freya?
    Daar zou je ook een oproepje kunnen plaatsen.
    Verder wil ik je heel veel succes wensen!

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik wil je heel veel succes wensen, je klinkt open en dat vind ik heel dapper, want ik kan me voorstellen dat jullie al ontzettend veel pijn en verdriet hebben gehad de afgelopen jaren.
    Ook ik ben geen geschikte donor, mijn gezin is misschien nog niet compleet.

3. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Embryo's mogen gedoneerd worden, er is zelfs een embryodonatiebureau.

Ik ben zelf een alleenstaande moeder die heel erg hoopt ooit een tweede kindje te mogen krijgen dus ik kan helaas niet helpen. Daarbij lijkt het me ook emotioneel een hele moeilijke keuze en ik verbaas me er altijd over dat mannen er zo makkelijk over doen (gelukkig maar anders haar ik mijn kleine meisje niet in mijn leven gehad).

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ femkes: ik had jouw post net gemist terwijl ik mijn laatste bericht tikte! De eisen zijn dat je onder de 40 moet zijn, maar liefst onder de 36. Je wordt getest op erfelijke ziektes. En je moet een vervulde kinderwens hebben, of anders tenminste 1 kind. Begrijpelijk dus dat je broer het niet heeft gedaan. In welk opzicht voel jij je verantwoordelijk voor je genetisch materiaal? Dan weet ik ook hoe ik je vraag kan beantwoorden ;)

@ Merah: wat super voor jullie dat alle 3 jullie kindjes uit 1 ivf poging zijn voortgekomen! En wat lief dat je al eerder hebt overwogen om te doneren. Vrouwen boven de 30 vallen zeker niet af! Alleen zou onder de 36 fijn zijn omdat de slagingskansen dan het hoogst zijn. Je geeft me overigens niet zo snel valse hoop hoor, ik heb na al onze teleurstellingen een aardig muurtje van zelfbescherming opgebouwd ;)

@ Penseel: dank je wel!

@ Wijffie75: bedankt voor je reactie (en positieve hormonen-bijdrage) en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Insmoniac: jij ook bedankt voor je reactie! Ik vind het hartverwarmend dat vrouwen dit voor een ander zouden willen doen. En je hebt groot gelijk dat je eerst een tweede wilt krijgen, ik hoop voor je dat dit je gaat lukken en dat je weer gelukkig wordt in de liefde!

@ Zara75: ik ken je nog van het poffertjes-topic (al denk ik dat jij al niet meer actief was toen ik ging schrijven). Dank voor je reactie en suggestie, ik heb mijn oproep inderdaad ook op de website van freya geplaatst!

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw verhaal en de verhalen van de anderen raken me wel behoorlijk merk ik. Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn zusje of nichtje o.i.d. naar me toe zo komen met deze vraag ik geen moment zou twijfelen.
    Ik heb echt geen idee wat de procedure inhoud en hoelang je moet wachten na een zwangerschap en keizersnee.
    Verder komen er aardig wat erfelijke dingetjes voor in de familie....
    Ik gun iedereen een kindje en ik ga me even inlezen.
    Mijn hart roept ja, mijn verstand zegt dat ik er eerst even heeeeeel goed over na moet denken.
    Los van dit alles vind ik het echt een superslim idee om deze oproep op zwangerschapspagina te plaatsen!

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik hoop dat jullie snel een donor vinden, het lijkt me heel moeilijk om een onvervulde kinderwens te hebben.

Zelf heb ik er ook wel eens over nagedacht als het mij gevraagd zou worden. Voor mijn zus zou ik het wel doen, maar ik ben er nog niet uit of ik het ook voor iemand verder van me af zou kunnen. Wij zijn er nog niet uit of er eventueel nog een kindje komt, dus tot die tijd is het nog niet aan de orde.

7. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    In welke regio van Nederland of België ben je op zoek? Begrijp ik uit de keuze voor Dusseldorf en Gent dat je ergens midden of Zuid Nederland woont? Ik kan me voorstellen dat het voor de toekomst wel belangrijk kan zijn.

Verder heb je het over uiterlijke kenmerken. Kan je jullie zelf een beetje omschrijven en wat meer informatie geven over jullie eigen situatie. Werken jullie? Wat wil je doen na de eventuele geboorte van een kindje. Willen jullie daarna eventueel nog graag een kindje van dezelfde donor?

Nou ja, ... zomaar wat van mijn hersenspinsels.

8. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    #28 suikerfee, Mar 28, 2015
    Last edited: Mar 28, 2015
    De vragen van Josien komen ook bij mij naar boven.

Hoe ziet het traject eruit vanaf het eerste begin tot aan de start/goedkeuring?

In Nederland mag het niet anoniem, hoe zit dat als je het via Gent of Düsseldorf doet? Op papier bedoel ik dan.

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Ik vind het heel knap dat je je verhaal zo open neer durft te zetten. Heftig om te lezen wat jullie allemaal al mee hebben moeten maken. Onze dochter is geboren via IUI, gelukkig niet een heel heftig traject( zoals IVF of ICSI). Ik heb ook hormonen gespoten en viel me ontzettend mee.

Helaas is mijn kinderwens nog niet vervuld.. Daarbij is het ook iets waar je, vind ik, heel goed over na moet denken, je je goed in moet lezen en er voor 100% achter moet staan, voordat je doneert.

Ik hoop dat jullie een geschikte donor vinden, het is jullie echt gegund!!
    Heel veel succes en hopelijk kan je hier snel goed nieuws vermelden!

10. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij vind ik het te ingrijpend omdat je hormonen etc. moet spuiten, ook vind ik het emotionele aspect lastig. Als er een kind komt is het toch "van mij". Weet overigens ook niet hoe het zit qua bijv rechten die zo'n kind dan heeft? Qua erfrecht bijv.? Zijn dingen die bij mij dan toch opkomen.

Ben zelf 2x meteen zwanger geworden dus ik kan me helemaal niet indenken hoe zwaar jij het moet hebben dat het niet lukt! Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Hopelijk vinden jullie iemand die dit kan doen voor jullie!

11. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb hier al zo vaak aan zitten denken om dit te doen...
    Qua leeftijd,gezondheid zou ik het kunnen en mogen....het geestelijke deel zou voor mij te moeilijk worden.
    Ons gezin is compleet,maar diep in mijn hart ook weer niet...alleen ziet mijn partner dit anders.

Mijn beste vriendin zit ook vervroegd in de overgang,ze is nu 36 en zal helaas nooit kinderen van haarzelf kunnen krijgen.
    Haar zus heeft hetzelfde,alleen heeft die geen kinderwens maar kan haar ook niet helpen als eiceldonor.
    Ze vroeg me een paar maanden terug of ik het ooit zou overwegen om donor te zijn,ik heb gezegd dat ik er positief tegenover sta maar het zelf allemaal erg goed moet overdenken.

Ik wens jullie al het geluk van de wereld in jullie zoektocht en hoop van harte dat jullie de juiste persoon vinden...

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb je voorkeur voor een kliniek?

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Ik ga je een pb sturen :)
    Anders praat ik straks heel je topic vol!

14. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Cru gezegd, ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als een kindje met mijn genetisch materiaal "verkeerd" terecht zou komen. Om te doneren aan iemand die je goed kent zou voor mij dus makkelijker zijn omdat je een beetje zicht hebt op wat er gebeurt. Ik ben absoluut geen perfecte moeder en verwacht dat ook absoluut niet van anderen, maar voel wel dat ik het belangrijker vind dat een kindje veilig en geliefd zou zijn. Natuurlijk zou een kindje bij jullie geliefd zijn, je bent al met zo'n weg bezig geweest, maar ik merk dat ik dat emotioneel lastig vind. Ik vind wat dat betreft een eicel doneren hetzelfde als sperma doneren. Het lijkt alleen maar een celletje, maar ik zie het wel degelijk als meer. Tegelijkertijd hoefden wij maar net de mmm niet in en ik gun het mensen echt om een kindje te krijgen als het echt gewenst is. Moeilijk.

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Miss!💛💙💜 Dat je wens via deze weg mag uitkomen.

16. Yuk

Yuk Actief lid

May 30, 2013
    105
    6
    18
    Female
    Nederland
    Ik zit hier al langer over na te denken, ben zelf een kid-kind, heb geen moeite met afstaan van dna, ben nog geen 30, ben genetisch in orde, heb een (hoogstwaarschijnlijk) voltooid gezin van twee kinderen en een partner die er achter staat.

Maar ik blijf met praktische vragen rondlopen, waar ik bijna nergens antwoord op vind. Ik gebruik bijvoorbeeld de prikpil, wat heeft dat voor invloed? Ik neem aan dat er met anticonceptie gestopt moet worden, maar hoe wordt dan gemeten of de cyclus weer normaal is, dat kan lang duren. Of kunnen ze dat weer op gang brengen?
    Daarnaast maak ik me zorgen over het financiële plaatje. Ik ben zelfstandig ondernemer en ik kan niet inschatten hoe lang ik dan uit de running zou (kunnen) zijn. Ik word ook niet wijzer van de freya site op dat gebied.

Oftewel, ik sta er voor open, maar een aantal praktische vragen zorgen ervoor dat ik de stap tot nu toe nog niet heb durven nemen. Wellicht is er ook ergens de mogelijkheid tot het stellen van dit soort vragen, voorafgaand aan het traject. Weet iemand dit?

17. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dapper van je Miss om dit hier zo te plaatsen. Ik kan je helaas niet helpen maar hoop oprecht dat jullie wens mag uitkomen!

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Komt ff binnen vallen..

Lieve lieve Miss

Ik hoop van ganser harte dat misschien jullie rots in de branding wel tussen deze dames zit???

Het is jullie zo gegund!

Ik wil jullie veel s6 sterkte en kracht wensen
    Mijn duimen draaien

dikke knuffel

19. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Ik vind het dapper dat je dit hier plaatst en ik hoop van harte dat jullie een geschikte donor vinden en dat jullie wens alsnog vervuld gaat worden! Heel veel succes met deze zoektocht..

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat bedoel je met uit de running zijn? Ik heb geen ervaring met eiceldonatie, maar wel met IVF. In dat medische stukje moet je een aantal keer naar het zh om een echo te laten maken en je moet naar het zh voor de punctie. Zolang er geen bijwerkingen zijn, zijn dat je enige momenten dat je 'uit de running' bent. Ze adviseren voor de dag van en na de punctie wel rustig aan te doen, evt thuis te blijven.
    De screening voor de donatie zal denk ik ook bestaan uit gesprekken en onderzoeken, dus ook weer losse bezoeken.

Al met al, kan ik me niet voorstellen dat je echt 'uit de running' zal zijn, maar het kan zijn dit ik iets over het hoofd zie natuurlijk.

Share This Page